هر روزه تغییرات چشمگیری در طراحی و ساخت انواع زیورآلات و جواهرات مانند گوشواره‌های طلا رخ می‌دهد. زمانی که شما تصمیم به خرید زیورآلات به مناسبت هدیه تولد، سالگرد ازدواج و یا هدیه فارغ التحصیلی می‌گیرید؛ انتخابی بهتر از یک جفت گوشواره طلا برای شما وجود ندارد. زیرا برخلاف دستبند، النگو و انگشتر؛ نیاز به در نظر گرفتن سایز ندارد. اصولا خانم‌ها ممکن است در مهمانی‌ها با توجه به نوع لباس خود از گردنبند استفاده نکنند، اما گوشواره به خصوص گوشواره‌های دارای الماس، جز جدایی‌ناپذیر زیورآلات آنها در کنار دستبند است. در حال حاضر طیف گسترده‌ای از انواع گوشواره از نظر طرح، اندازه، جنس فلز، نوع سنگ قیمتی به کار رفته و قیمت وجود دارد. با توجه به وجود این تنوع، باید قبل از خرید هر نوع گوشواره به خصوص گوشواره طلا، به نکات مشخصی توجه کرد. به همین دلیل در این مطلب به همه نکاتی که باید پیش از خرید گوشواره طلا بدانید، برای افزایش آگاهی شما اشاره کرده‌ایم.

انواع گوشواره طلا

معمولا جواهرسازان گوشواره‌های طلا را بر حسب طرح مورد نظر خود در سه رنگ زرد، سفید و رز گلد به همراه سنگ‌های قیمتی مانند الماس و یا بدون آنها می‌سازند. گالری ساعتچی نیز به طور مشابه، در فروشگاه اینترنتی خود تصویر و اطلاعات لازم انواع گوشواره‌های طلای کم‌نظیر ساخته شده توسط جواهرسازان خود را در اختیار مشتریان قرار داده است. می‎توانید در آنجا انواع مدل گوشواره‌های طلا را ملاحظه کنید. اصولا سه مدل اصلی گوشواره طلا برای خانم‌ها وجود دارد:

گوشواره طلا میخی

گوشواره‌های میخی به علت سایز کوچک خود، به راحتی برای خانم‌ها قابل استفاده هستند. نکته جالب در مورد آنها این است که به خوبی با انواع لباس، از پیراهن پر زرق و برق مهمانی گرفته تا تیشرت و شلوار جین، هماهنگ می‌شوند. سبک‌های مختلفی برای گوشواره‌های میخی طراحی شده است که بعضی از آنها دارای انواع سنگ‌های قیمتی هستند و بعضی دیگر ندارند. در ادامه تصویر چند نمونه از طراحی‌های گوشواره طلا میخی ساخت گالری طلا ساعتچی را مشاهده می‌کنید:

ونکلیف

گوشواره میخی ونکلیف با صدف سفید

گوشواره طرح هندسی

گوشواره میخی طلا طرح هندسی

 

گوشواره طلا

گوشواره میخی طلا

گوشواره طلا حلقه‌ای

گوشواره‌های حلقه‌ای یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌های خانم‌ها برای مهمانی هستند و معمولا طرح های دارای الماس آن پرفروش‌تر است. چرا که مدل آنها به شکلی است که نه مانند گوشواره‌های میخی به طور کامل به گوش چسبیده‌اند و نه مانند گوشواره‌های آویز از گوش فاصله زیادی دارند. در ادامه می‌توانید تصویر نمونه‌ای از طراحی‌های گوشواره طلای حلقه‌ای ساخت گالری طلا ساعتچی را مشاهده کنید:

گوشواره نگین دار

گوشواره طلا نگیندار کد CE371

گوشواره طلا آویزی

گوشواره‌های آویزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در فاصله چند سانتی‌متری زیر گوش قرار می‌گیرند. معمولا جواهرسازان با اضافه‌کردن سنگ‌های قیمتی یا مروارید، به جلوه و زیبایی این مدل از گوشواره‌ها می‌افزایند. البته گوشواره‌های آویزی مورد سلیقه همه خانم‌ها نیستند و معمولا به دلیل آنکه ممکن است به لباس یا جاهای دیگر گیر کنند، نمی‌توان همیشه از آنها استفاده کرد. در ادامه تصویر چند نمونه از طراحی‌های گوشواره طلا آویزی ساخت گالری ساعتچی را مشاهده می‌کنید:

 

خرید گوشواره

گوشواره طلا زنانه با مروارید

 

خرید طلا

گوشواره طلا طرح مکعب با کریستال

 

گوشواره

گوشواره طلا زنانه طرح اسلیمی با سنگ

گوشواره سبک

 

