شرکت کارتیه توسط لوئیس فرانسیس کارتیه در پاریس، در سال ۱۸۴۷ افتتاح شد و امروز یکی از پرطرفدارترین برندها در جهان زیورآلات است. این برند تا سال ۱۹۶۴ و مرگ پیر کارتیه در تسلط خانواده کارتیه بود و پس از آن به ریچمونت گروپ منتقل شد و هم اکنون دارای ۲۰۰ فروشگاه در ۱۲۵ کشور است. از این تعداد فروشگاه،سه شعبه پاریس، لندن و نیویورک،بسیار مهم و تاریخی هستند.

برند کارتیه در این سال‌ها در خانواده‌های سلطنتی زیادی درخشیده است و زیورالات آن بسیار پرطرفدار می باشد.

کارتیه،شاه جواهرفروشان

کارتیه شاه جواهرفروشان، ممکن است به عنوان یک شورشی قانون‌‎ شکن شناخته نشود،اما در رگ‌هایش نیروهای آشوبگری جریان دارد.

در سال ۲۰۱۸ مجموعه جواهرات کالرچورا کارتیه،انفجار آتشفشانی از رنگ و نور، با استفاده از جواهرات گرانبهایی بود که به ندرت در کنار یکدیگر دیده می‌شدند. اگر خلاصه وار به کارتیه نگاه کنیم، یک رهبر پیشرو است، که هرگز در روند خلاقیت عقب نمی‌ماند. از انگشتر کارتیه که با طرحی وحشی از یاقوت قرمز تزئین شده بود و به قیمت ۳۱ میلیون دلار رکورد دنیای جواهرات را در هنگ‌کنگ شکست،گرفته تا ۲۴۰ قطعه دیگر که هر یک تکه‌ای از جواهرات هند و آفریقا را به عرصه ظهور می‌برد، کارتیه انقلابی در جواهرسازی به پا کرد.

دستبند طلا
دستبند طلا  از کالکشن کارتیه گالری ساعتچی

با این حال تقارنی حیرت انگیز، در کنار استفاده از جواهراتی مانند الماس و زمرد و مرجان قرمز برای این برند کافی نبود و کارتیه با کالکشن مگنیتود(magnitude) در سال ۲۰۱۹ زمین بازار را دوباره لرزاند.

مگنیتود برخورد شگفت انگیزی از جواهرات قدیمی بسیار ارزشمند مثل الماس‌‌ها و زمردها با سنگ‌های تزئینی سخت مثل لاجورد، کوارتز سفید، اپال ماتریکسی است.

اما در این جهان جدید رمزآلود مخلوق کارتیه، زیبایی، در ازدواج کانی‌هایی که کمترین انتظار را از ‌‌آن‌ها دارید، پیدا می‌شود. خالقان این مجموعه آن را به عنوان “خودنمایی خلاق موادی که هرگز قرار نبود یکدیگر را ملاقات کنند” توصیف می‌کنند.

مگنیتود حرکتی چالش‌ برانگیز است، اما تبحر کارتیه در هندسه، تناسب و کنترل رنگ آثار هنری دکو با دقت زیاد، نیروهای مخالف را، به صورت نیروهای تعدیل شده، در هنر طراحی جواهر معاصر، رام می‌کند.

معروفترین آثار برند کارتیه

در بین تمامی زیورآلات، کارتیه با چند محصول نام خود را در تاریخ جواهرات ثبت کرده است که هر یک از آ‌ن‌ها،جرات و نوآوری بی حد و مرز کارتیه را به تصویر می‌کشد.

گردنبند کروکودیل ماریا فلیکس

در سال ۱۹۷۵ هنرپیشه مکزیکی ماریا فلیکس پا به دنیای سحرآمیز بوتیک کارتیه گذاشت و در آنجا پس از دیدن کروکودیل کوچکی در یک شیشه، سفارش گردنبندی با ظرافت وحشتناک و خیره کننده در طرح کروکودیل را داد که نتیجه آن تصویری از عشق پایدار دو کروکودیل با ۹/۵۲۴ گرم طلا و ۱۰۲۳ عدد الماس زرد به وزن ۰۲/۶۰ قیراط و ۱۰۶۰ زمرد به وزن ۸۶/۶۶ قیرات برای ابدیت بود.

گردنبند کروکودیل ماریا فلیکس
گردنبند کروکودیل ماریا فلیکس

گردنبند مارجوری مریوِدر پُست

بعد از منصوب شدن شوهر مارجوری در روسیه به عنوان سفیر پرزیدنت رزولت، در سال ۱۹۳۶ به برند محبوب خود مراجعه کرد و از آن‌ها خواست که گردنبندی از دو دستبند بسازند. یاقوت کبود درشتی میان ساختار این گردنبند نفس کشیده و حس آرامش و اطمینان را برای دنیای جواهرات به ارمغان می‌آورد. این گردنبند علاوه بر آرامش و زیبایی دریا، اعتماد به نفس را به دارنده خود هدیه کرده و قابلیت تبدیل شدن به دو دستبند در موقعیت‌های مختلف را دارد.

