چه برای یک مناسبت ویژه طلا می‌خرید یا فقط می‌خواهید خودتان را بدون هیچ مناسبتی خوشحال کنید، خرید طلا می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و لذت‌بخش باشد. خرید طلا اما می‌تواند گران‌ قیمت و دشوار هم باشد. قیمت طلا تحت تاثیر عوامل زیادی بالا و پایین می‌رود و بر اساس میزان خلوص، وزن و محل خرید شما می‌تواند ارزان‌تر یا گران‌تر تمام شود. از آن جایی که خرید طلا بر خلاف بقیه انواع خرید یک نوع سرمایه‌گذاری هم هست، وقت خرید باید دقت بیشتری  داشته باشید و درمورد قطعه‌ای که انتخاب کرده‌اید حسابی تحقیق کنید. دستبند طلا قطعه‌ای است که همیشه در دید است و می‌تواند با ست شدن با رنگ‌های مختلف لباس‌ها یا اکسسوری شما، ظاهرتان را متفاوت جلوه دهد و استایل ویژه‌ای به شما ببخشد. این نکات را بخوانید و دستبندی را انتخاب کنید که سال‌ها از داشتنش لذت خواهید برد.

دستبند طلا هدیه

 

۱. عیارهای مختلف طلا را بشناسید و بهترین را برای خودتان انتخاب کنید

معمولا در مورد خلوص طلا از واحد عیار استفاده می‌شود و در حال حاضر دستبندهای طلا به صورت ۱۴، ۱۸، ۲۲ و ۲۴ عیار به فروش می‌رسند. احتمالا شما هم در طلافروشی‌ها و اخبار نرخ ارز و طلا کلمه «عیار» را شنیده‌اید. ارزش طلا، توسط عیار آن تعیین می‌شود. مثلا طلای ۲۴ عیار کاملا خالص است و طلای ۱۲ عیار، ۵۰٪ خلوص دارد. با این که طلاهای ۲۴ عیار مرغوب‌تر و گران ‌قیمت‌تر هستند، ممکن است شما (یا هر فردی که می‌خواهید برایش دستبند بخرید) به دلایل مختلفی بخواهید عیار کمتری خریداری کنید.

دستبند طلا
دستبند طلا

طلای ۲۴ عیار خیلی خیلی نرم است و معمولا زودتر آسیب می‌بیند و خراش می‌افتد. اگر قرار است دستبند طلای خود را هر روز به دست داشته باشید، روی طلای بیشتر از ۱۸ عیار حساب نکنید‌، این طوری خیالتان از سالم ماندن دستبند هم راحت خواهد بود. همچنین  مشخص کنید که دستبند شما در طول روز چقدر قرار است با سطوح سختی مثل کیبرد، میز، فرمان ماشین و… برخورد کند. اگر این میزان زیاد است، طلای ۲۴ عیار برایتان خیلی مناسب نیست‌.

هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن نیز بالاتر می‌شود. دستبند طلا شما برای تضمین خلوص باید از طرف برندهای معتبر دارای ضمانت باشد. در مورد دستبندهای طلا دارای مروارید و سنگ‌های قیمتی؛ از کیفیت بالا و اصل بودن آنها مطمان شوید.

۲. چه طلایی؟ چه رنگی؟

دستبند طلا زنانه کارتیه
دستبند طلا زنانه کارتیه

محصولات طلا معمولاً در سه رنگ زرد، سفید و صورتی وجود دارند. طلای خالص (خیلی از اوقات) زرد رنگ است و دو رنگ دیگر آلیاژهایی از طلا و فلزات مختلف هستند. خوشبختانه این روزها دست ما در خرید دستبندهایی با رنگ‌های مختلف باز است. بعضی از افراد زردی طلا را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند رنگ‌هایی ملایم‌تر و ساده‌تر به دست داشته باشند، طلای سفید این طور وقت‌ها به کمک ما می‌آید. همچنین رنگ صورتی یا rose gold یکی از ترندهای مد ۲۰۱۹ است که با داشتن دستبندش احتمالا نگاه‌های زیادی را خیره خواهید کرد. رز گلد می‌تواند خیلی راحت با انگشتر، ساعت و حتی رنگ لباس‌های شما هماهنگ شود‌.

۳. دوست دارید دستبندتان چه شکلی باشد؟

پیش از خرید، سلیقه‌تان در خرید طلا را مرور کنید و همچنین دقیقا بررسی کنید که برای چه موقعیتی دستبند طلا می‌خرید. آیا قرار است یک دستبند سبک بخرید که هر روز در کنار ساعت و اکسسوری روزانه به دست داشته باشید؟ زنجیرهای کلاسیک برای این نوع استفاده بهترین گزینه هستند چون هم راحت بسته می‌شوند و هم در رنگ‌های مختلف سفید یا زرد با انواع اکسسوری‌ها ست خواهند شد. اما اگر برای یک مناسب رسمی مثل یک مهمانی خاص کاری یا شخصی یا مراسم عروسی دستبند می‌خرید، می‌توانید سراغ جواهر و مروارید بروید. مروارید بسیار رسمی و در عین حال زنانه و زیباست و با لباس‌های شب فوق‌العاده به نظر می‌رسد. ترکیب طلا و مروارید شاید کلاسیک و قدیمی باشد اما هرگز از مد نمی‌افتد. همچنین اگر برای یک کودک دستبند طلا هدیه می‌خرید، النگو گزینه خوبی است. النگوها باز نمی‌شوند و در برابر حرکت و ضربه هم مقاوم هستند. یک النگوی طلا حرکات و بازی‌های کودک را محدود نمی‌کند.