برای مشاهده و خرید انواع گوشواره طلا به فروشگاه ساعتچی مراجعه کنید…

چگونه مناسب ترین گوشواره را انتخاب کنیم؟

سلیقه شما

هنگام خرید یک قطعه جواهر (به خصوص گوشواره ) سلیقه و ذائقه ی شما نقش به سزایی در انتخاب و تصمیم گیری بر عهده دارد. سلیقه ی شما بر اساس تصورات و تصاویر دور کودکی شکل می گیرد و سپس در بزرگسالی تکوین پیدا می کند. محل زندگی ، فرهنگ، تاریخ، مراودات  دوستانه، رسانه ها و خوانده ها و شنیده ها ذائقه ی شما را شکل می دهند و خصوصیات منحصر به فرد شخصیتی شما آن را کامل می کنند. اما آیا سلیقه، به تنهایی می تواند راهنمای درستی برای انتخاب یک قطعه جواهر باشد؟

صنعت مد

در هر فصل، طراحان بزرگ و نامدار دنیای مد، مدل های جدیدی به بازار ارائه می کنند که این مدل ها به سرعت در میان سلبریتی ها و اشخاص معروف، همچنین عامه ی مردم فراگیر می شوند. توصیه ی ما برای داشتن بهترین انتخاب این است که علاوه بر به روز بودن و استفاده از طراحی های جدید به سلیقه‌ی شخصی خود احترام بگذارید که می تواند وجه تمایز شما از دیگران باشد.

آناتومی صورت برای انتخاب گوشواره

شکل صورت شما در انتخاب مناسب ترین گزینه، بسیار تأثیر گذار است و جزو عواملی است که حتما باید در نظر گرفته شود. انتخاب درست می تواند ویژگی های مثبت فیزیکی شما را بیشتر به رخ بکشد و به  برطرف کردن ایراد های احتمالی یا کم رنگ تر کردن آن ها کمک کند.

راهنمای انتخاب گوشواره مناسب بر اساس شکل صورت:

قانون اصلی این است که شما دقیقا باید مدل هایی را انتخاب کنید که متضاد فرم صورت شما هستند.

گوشواره مناسب صورت‌های بیضی شکل

در صورت های بیضی شکل پهنای ناحیه ی پیشانی درست به اندازه ی پهنای استخوان گونه هاست و در ادامه صورت از استخوان گونه ها به سمت چانه باریک می شود که در نهایت این حالت یک فرم بیضی به صورت می دهد.

خانم هایی با صورت بیضی شکل می توانند  اشکال مختلفی از گوشواره را استفاده کنند اما یکی از بهترین فرم ها برای صورت های بیضی، همان فرم بیضی ولی با شکلی در جهت عکس صورت شماست.

 

گوشواره مناسب صورت‌های گرد

تشخیص صورت های گرد بسیار آسان است و درست منطبق بر نام خود هستند. در این فرم پهن ترین قسمت صورت در راستای استخوان گونه هاست که با حرکت به سمت بالا و پایین چهره (پیشانی و فک) صورت به تدریج باریک می شود. گوشواره های زاویه دار و کشیده در کنار صورت های گرد بسیار زیبا دیده می شود، گوشواره هایی با پهنای کم یا متوسط بسیار برازنده و زنانه هستند.

 

گوشواره صورت های قلبی شکل

در صورت های قلبی شکل پیشانی پهن تر از استخوان گونه هاست و به علاوه گونه ها همراه با چانه یک شکل مخروطی را تشکیل می دهند(صورت به سمت پایین باریک می شود). گوشواره های کشیده با اشکال منحنی و پیچ و خم دار  برای این صورت ها مناسب هستند. این گوشواره ها به متعادل کردن فرم صورت و جلب توجه دیگران به سمت چشم ها و گونه ها کمک می کنند.

گوشواره مناسب صورت های مربع شکل

پهنای چهره در صورت های مربع شکل از پیشانی به سمت گونه ها و از گونه ها به سمت چانه زیاد تغییر نمی کند. گوشواره های بلند و کشیده و آویزان و هم چنین حلقه ای بیشترین تجانس با صورت های مربع شکل را دارند. بهترین گزینه نوع گرد و منحنی است که خطوط و حالات چهره را نرم تر و ملایم تر می کند.

گوشواره برای صورت های باریک یا مستطیلی

صورت های مستطیلی همان طور که از نامشان پیداست حالت کلی صورت های مربع شکل را دارند اما از آن ها کشیده تر هستند. گوشواره های آویزی و دراز در کنار این صورت ها آن ها را کوتاه تر نشان می دهند. بهترین گزینه گوشواره های دراز با انتهای منحنی است ( برای مثال قطره ای ) که استخوان گونه ها را برجسته تر می کند و همچنین به صورت، نرمی و ملایمت می بخشد.

گوشواره برای همه‌ی اشکال صورت

اگر در مورد شکل صورت خود مطمئن نیستید و یا یک گوشواره ی پر کاربرد برای موقعیت های مختلف لازم دارید، بهترین گزینه گوشواره های نگینی هستند. درخشش و برق این گوشواره ها ظاهر شما را چشمگیر می کند و ظاهر غیر رسمی و معمولی شما را به ظاهری برازنده و تجملی  تبدیل می کند.