گردنبند مارجوری مریوِدر پُست
گردنبند مارجوری مریوِدر پُست

گردنبند هاتون اِمدیوانی جیدایت

گردنبندی با ۲۷ گوی سبز جید که زندگی را فریاد می‌کشد و قلابی از یاقوت قرمز و الماس را مانند گلی زیبا در آغوش گرفته است،متعلق به باربارا هوتون،وارث دپارتمان صنعت پشم ایالات متحده بود. این گردنبند در روز ازدواجش با پرنس اِمدیوانی توسط پدرش به او هدیه شد. اصالت جیدهای زیبا مشخص نیست اما نخ گردنبند هنر بی بدیل کارتیه از طلای زرد ۱۸ عیار و پلاتیین است که در حراج sotheby  به همراه گردنبند زندگی به قیمت ۲۷٫۴ میلیون دلار به فروش رفت و رکورد قیمت گردنبند جید را در سال ۲۰۱۴ شکست.

گردنبند اِمدیوانی
گردنبند اِمدیوانی

گردنبند دیزی فِلوز، توتی فروتی،کولیر هیندو

گردنبند طلا

سفارش ملکه الکساندرا به کارتیه در سال ۱۹۰۱ برای ست کردن با لباس شب زیبای هندیش که همسر ولیعهد هند به او هدیه داده بود، باعث سفری شگفت انگیز به هند شد. جاکوس کارتیه در سال ۱۹۱۱ هنر دکو جواهرسازی فرانسوی را در سنگ‌های هندی به تصویر کشید و کالکشن توتی فروتی را به دنیای جواهرات عرضه کرد. در این کالکشن سنگ‌های اشرافی قیمتی نماینده برگ‌ها، غنچه‌ها و توت‌ها هستند.

زیباترین و تاثیرگذارترین قطعه موسیقی جنگل‌های هند، گردنبند دیزی فلوز است که چندین زمرد، یاقوت قرمز، ۱۳ یاقوت کبود و الماس(جمعا ۱۴۶٫۹ قیرات) و دو یاقوت کبود برگ مانند ۸/۵۰ و ۴۵/۴۲ قیراطی آن را تشکیل داده‌اند.

حلقه نامزدی گریس کلی

وقتی شاهزاده موناکو راینر سوم به هنرپیشه معروف و محبوب هالیوودی پیشنهاد ازدواج داد. حلقه بی نظیرش ساخت کارتیه، در جشنی از یاقوت و زمرد بود. اما کلی به دلیل فخرفروشی به همتاهای هالیوودیش،آن را با سلاح الماس ۴۷/۱۰ قیراطی با برش زمرد، جایگزین کرد. این حلقه کارتیه خیره‌کننده تا پایان عمر کلی در دستش باقی‌ ماند.

حلقه نامزدی گریس کلی
حلقه نامزدی گریس کلی

 گردنبند بیب آمیتیس دوشس ویندسور

زیبایی رنگ وفادار و سلطنتی بنفش آمیتیس اولین چیزی است که در مواجه با این هنر بی‌نظیر ذهن شما را به مهمانی زیبایی می‌برد. ۲۷ آمیتیس بنفش، در کنار فیروزه‌های تراش خورده، ترکیبی از آرامش و سلطنت دوشس را نشان می‌دهد و این زیبایی‌ها که با الماس تکمیل می‌شود، پس از مرگ دوشس در حراجی به قیمت ۶۰۵۰۰۰ دلار فروخته شد.

گل سینه پلنگ بروچ

این بار افسانه عوض شده، پلنگ ماه را فتح می‌کند و تبدیل به نماد کارتیه می‌شود، گل سینه پلنگ که روی یاقوت کبود بسیار زیبایی سوار شده است. خلاصه‌ای از هنر دکو فرانسوی است که توسط دوشس ویندسور والیس سیمپسون ستایش می‌شد. در سال ۱۹۴۹ کره ماه در یاقوتی ۱۵۲٫۳۵ قیراتی مجسم شد و زیر پای پلنگ با دو قطعه الماس زرد در چشم و چندین الماس سفید در خز و خال‌هایی از جنس یاقوت کبود قرار گرفت.

تاج و گردنبند رویال پیرل کارتیه

مرواریدهای بزرگ و زیبا،جواهری کمیاب و فوق‌العاده در طبیعت هستند. تنها حدود ده هزار سال طول می‌کشد که چنین مرواریدی آماده برداشت شود. تنها یک قطره باران در بطن صدف به شکل خود قطره در جهان پیدا شده است و در ساختار این گردنبند و تاج مورد استفاده قرار گرفته است.

