دستبندهای طلا، یکی از پرطرفدارترین زیورآلاتی هستند که خانم‌ها و آقایان زیادی دوست دارند در طول روز یا در مهمانی‌ها آن‌ها را   به دست داشته باشند. حتی بین زیورآلات طلا، این یکی از بقیه محبوب‌تر به نظر می‌رسد. یک دستبند هم می‌تواند کاربردی‌تر باشد هم در استایل خیلی تاثیرگذار است. چطور؟ دستبند طلا با انواع ساعت‌ها و انگشترها ست می‌شود و حتی می‌تواند تعیین‌کننده رنگ لباس یا مانتو شما باشد. اما چطور مطمئن شویم چه دستبند طلایی برای ما بهترین است؟ وقت خریدن دستبند طلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟‌ آیا آقایان هم می‌توانند دستبند طلا به دست کنند؟ در این مطلب سعی کردیم به این سوال‌ها جواب بدهیم و در یک کلام ببینیم دستبند خوب دقیقا یعنی چه؟

دستبندهای طلا برای هر روز و هر شب

خیلی از ما بیشتر روزمان را در محل کار می‌گذرانیم و دستبندی که از صبح تا عصر به دست داریم، در واقع پرتکررترین جواهرات روزمان محسوب می‌شود. از طرفی داشتن زیورآلات مناسب می‌تواند کمک کند آراسته‌تر و قدرتمندتر به نظر برسیم و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم. همزمان یک دستبند طلای روزانه باید آن قدر سبک باشد که کار کردنمان (مثلا با کی‌برد یا فرمان ماشین) را محدود نکند و از طرفی آن قدر چشمگیر باشد که استایلمان را بهتر کند. اگر معمولا ظاهری محافظه‌گرایانه دارید و رنگ‌های تیره و خنثی می‌پوشید (یا حتی محل کارتان فرم مشخصی دارد) دستبند طلای زنجیری ساده یا تک‌نگین استفاده کنید تا سادگی پوششتان تکمیل شود. ترکیب چند دستبند طلا (و شاید دستبندهای دیگر) شور و نشاط به استایل شما می‌بخشد و البته بیشتر مناسب محیط‌های غیررسمی است. همچنین اگر دستبند طلای نگین‌دار دارید به راحتی می‌توانید نگین آن را با روسری یا حتی ساعتتان ست کنید. اینجا می‌توانید ده‌ها دستبند کژوال ساعتچی را ببینید.

 

مهمانی و آخر هفته، فرصت خودنمایی طرح‌های خاص

شاید نتوانید یک دستبند طلای پر از نگین را هر روز در محل کارتان بپوشید اما کافی است بخواهید به مهمانی بروید تا گزینه‌های بی‌نهایت جلو رویتان باز شوند. اگر قرار است چند دستبند با هم به دست کنید، شکل‌های متفاوتی را در نظر بگیرید اما یک تم رنگی را رعایت کنید‌، این استایل به ویژه با شلوار جین خیلی چشمگیر است. اگر عادت دارید با لباس‌های مشکی و ساده به مهمانی بروید، هیچ چیز به اندازه یک دستبند مروارید و طلای ترکیبی استایل شما را کامل نخواهد کرد!

وقت خرید حضوری یا آنلاین، حتما اندازه مچ دستتان را بدانید

هیچ چیز بدتر از تحویل گرفتن یک خرید آنلاین که اندازه شما نیست نمی‌تواند لذت خرید طلا را از بین ببر. حتما با یک متر پارچه‌ای محیط و قطر مچ دستتان را اندازه بگیرید تا راحت‌تر سفارش بدهید. علاوه بر این اگر مچ درشت یا ظریفی داشته باشید بهترین دستبندها برای شما کمی متفاوت هستند. استایلتان را بشناسید!

دستبند طلا طرح Love کارتیه
دستبند طلا طرح Love کارتیه

آیا دستبندی که انتخاب کرده‌اید واقعا طلاست؟

خیلی از اوقات به هر دلیلی دوست داریم بدانیم قطعه‌ای که خریده‌ایم چقدر خلوص دارد. واقعیت این است که درست مثل هر محصول دیگری طلا هم علائم و نشانه‌هایی دارد که واقعی بودنش را نشان می‌دهند. دستبندی که خریده‌اید یا هدیه گرفتید را به دقت نگاه کنید. احتمالا در قسمت درونی آن عددی را کنار حرف K می‌بینید. K نشان دهنده عیار طلای شماست. مثلا ۱۸K یعنی طلای هجده عیار. طلاهای قدیمی را هم می‌شود با اسید نیتریک به راحتی تست کرد. یک قطعه کوچک طلا را بردارید، کمی خراش بدهید و یک قطره اسید نیتریک روی آن بچکانید. اگر تغییر رنگ دیدید (به سبز) آن طلا واقعی نیست. البته این آزمایش را روی طلاهای ارزشمندی که قصد نگهداریشان را دارید پیاده نکنید!

گردنبند کارتیه با آویز قلب چکشی
گردنبند کارتیه با آویز قلب چکشی

دستبند طلا برای مردان، سنت‌شکنی یا یک ترند جذاب و جدید؟

این روزها بیشتر از همیشه می‌بینیم که آقایان زیادی دستبند طلا به دست دارند. با این که زیورآلات به شکل سنتی اصولاً موضوعی زنانه محسوب می‌شده، اما خوش‌پوشی و آراستگی صرفا زنانه نیست و هر کسی می‌تواند با انتخاب بهترین دستبند طلا برای استایل منحصر به فردش جذاب به نظر برسد. بیشتر آقایان به خاطر راحتی استفاده، ترکیب چرم و طلا را می‌پسندند (دستبندهای طلای مردانه ساعتچی را اینجا می‌توانید ببینید). اما شکل دستبند طلای مردانه تا حدود زیادی به تیپ و استایل شخصی شما به عنوان یک مرد بستگی دارد. اگر معمولا کت و شلوار می‌پوشید، طلاهایی با استایل متالیک یا حتی طلای سفید ظاهر جدی و قدرتمند شما را تکمیل می‌کنند. اگر کمد لباس شما بیشتر اسپورت و شامل تی‌شرت و شلوارهای رنگی است چرم، طناب، کنف و حتی بافته‌های طلا برای شما فوق‌العاده هستند.

خرید اینترنتی طلا

وقت خرید، از این نکات غافل نشوید

خریدن زیورآلات مخصوصا طلا، می‌تواند روز ما را بسازد. چه حضوری خرید کنیم و چه آنلاین، نکاتی هست که با رعایت آن‌ها می‌توانیم مطمئن‌تر و لذت‌بخش‌تر خرید کنیم.

– طلا این روزها در سه رنگ طلایی، سفید و رزگلد عرضه می‌شود. استایل و لباس‌هایتان را در نظر بگیرید و بهترین رنگ را انتخاب کنید.

– وزن و عیار طلا را از فروشنده بپرسید و مطمئن شوید که در فاکتور به صورت دقیق آورده شده‌اند. فاکتور خرید، شناسنامه دستبند شماست.

– عجله نکنید! پیدا کردن بهترین مدل، رنگ و اندازه ممکن است روزها زمان ببرد. صبر داشته باشید و تمام گزینه‌ها را بررسی کنید.

دستبند طلا زنانه