طلا یکی از هدیه‌هایی است که به مناسبت‌های مختلفی مثل تولد یا سالگردها داده می‌شود. اما اگر کسی که هدیه می‌گیرد یک کودک باشد چه؟ ایا خریدن دستبند، گردنبند یا پلاک طلا برای کودکان کار آسانی است؟ آیا بچه‌ها اصلا دوست دارند که طلا هدیه بگیرند یا اسکیت و کتاب و مدادرنگی را ترجیح می‌دهند؟ در این مطلب با هم قوانینی کوتاه و ساده را برای خرید طلای بچگانه مرور می‌کنیم و از یک خرید دشوار ولی لذت‌بخش می‌خوانیم: 

 

 

تاثیر طلا بر سلامت جسمی نوزاد دختر

  • درمان مشکلات معده
  • کمک به رفع بداخلاقی
  • تقویت مشکلات قلبی عروقی
  • کاهش ریزش مو
  • برطرف شدن مشکلات پوستی و بیماری های مربوط به ناخن
  • گریه­ی زیاد کودکان و نوزادان
  • کمک به رفع اسهال
  • جلوگیری از بیماران صرع در کودکان
  • افزایش گلبول های قرمز در نوزادان دختر

سرمایه­ گذاری برای آینده کودکان با خرید طلا و جواهر

طلا یکی از مهم­ترین موارد برای سرمایه­گذاری است، و می­تواند تضمینی برای آینده­ی نوزادان باشد. همچنین خرید طلا برای کودکان به تقویت روحیه مدیریت آن­ها کمک بسیاری می­کند.

برای خرید طلا برای کودکان و نوزادان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مطمئن شوید که کودکتان طلا را دوست دارد

چه قرار است برای فرزند خودتان طلا بخرید و چه به مناسبتی طلا را برای یک کودک دیگر هدیه می‌برید، بد فکری نیست اگر قبل از خرید مطمئن شوید که آن‌ها اصلا از طلا خوششان می‌آید یا نه. بعضی از بچه‌ها عاشق طلاهای براق با طرح‌های کودکانه مثل برگ، ماهی یا عروسک هستند و بعضی دیگر هم ترجیح می‌دهند بازی کامپیوتری یا عروسک هدیه بگیرند. از فرزندتان بپرسید که دلش می‌خواهد این بار به جای هدیه‌های همیشگی یک گردنبند یا گوشواره طلا هدیه بگیرد؟

یک هدیه کوچک، یک درس بزرگ

حتما شما هم تولدهای دوران کودکی‌تان را به یاد دارید. بین آن همه کادو و هدیه‌های هیجان‌انگیز که عادت داشتیم برای استفاده از آن‌ها خیال‌پردازی کنیم، همیشه یک نفر پیدا می‌شد که یک النگوی طلا یا پلاکی کوچک هدیه می‌داد و به آن توجهی نمی‌کردیم (حتی از کسی که به جای یک هدیه کودکانه طلا آورده خوشمان نمی‌آمد) اما درست طلا خریدن، هم کودکان را به طلا علاقه‌مند می‌کند و هم کمک می‌کند محافظت از اشیای باارزش را یاد بگیرند. یک دستبند کوچک طلا، یک دارایی ارزشمند محسوب می‌شود و می‌تواند به کودک درس مسئولیت‌پذیری بدهد. پس اگر برای کودکتان به عنوان هدیه طلا خریدید، در مورد ارزش این هدیه توضیح بدهید و از او بخواهید مراقبش باشد. این طوری کودک هم از استفاده از هدیه لذت بیشتری می‌برد و هم متوجه می‌شود که حالا یک دارایی ارزشمند فقط برای خودش دارد که برخلاف عروسک‌ها و لباس‌هایش نمی‌تواند به راحتی جایگزین شود

از طلا خریدن یک تفریح بسازید

بچه‌ها با همه عزیز و دوست‌داشتنی بودنشان، به شدت پیش‌بینی ناپذیر هستند‌. علایق و افکارشان خیلی زود تغییر می‌کند و هیچ هدیه‌ای نیست که بشود برای دو کودک مختلف تجویزش کرد. طلا می‌تواند به بچه‌ها احساس بزرگ شدن بدهد و احساس مسئولیتش را تقویت کند. مطمئن شوید که از یک دستبند یا گردنبد کوچک و ظریف با طرحی کودکانه خوشش می‌آید و اگر جواب مثبت بود، یک روز کامل را با هم به خرید بروید. بگذارید خودش از بین چند گزینه انتخاب کند و بعد از طلافروشی او را به تفریح مورد علاقه‌اش دعوت کنید. کودک شما شاید دستبندش را بعد از مدتی فراموش کند اما خاطره یک روز تفریحی و خوشگذرانی با شما را هرگز از یاد نمی‌برد.