شکل این قطره کاملا از نظر هندسی سالم است. الماس‌های مربع شکلی که بزرگترین آن‌ها ۰۱/۵ قیراط است به تماشای این مروارید زیبا ایستاده‌اند و آن را ستایش می‌کنند. جالب آنکه مروارید در بند تاج نیست و قابلیت آزاد شدن از آن و نصب در گردنبندی زیبا را به راحتی دارد. این مروارید در تاج ملکه مری مادربزرگ ملکه الیزابت دوم نصب شده و هنوز در خانواده آن‌ها نسل به نسل می‌چرخد.

گردنبند رنه ماکدا

گردنبند

در مرکز گردنبند خاص رنه ماکدا، یاقوت قرمزی خود نمایی‌ می‌کند و دنیای مد را به چالش می‌کشد. این یاقوت ۲۹/۱۵ قیراطی با الماس‌هایی که بزرگترین آن‌ها ۱/۵ قیراط است محاصر شده، سری یاقوت و الماس این گردنبند به تنهایی نیز قابل استفاده است. این گردنبند فوق‌العاده حاصل ۳۳۲۰ ساعت کار هنرمندان طراز اول کارتیه است.

گردنبند پاتیالا

گردنبندی که کارتیه برای بهوپیندرا سینق شاهزادۀ پاتیالا ساخته ۲۹۳۰ الماس داشت که هفتین الماس بزرگ جهان را در آغوش گرفته‌ بودند و تعداد زیادی یاقوت سرخ نیز در آن به کار رفته است. این گردنبند در سال ۱۹۴۸ مفقود شد و در سال ۱۹۸۲ ناقص به دنیای جواهرات بازگشت تا در سال ۱۹۹۸ قسمت‌های گم شده آن در یک مغازه دست دوم فروشی در لندن پیدا شود.

هر چند هرگز الماس بزرگ و یاقوت‌های برومه‌ای آن به آغوش گردنبند بازنگشتند. کارتیه با استفاده از الماس کوبیک زیرکونیا در طی ۴ سال آن را بازسازی کرد.

 

 کارتیه در بطن جامعه

ظرافت کارتیه فقط مخصوص فوق ثروتمندان نیست، برند کارتیه در گوشه و کنار هر خانه‌ای به دوست‌داران هنر و زیبایی با طرح‌هایی زیبا لبخند می‌زند. زنجیرهای طلایی طرح کارتیه به نشانه عشق و همبستگی،دست‌های یکدیگر را می‌گیرند تا حس گرم و زیبای با هم بودن را فریاد بکشند. انگشتر کارتیه با طرح‌هایی مدرن، سبک زندگی امروزی را به تصویر می‌کشد و در هیاهوی روزگار، به سادگی روی انگشت‌های دستان شما لبخند خواهد زد.

برای رسیدن به زیبایی‌های این برند دیگر لازم نیست تا پاریس سفر کنید، در سایت ساعتچی، با چند کلیک تلألو هنر و زیبایی مهمان شما خواهند شد.انتخاب از کالکشن کارتیه گالری ساعتچی،به سادگی نگاهی در زیبایی‌هایی است که زمین در عنصر طلا به تصویر کشیده است.

زنجیر کارتیه با آویز گل صدفی
زنجیر کارتیه با آویز گل صدفی از گالری ساعتچی

چرا کارتیه

کارتیه اوج زیبایی و اعتماد به نفس را در طرح‌های هندسی متناسب، با رنگ‌هایی که چشم و دل هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، به مشتریان خود هدیه می‌دهد. هر طزح کارتیه تاییدی است بر دوستی و عشق پایداری که هرگز در گذر زمان کهنه نخواهد شد و زنگاری بر چهره آن نخواهد نشست.

دستبند طلا زنانه کارتیه
دستبند طلا زنانه کارتیه از گالری ساعتچی

کیفیت طراحی در برند کارتیه، بزرگی و اصالت پاکی طلا را به درجه‌ای فراتر از تصور برده و به آسمان زندگی نزدیک می‌کند، آنقدر که حلقه طلایی مانند خورشیدی از محبت در دستان شما خواهد درخشید و مهمتر از آن هزینه‌ای بسیار پایین را برای این درخشش پرداخت خواهید کرد. هزینه‌ای که به مرور زمان تبدیل به درآمدی مادی و روانی خواهد شد.

Summary
product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
3 based on 1 votes
Brand Name
ساعتچی
Product Name
انگشتر کارتیه
Price
تومان ۶۰۰۰۰
Product Availability
Available in Stock