شاید خریدن طلا برای نوجوانان در نگاه اول منطقی به نظر نرسد اما این روزها خیلی از نوجوان‌ها (مخصوصا دخترها) به ظاهرشان اهمیت زیادی می‌دهند و طلا می‌تواند یک قطعه تکمیل‌کننده برای استایل‌های شخصی‌شان باشد و آن‌ها را از دوستانشان متمایز کند (چیزی که خیلی از آن‌ها عاشقش هستند). این روزها و با گسترش بی‌سابقه شبکه‌های اجتماعی، مد و استایل در مقیاسی روزانه در حال تغییر هستند. نوجوان‌ها ایده‌های لباس پوشیدنشان را از اینستاگرام می‌گیرند و یک تکه طلای زیبا اگر مطابق سلیقه‌شان باشد و از ترندهای روز دنیا پیروی کند، می‌تواند حسابی خوشحالشان کند. علاوه بر این، داشتن هدیه ارزشمندی مثل طلا احساس مسئولیت‌پذیری را در آن‌ها تقویت می‌کند و باعث می‌شود یاد بگیرند بیشتر مراقب خودشان و دارایی‌های کوچک و بزرگشان باشند. طلا هدیه ارزشمندی است که به نوجوان شما نشان می‌دهد که شما برایش ارزش قائل هستید و او را به قدر کافی مسئول می‌دانید. در این مطلب چند نکته ساده ولی کاربردی را در مورد خرید طلا برای نوجوانان می‌خوانیم و یاد می‌گیریم چطور بهترین گزینه‌ها را انتخاب و نوجوانمان را خوشحال کنیم.

 

خرید طلا برای کودک

سلیقه نوجوان‌تان را بشناسید

می‌خواهید برای دختر نوجوان‌تان یک هدیه تولد یا فارغ‌التحصیلی بخرید؟ می‌خواهید بی‌مناسبت او را خوشحال کنید و یادش بیاورید که چقدر دوستش دارید؟ خواهرزاده یا برادرزاده‌ای دارید که می‌خواهید با خرید طلا او را سورپرایز کنید؟ قدم اول شناختن سلایق و علاقه‌های اوست‌. بعضی از نوجوان‌ها استایل‌های کژوال و حتی تا حدودی کودکانه می‌پسندند و مثلا یک گردنبند طلای چند رج اصلا آن‌ها را خوشحال نمی‌کند اما بعضی از آن‌ها دوست دارند زودتر وارد دنیای بزرگسال‌ها بشوند. آن‌ها لباس‌ها، مدل مو و آرایش و حتی صحبت کردنشان جلوتر از سنشان پیش می‌برند. همه نکات را بررسی کنید و حتی اگر می‌توانید قبل از خرید هدیه، از سلیقه‌ آن‌ها در انتخاب طلا بپرسید. طلای سفید می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد برای کسانی که طلای رسمی را زیادی رسمی و مجلسی می‌دانند. طلای سفید اسپورت و کژوال است و می‌شود تقریبا با هر لباس و استایلی آن را پوشید.

 

گوشواره مروارید هم کلاسیک است و هم کژوال

مروارید را هم می‌شود روی گردن پرنسس دایانا پیدا کرد و هم روی لاله گوش رپرهای جوان قرن بیست و یکم. هم در کارتن پری دریایی حضور دارد و هم روی گردن قدرتمندترین زنان سیاستمدار دنیا. این خاصیت جادویی مروارید است که به آن اجازه می‌دهد با هر استایلی و در هر زمانی زیبا باشد: ساده، باوقار و همیشگی. خوشبختانه گوشواره‌ها، گردنبندها و حتی انگشتنرهای ترکیبی طلای سفید، زرد و رز گلد با مروارید این روزها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته می شوند و دستتان را در انتخاب یک طرح خوب حسابی باز می‌گذارند. یک گوشواره مروارید حتی می‌تواند یک استایل ساده برای رفتن به یک دورهمی کافه‌ای را شیک و جذاب کند. گردنبند مروارید هم در هر مهمانی‌ای لباس رسمی را تکمیل می‌کند

 

دستبندهای نازک و ظریف، تکمیل‌کننده استایل کژوال و روزانه

نوجوان‌ها عاشق استایل‌های غیررسمی و کژوال هستند و این دستبندها و النگوهای نازک هم این استایل را فریاد می‌زنند. نوجوان شما می‌تواند چند عدد از این دستبندها را با چرم یا زیورآلات دیگر ترکیب کند و دست‌هایش را حسابی شلوغ کند. النگوهای ترکیبی با شلوار جین و شومیزهای گشاد و غیررسمی عالی هستند این ترند از اوایل دهه اول قرن شروع شد و با تغییرات جزئی هنوز هم روی دست خیلی از ستاره‌های هالیوود دیده می‌شود.. وقتی می‌خواهید النگو بخرید می‌توانید کمی تنوع بدهید و مثلا النگوی زنجیری را کنار النگوی ساده هدیه بدهید، اما بهتر است یک ست رنگی را حفظ کنید. مثلا تمام آن‌ها را در طیف رز گلد و صورتی بخرید (رز گلد یکی از آخرین ترندهای طلا در دنیاست).

 

ما شبیه دوستانمان می‌شویم، نوجوان‌ها هم همین طور!

خیلی وقت‌ها برای این که بدانیم یک دختر یا پسر نوجوان دقیقا چه مدل طلایی را می‌پسندد و از هدیه گرفتن آن خوشحال می‌شود بهتر است به گروه دوستانش نگاه کنیم. آیا او عضو گروه‌های دوستی هنری و ولخرج است که هر روز به سینما و تئاتر می‌روند و عاشق طرح‌های خاصی هستند که هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شوند؟ پس یک حلقه ساده یا گردنبند طلا گزینه خوبی نیست. آیا عاشق ست کردن لباس‌های مختلف و آرایش کردن هستند؟ پس بهتر است به دنبال گزینه‌های شیک بگردید که خیلی هم قدیمی نشده باشند. ایا او و دوستانش عاشق ورزش و فعالیت هستند و همیشه برای تماشای فوتبال یا دویدن دور هم جمع می‌شوند؟ طلاهای جمع و جور و کوچک و ظریف برایش بخرید که وقت ورزش گم نشوند.

 

یک نکته ساده ولی مهم

چیزی بخرید که خودش دوست داشته باشد، نه چیزی که شما دوست دارید روی دست یا گردنش ببینید. این موضوع می‌تواند برای پدر و مادرها کمی سخت باشد چون دیدشان به هدیه دادن (و البته خرید طلا) خیلی با نوجوان‌ها فرق دارد. مثلا اگر بین یک گردنبد با طرح سوپرمن و یک نگین ساده ظریف شک دارید و مطمئنم هستید که دخترتان عاشق سوپرمن است، بهتر است پا روی علاقه و البته منطق ذهنی‌تان بگذارید و سوپرمن را بخرید. این از خودگذشتگی گاهی حتی شما را مجبور می‌کند پول بیشتری بدهید یا قطعه‌ای بگیرید که به نظرتان مناسب نیست اما دختر نوجوان شما همیشه قدر آن را می‌داند و خیلی خوشحال خواهد شد. خب شما هم همین را می‌خواستید مگر نه؟