حساسیت‌های کودک را بررسی کنید

پوست بعضی از بچه‌ها به دلایل ژنتیکی یا استفاده از طلای ترکیبی در گذشته، به طلا حساس است. پوست کودکان حساس‌تر از پوست ماست و قرار گرفتن یک دستبند یا گردنبند حساسیت‌زا حتی برای چندساعت می‌تواند برایشان التهاب و خارش به همراه بیاورد. پس اگر قصد خرید طلا برای یک کودک را دارد بهتر است از والدینش درمورد حساسیت‌های پوستی او سوال کنید و اگر مطمئن شدید که حساس است، به جای طلا نقره یا انواع زیورآلات را تهیه کنید که آن‌ها هم طرح‌های زیبا و بچگانه زیادی دارند. همچنین اگر برای یک نوزاد طلا می‌خرید خیلی احتیاط کنید. اگر از حساسیت‌های جسمی نوزادی که برایش چشم روشنی طلا هدیه می‌برید مطمئن نیستید، بهتر است ریسک نکنید و زیورآلاتی را که مستقیم با پوستش تماس دارند انتخاب نکنید. در گالری ساعتچی پستانک‌ها و سنجاق سینه‌های زیادی از جنس طلا هستند. این سنجاق در قسمتی که لباس وصل می‌شود با وجود عدم ایجاد حساسیت پوستی برای نوزاد، ارزشمند و زیبا محسوب می‌شود. طرح‌های مختلف این سنجاق سینه‌ها دست شما را حسابی برای انتخاب باز می‌گذارند.

 

گردنبند های با طول قابل تغییر برای کودکان مناسب تر هستند

هنگام تهیه و انتخاب طلای کودک همواره گردن بند های با طول قابل تغییر را در اولویت قرار دهید. چنین گردن بندهایی حتی اگر از نظر سبک و به روز بودن از نمونه های مشابه کمی عقب تر باشند در طول زمان جواب خود را پس خواهند داد: گردن بند کودک به خاطر وجود قفل بسیار سریع تر پوشیده می شود و با تنظیم طول بند می تواند در کنار لباس های مختلف تیپ های بسیار متنوعی را برای کودک تان رقم بزند. همچنین به دلیل آنکه کودک شما در سن رشد قرار دارد گردن بند با طول قابل تغییر در سنین مختلف همچنان برای وی کارآمد خواهد بود و شما نیازی به خرید مجدد طلا نخواهید داشت.

در اینجا ذکر این نکته نیز مفید خواهد بود که محل مناسب قرارگیری پلاک گردنبند برای کودکان کمی بالاتر از خط گردن است. اگر گردن بند کودک را به گونه ای تنظیم کنید که در چنین موقعیتی قرار گیرد کار برای او راحت و زیبا به نظر خواهد رسید.

 

سلیقه منحصر به فرد کودک را فراموش نکنید

چه کسی می‌گوید بچه‌ها همه شبیه به هم هستند و نمی‌توانند وقت خرید، سلیقه و ذائقه مخصوص به خودشان را داشته باشند؟ بعضی از بچه‌ها (مخصوصا دخترها) طرح‌های عروسکی  یا تزیینی شلوغ را دوست دارند و برعکس بعضی از آن‌ها ترجیح می‌دهند یک گردنبند ساده داشته باشند. بعضی از بچه‌ها روی کوچک یا بزرگ بودن زیورآلاتشان حساس هستند و… بهتر است وقت خرید طلا، سلیقه کودک را در نظر بگیرید تا از گرفتن هدیه شما خوشحال شود.

دستبند طلا کودک

 

طلاهای کودک گالری ساعتچی را اینجا ببینید و طرح مورد علاقه‌تان را از بین ده‌ها گزینه انتخاب کنید

 

سبک زندگی هم موثر است

درست مثل بزرگسال‌ها، بچه‌ها هم به طلایی نیاز دارند که در سبک زندگی‌شان جا بگیرد و آن‌ها را اذیت نکند. مثلا اگر کودک شما فعال است و همیشه دارد بازی می‌کند یا زیاد می‌دود، دستبند یا گوشواره‌ای انتخاب کنید که پارچه‌ دارد و قابل شکستن، تا شدن یا افتادن نیست. دستبند‌های چرمی هم گزینه خوبی هستند (البته اگر به چرم حساسیت ندارد). اگر برای یک کودک کم سن و سال (چهار تا شش ساله) طلا می‌خرید گزینه‌های خیلی گران‌قیمت یا طرح‌های پیچیده را کنار بگذارید چون احتمال گم شدن قطعه زیاد است. اگر کودک شما معمولا وسایلش را در مدرسه یا جاهای دیگر گم می‌کند، طلا را فقط در مهمانی‌ها یا مکان‌هایی که روی او نظارت دارید به دستش بدهید.