 

نکته ی آخر اینکه در انتخاب گوشواره حتما سلیقه و شخصیت خود را در نظر بگیرید. گوشواره ی شما حتی می تواند حالتی بازیگوشانه داشته باشد و فراموش نکنید که هر گوشواره یک بیانیه در رابطه با شخصیت شماست. گوشواره ها می توانند به شما ظاهری شوخ یا رسمی ببخشند و بیان کنند که شما متمایل به طراحی های مدرن تر هستید و یا از نقوش سنتی و بومی لذت می برید.

راهنمای خرید آنلاین یا حضوری گوشواره طلا

شما باید قبل از انتخاب گوشواره مناسب خود، تحقیقات کافی انجام دهید و در مورد ترجیحات خود کاملاً مطمئن باشید. در اینجا به ترتیب به نکات و اصول مشخص خرید گوشواره طلا اشاره شده است.

  1. در مورد هزینه مورد نظر خود از قبل تصمیم بگیرید:

اصولا اصلی‌ترین نگرانی هر خانم در هنگام انتخاب یک گوشواره طلا به صورت حضوری یا آنلاین، قیمت آن است. بنابراین در نظر گرفتن میزان هزینه‌ای که می‌توانید خرج کنید، می‌تواند به شما در دسته‌بندی و انتخاب صحیح کمک کند.

  1. ساختار چهره خود را در نظر بگیرید:

در هنگام انتخاب گوشواره طلا به خصوص برای استفاده روزانه، باید شکل و ساختار چهره خود را نیز در نظر بگیرید. چرا که گاهی یک جفت گوشواره طلا می‌تواند صورت شما را باریک‌تر، پهن‌تر و یا حتی کشیده‌تر جلوه دهد. اگر چهره‌ای گرد دارید، باید به سراغ گوشواره‌های طلا میخی بلند یا آویزی بروید. اگر چهره‌ای مربعی دارید، می‌توانید به دنبال گوشواره‌های طلا حلقه‌ای یا میخی گرد بروید. در صورت داشتن چهره‌ای قلبی شکل، گوشواره‌ای آویزی به فرم اشک برای شما مناسب است. انتخاب مدل مناسب گوشواره نشان‌دهنده هوشمندی شما است، چرا که می‌تواند زیبایی چهره شما را دو چندان کند.

  1. هماهنگترین مدل گوشواره را انتخاب کنید:

قبل از انتخاب گوشواره طلا برای استفاده روزانه یا مهمانی، ابتدا به کمد لباس خود نگاهی بیندازید. سعی کنید هماهنگی لازم را بین مدل گوشواره انتخابی و لباس مورد نظر خود برقرار کنید. برخی از خانم‌ها گوشواره‌های ظریف را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر به دنبال نمونه‌های پر زرق و برق‌تر هستند. در مورد گوشواره‌های مورد استفاده روزانه، مدل‌های میخی بهترین انتخاب هستند؛ زیرا در عین سبکی و داشتن راحتی لازم حتی در هنگام حمام رفتن، از تناسب و هماهنگی زیادی با سبک لباس‌های مختلف برخوردار هستند.

  1. به دنبال بهترین سبک گوشواره برای خود باشید:

بعضی از خانم‌ها به گوشواره‌های طلا ساده علاقه دارند، در حالی که برخی دیگر گوشواره‌های طلا همراه با الماس را دوست دارند. در مورد انتخاب گوشواره‌های ترکیبی کار شما آسان است، زیرا طیف گسترده‌ای از انواع سنگ‌های قیمتی و مروارید وجود دارد. اما باید از اصل و با کیفیت بودن سنگ به کار رفته مطمان شوید. اصولا ترکیب مناسبی از سنگ و فلز در یک گوشواره، می‌تواند به زیبایی چهره شما بیافزاید.

  1. میزان خلوص طلای به کار رفته در گوشواره را در نظر بگیرید: معمولا در مورد خلوص طلا از واحد عیار استفاده می‌شود و در حال حاضر گوشواره‌های طلا در قالب ۱۴، ۱۸، ۲۲ و ۲۴ عیار به فروش می‌رسند. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن نیز بالاتر است. برای اطمینان از خلوص بالا گوشواره طلا خود، باید به دنبال ضمانت از طرف برندهای معتبر باشید.
  2. یک فروشنده جواهرات آنلاین معتبر پیدا کنید: فروشنده‌ای را انتخاب کنید که در وب‌سایت خود علامت گواهی اعتبار دارد. یک فروشنده جواهرات آنلاین معتبر مزایایی مانند گارانتی ضمانت کالا و شرایط بازگشت مرسوله دارد. در این صورت اگر گوشواره طلا انتخابی شما گران و یا دارای عیار بالایی باشد، مطمن هستید که در صورت عدم رضایت، قابل تعویض است.

گالری طلا ساعتچی با برخورداری از تمامی شرایط یک فروشگاه اینترنتی معتبر طبق نکات ذکر شده، آماده ارائه انواع مدل‌های گوشواره طلا به شما می‌باشد. به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی گالری ساعتچی مراجعه کنید و با اطمینان و با صرفه‌ترین قیمت، گوشواره مورد نظر خودتان را خریداری کنید.