خرید طلا یلدا

مراسم شب یلدا یکی از قدیمی‌ترین مراسم‌هایی است که از هزاران سال پیش توسط ایرانیان جشن گرفته می‌شود. در شب یلدا که معمولا با انواع خوراکی‌ها و تنقلات از افراد پذیرایی می‌شود، خانواده‌ها به خواندن فال حافظ و معاشرت با یکدیگر می‌پردازند.

این روزها با شنیدن یلدا به یاد میوه‌ی انار و رنگ قرمز می‌افتیم، رنگی که این سال‌ها تم اصلی لباس‌های مربوط به شب یلدا است.

شب یلدا یکی از چند رسم و رسوم باقی‌مانده‌ی خانواده‌ی ایرانی است که خانواده‌های اصیل به برگزاری مراسم در این شب که بلند‌ترین شب سال است اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. یکی از جذابیت‌های شب یلدا برای خانواده‌هایی که تازه عروس یا داماد دارند، برگزاری این مراسم بسیار مفصل‌تر از شکل عادی آن است.

در مراسم شب یلدا معمولا برای تازه عروس و داماد هدایایی تهیه می‌شود و یکی از انواع هدایایی که به عروس‌ها داده می‌شود طلا است.

خرید طلا برای هدیه‌ی شب یلدا امری مرسوم است که البته این روزها طلاهایی که انتخاب می‌شوند سبک‌تر از نمونه‌های پیشین و سال‌های گذشته است. خرید زیورآلات ارزشمند از یک گالری طلا، دو جنبه‌ی مثبت دارد که یکی سبک‌تر بودن وزن محصول و در نتیجه مقرون به طرفه بودن آن است و جنبه‌ی دیگر زیبایی و خاص بودن این هدیه است.

طلاهایی که می‌توان برای یک نوعروس انتخاب کرد، بسیار متنوع است. اگر نوعروسی که قصد هدیه دادن به او را دارید اهل استفاده از دستبند طلا باشد، با انتخاب یک دستنبد ظریف با طرح انار می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای هدیه‌ی شب یلدا باشد. اگر علاقه‌ای به انتخاب المان‌های شب یلدا همچون انار ندارید و ترجیح می‌دهید از طرح‌های متداول‌تر استفاده کنید، می‌توانید یک دستنبد طلای ساده یا با طرح کارتیه را به عنوان هدیه خریداری کنید.

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، انتخاب دستبند طلا و یا به طور کلی هر نوع هدیه از این دست برای یک نوعروس، بسیار بستگی به سلیقه‌ی او و البته بودجه‌ی موجود شما دارد. اگر به دنبال خرید یک طلای ارزشمند و در عین حال خاص برای هدیه دادن به نوعروستان هستنید، کالکشن طلا و نقره‌ی ساعتچی انتخاب بسیار مناسبی برای او خواهد بود. این کالکشن که از سکه‌های نقره دارای نوشته برخوردار است، هدیه‌ی بسیار مناسبی برای یک نوعروس است و شما می‌توانید یک نیم‌ست و یا یک ست کامل از این کالکشن را (بسته به بودجه‌ی موجود) برای هدیه انتخاب و خریداری کنید. هم‌چنین اگر از تلفیق طلا و سکه‌ی نقره خوشتان آمده اما به دنبال هدیه‌ای اسپرت‌تر هستید، با انتخاب دستبند چرم و طلای این کالکشن می‌توانید با یک تیر دو هدف را بزنید و همزمان با خرید یک هدیه‌ی زیبا و خاص، دستنبدی اسپرت خریداری کنید.

در بسیاری خانواده‌ها، رسم خرید طلا به عنوان هدیه‌ی یلدا حتی در شرایط غیر تازه عروس و داماد بودن نیز وجود دارد. اگر بخواهید یک نیم‌ست زیبا برای دختر، مادر یا همسر خود تهیه کنید، می‌توانید از میان نیم‌ست‌های ظریف گالری ساعتچی یکی را انتخاب و خریداری کنید و هدیه دهید. در میان این کالکشن نیم‌ست، مدل‌های متنوعی به چشم می‌خورد که بسته به علاقه‌ی فردی که قصد هدیه دادن به او را دارید، می‌توانید انتخاب‌های متنوعی داشته باشید. به طور مثال نیم‌ست زنانه با طرح اشک نگین، همزمان با آنکه اثری از انار و المان‌های یلدایی در آن به چشم نمی‌خورد، از رنگ قرمز برخوردار است و می‌تواند یک هدیه‌ی مناسب برای کادوی شب یلدا باشد.

اگر قصد هدیه دادن یک طلای کوچک اما زیبا را به عنوان هدیه‌ی شب یلدا دارید، انتخاب یک آویز ساعت ظریف و زیبا می‌تواند هدیه‌ای مناسب و نسبتا مقرون به صرفه باشد. آویز ساعت انار زیبای گالری ساعتچی، انتخابی مناسب برای شب یلداست که با همراه داشتن المان انار، به خوبی یادآور بلندترین شب سال و این رسم زیبای ایرانی خواهد بود.

آویز طلا یلدا

اگر از بودجه‌ای که برای خرید هدیه‌ی یلدا در نظر گرفته‌اید مقداری باقی مانده است می‌توانید در کنار این آویز ساعت ظریف و زیبا، آویز گردنبند انار نیز تهیه کنید و یک هدیه‌ی زیبا و کامل به عزیزی که قصد خوشحال کردن او را دارید، بدهید.

البته تنها بانوان نیستند که طلا هدیه می‌گیرند. اگر قصد دارید برای تازه داماد و یا همسر، پدر یا فرزند پسرتان هدیه‌ای به مناسبت شب یلدا خریداری کنید و ترجیح می‌دهید یک هدیه‌ی ماندگار و ارزشمند مانند طلا به او بدهید، می‌توانید از میان کالکشن مردانه‌ی گالری ساعتچی یک محصول انتخاب و خریداری کنید و به او هدیه دهید. به طور مثال شما می‌توانید یک مرد جوان و سخت‌پسند را با دستبند چرم و طلای مردانه‌ی این گالری خوشحال کنید.

طلای مردانه یلدا

در مراسم‌های شب یلدا معمولا هدایا به صورت خلاقانه‌ای تزیین می‌شوند و همراه با سبدهای میوه و دیگر هدایا برای عروس فرستاده می‌شوند. اگر هدیه‌ای که برای این مراسم تهیه کرده‌اید طلا باشد، پس معمولا جعبه‌ی کوچکی دارد و می‌توانید هدیه‌تان را داخل یک میوه جاسازی کنید و زیبایی هدیه‌تان با بیش از پیش کنید.

مثلا جعبه‌ی یک آویز ساعت طلا می‌تواند بسیار کوچک باشد و همراه با آن می‌توانید از میوه‌هایی همچون انار برای تزیین اطراف هدیه بهره‌مند شوید.

البته اگر بخواهید مراسم یلدا برای تازه عروس و داماد را بسیار تشریفاتی برگزار کنید، می‌توانید همراه با طلایی که به عنوان هدیه خریداری کرده‌اید، لباس و چکمه و کیف نیز برای تازه عروس یا تازه داماد خریداری کنید و در کنار میوه‌های تزیین شده قرار دهید.

با تمام این اوصاف، آنچه در مورد شب یلدا از دیرباز برای ایرانیان پر اهمیت بوده است، دورهم جمع شدن خانواده در کنار یکدیگر و خواندن دیوان حافظ است، چرا که در آیین باستان ایرانی اهمیت زیادی برای خانواده و گذراندن وقت در کنار خانواده قائل شده است.