 

چه نوع طلایی برای کودک مناسب است؟

تنوع طلا و جواهرات در بازار باعث شده بسیاری افراد هنگام خرید طلا نتوانند تصمیم درستی برای انتخاب طلا بگیرند. ابتدا باهم نکاتی را در مورد انتخاب طلا بررسی می­کنیم و در ادامه نمونه ای از زیباترین طلاها را به شما معرفی می­کنیم.

اولین و مهم­ترین نکنه برای خرید طلای کودک توجه به سن کودک است. اگر نوزاد تازه متولد شده است بهتر است از طلاهایی استقاده شود که ظریف و سبک باشند. همچنین مواظب باشید تیغ، میخ یا هر چیزی که باعث آسیب به نوزاد می­شوند نداشته باشند.

تنوع طلا و جواهر در بازار بسیار زیاد است و گاهی باعث سردرگمی در خرید می­شود. فروشگاه اینترنتی ساعتچی کلکسیونی از زیباترین طلا ها را برای کودکان و نوزادان شما طراحی کرده است. در ادامه تعدادی از زیباترین و مناسب ترین این محصولات را به شما معرفی می­کنیم.

گوشواره بچگانه

گوشواره بچگانه یکی از زیباترین جواهراتی است که برای دختران حتی در سنین بسیار کم قابل استفاده است. گوشواره ها در بینی و ناف هم استفاده می شوند. دقت کنید بی خطر ترین محل برای استفاده از گوشواره لاله های گوش است. برای نوزادان هم بهتر است فقط از لاله گوش برای استفاده از گوشواره استفاده کنید. برای نوزادان و کودکان زیر ۳ سال حتما باید مواظب باشید گوشواره به گونه­ای باشد که کودکان نتوانند آن را باز کنند زیرا ممکن است گم شود یا کودک آن را ببلعد.

توجه کنید که برای کودکان از گوشواره های سنگین ،شلوغ و آویزدار استفاده نکنید، زیرا کودکان در روز بسیار بازی می کنند و این نوع گوشواره ها ممکن است برای کودکان آزار دهنده باشند. سنگینی گوشواره به لاله­ی گوش کودک آسیب می­رساند.

اگر گوشواره میخی برای کودکتان تهیه می­کنید دقت داشته باشید که میخ آن خیلی تیز یا بلند نباشد و هنگام شب به گوش او آسیب نرساند.

گوشواره ­های طراحی شده در گالری ساعتچی

کودکان به طرح­های عروسکی، طرح حیوانات، برنامه های کودک و… علاقه بسیاری دارند.

  • گوشواره طرح خرگوش

این گوشواره بسیار زیبا و ظریف با طرح خرگوش برای کودکان طراحی شده است. وزن گوشواره ۱٫۲۳ گرم است که برای کودک مناسب است.

گوشواره طلا
خرید
  • گوشواره کودک طرح ایموجی

این گوشواره به طرح ایموجی ساخته شده است. استفاده از رنگ قرمز در طراحی گوشواره جذابیت آن را برای کودکان افزایش می­دهد. وزن آن کمتر از یک گرم است که برای نوزادان سبک و قابل استفاده است.

گوشواره کودک
خرید

گردنبند و آویز

قبل از خرید  گردنبند کودک به این نکته توجه داشته باشید کودک بالای ۴یا ۵ سال باشد زیرا در سن پایین­تر ممکن است آویز را پاره کرده و ببلعد یا آن را گم کند.

  • گردنبند طلا طرح شکلات

این گردنبند زیبا با پلاک طرح شکلات میناکاری ساخته شده است. ظاهر بسیار زیبا و استفاده از رنگ بندی در پلاک باعث جذابیت آن برای کودک می­شود. وزن این گردنبند ۱٫۸۱ ایت که از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است.

گردنبند نوزاد و کودک
خرید

نمونه های دیگر گردنبند طلا گالری طلا ساعتچی با طرح میناکاری گالری نمونه های زیر است که همگی با طرح های کودکانه و جذاب هستند.

گردنبند طلا

با توجه به وزن پایین آویزها برای کودکان بسیار مناسب هستند.

دستنبد و پابند

از دیگر جواهراتی که برای دختران دوست داشتنی است دستبند و پابند بچگانه است است. توجه داشته باشید خرید و استفاده دستنبد برای کودکان و نوزادان زیر ۴سال مناسب نیست زیرا امکان دارد کودکان هنگام بازی آن را بلعیده و برای سلامتی کودک خطرناک باشد.

گالری ساعتچی با طراحی زیبا و بی نظیر دستبند طلا بچگانه  و پابندهای کودکانه تنوع بسیار زیبایی برای شما به وجود آورده است. نمونه­ای از این دستبند و پابندها به صورت ترکیبی از بافت پارچه­ای با طلا برای راحتی و آسیب کمتر به دست و پای کودک طراحی شده است.

نمونه ای از طراحی­های بسیار زیبای دستبند و پابند گالری را در زیر مشاهده می­کنید.

  • دستبند طلای کودک طرح گربه

این دستبند با پلاک طلای طرح گربه و بافت آبی دو رنگ ساخته شده است. وزن طلای آن ۰٫۲۸ گرم است که قیمت مناسبی هم دارد. دستبند فری سایز است و برای سنین مختلف قابل استفاده است.

  • دستبند طلای کودک طرح پروانه

در ساخت این دستبند از بافت سبز استفاده شده است. پروانه طراحی شده برای آن میناکاری می­باشد.

دستبن طلا

دستبند تمام طلای طرح زنبور عسل میناکاری یکی دیگر از طراحی های بسیار زیبای گالری ساعتچی می­باشد.

دستبند نوزاد

سنجاق سینه کودک

یکی از طلا و جواهرتی که برای کودکان و مخصوصا نوزادان بسیار مناسب است، سنجاق سینه کودک است.

  • سنجاق سینه طرح خرس

این سنجاق سینه بسیار زیبا ۲٫۴ سانتی متر با وزن ۱٫۰۷ گرم می باشد. طرح خرس زیبایی برای به صورت آویزی برای آن طراحی شده که برای کودکان دوستداشتنی و جذاب است.

سنجاق سینه طلا
  • سنجاق سینه طلا کودک طرح چشم نظر

این سنجاق سینه ابعاد کوچکتری دارد و برای نوزادان نیز بسیار مناسب است. سنگ چشم نظر کار شده در این سنجاق سیه باعث دور ماندن کودک دلبند شما از چشم بد می­شود.

سنجاق سینه نوزاد

انگشتر کودک

هنگام خرید انگشتر طلا برای کودک، باید به نکات زیر توجه کنید:

سن و اندازه دست کودک: انگشتر نباید خیلی بزرگ باشد که باعث ناراحتی کودک شود. انگشترهای طلای کودک معمولاً در وزن های سبک تر موجود هستند.

 

طرح و سبک انگشتر: طرح و سبک انگشتر نیز از عوامل مهمی است که باید در نظر بگیرید. انگشترهای طلای کودک در طرح ها و سبک های مختلفی موجود هستند. برخی از محبوب ترین طرح ها شامل طرح های ساده، طرح های حیوانات و شخصیت های کارتونی و طرح های نگین دار هستند.

 

عیار طلا: عیار طلا نشان دهنده میزان خالص بودن طلا است. عیار طلای انگشتر باید حداقل ۱۸ عیار باشد. عیار بالاتر نشان دهنده کیفیت و دوام بیشتر طلا است.

 

نیم ست کودک

قبل از خرید نیم ست طلا برای کودک به این نکته توجه کنید که نیم ست طلای کودکان هم مانند سایر طلاهای کودک باید در ابعاد و اندازه مناسب باشد تا به کودک دلبدتان آسیبی وارد نکند.
 

فروشگاه ساعتچی یکی از فروشگاه های معتبر طلافروشی در ایران است که انواع طلای کودک را در طرح ها و سبک های مختلف ارائه می دهد. این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز فروش اینترنتی است و محصولات خود را با ضمانت اصالت و کیفیت به فروش می رساند.

اگر قصد خرید آنلاین دارید، کافیست وارد سایت فروشگاه ساعتچی شوید و از بخش “طلای کودک” طلای مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، مشخصات آن را بررسی کنید. پس از تکمیل فرآیند خرید، سفارش شما ثبت می شود و در اسرع وقت برای شما ارسال خواهد شد.

اگر قصد خرید حضوری دارید، می توانید به یکی از شعب فروشگاه ساعتچی در سراسر کشور مراجعه کنید. در شعبه فروشگاه، می توانید انگشترهای طلای کودک را از نزدیک مشاهده کنید و اندازه مناسب را برای دست کودک خود انتخاب کنید.