جدیدترین مدل دستبند ۲۰۱۹

 

۴. گران‌ترین‌ها همیشه بهترین نیستند!

خیلی از ما هنگام خرید طلا یا جواهر این  نکته را فراموش می‌کنیم که برندهای بزرگ جهانی مثل کارتیه، تیفانی، هری وینستون و… با وجود طراحی‌های بی‌نظیری که دارند همیشه بهترین‌ها را برای استفاه منحصر به فرد ما ارائه نمی‌دهند. بعضی از محصولات طلا مثل دستبند طلای ساده را می‌توانید از هر برندی تهیه کنید و هزینه اضافی برندهای جهانی را نپردازید. این برندها به دلیل اسم جهانی‌شان معمولا قیمتی بالاتر از قیمت منطقی دارند پس حتی اگر پول زیادی برای خرج کردن دارید، محصولی که می‌خواهید را بشناسید. اگر یک دستبند طلای روزمره است، از نزدیک‌ترین طلا فروشی به خانه یا حتی به صورت آنلاین می‌توانید آن را بخرید و نیازی نیست از برندهای معروف و گران‌قیمت جهانی سفارش بدهید.

۵. از بهترین ها خرید کنید !

اگر می‌خواهید دستبند طلای خودتان را به صورت آنلاین سفارش بدهید، گالری طلا ساعتچی را دنبال کنید. ما در ساعتچی سعی داریم یک خرید مطمین و آسان را برای شما فراهم کنیم ، از جمله ویژگی های منحصر به فرد گالری ساعتچی ارسال رایگان به کل کشور ( برای هر نوع سفارشی) ، ساخت طلای سفارشی ، بسته بندی شیک و مشاوره رایگان پیش از خرید است . برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ساعتچی و یا پیج اینستاگرام ساعتچی (saatchi.gold.gallery) مراجعه کنید.

یک فروشنده جواهرات آنلاین معتبر پیدا کنید! همیشه توصیه می‌شود که برای تهیه بهترین کیفیت دستبندهای طلا، آنها را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید. فروشنده‌ای را انتخاب کنید که بتواند گواهی اعتبار ارائه دهد. یک فروشنده جواهرات آنلاین معتبر مزیت‌هایی مانند گارانتی ضمانت کالا و امکان بازگشت مرسوله دارد. در این صورت اگر دستبند انتخابی شما گران باشد یا عیار بالایی داشته باشد، مطمئن هستید که در صورت بروز هرگونه خسارت، قابل تعویض است.

گالری طلا ساعتچی با برخورداری از تمامی شرایط یک فروشگاه اینترنتی معتبر طبق نکات ذکر شده، آماده ارائه انواع مدل‌های دستبند طلا به شما می‌باشد. به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی گالری ساعتچی مراجعه کنید و با اطمینان و بهترین قیمت، دستبند مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

 

به تناژ رنگ پوست دست خود دقت کنید

تناژ رنگ پوست هر فرد متفاوت با دیگری است و معمولا به سه دسته گرم (Warm)، سرد (Cool) و خنثی (Neutral) تقسیم می‌شود.

برای خانم‌هایی با تناژ رنگ پوست گرم، معمولا دستبندهای از جنس طلا زرد و سفید (با مروارید) یا پلاتین گزینه عالی است. سنگ‌های قیمتی با رنگ‌های قهوه‌ای، نارنجی، سبز، زرد، هلویی و فیروزه‌ای نیز انتخاب مناسبی برای بین زنجیره دستبند هستند.

برای خانم‌هایی با تناژ رنگ پوست سرد، بهتر است دستبندهایی از جنس طلا سفید، نقره یا پلاتین انتخاب شود. وجود الماس و مروارید یا سنگ‌های قیمتی با رنگ‌های صورتی، بنفش، آبی، قرمز و سرخابی در بین زنجیره دستبند فکر عالی است.

برای خانم‌هایی با تناژ رنگ پوست خنثی، معمولا دستبندهای از جنس طلا زرد و سفید یا پلاتین بدون تردید بهترین گزینه است؛ اما بدون وجود سنگ‎های زرد یا آبی در بین زنجیره دستبند!

 

نکته کلی: حواستان به ظرافت دستبندی که میخرید و نحوه نگهداری از آن ها باشد

مراقبت از دستبند کشی طلا

هر نوع دستبند طلا نیاز به مراقبت دارد، دستبند های کشی طلا جز حساس ترین آن ها هستند. مراقبت از دستبند طلای کشی به دلیل طراحی خاص و وجود کش در ساختار آن نیازمند رعایت نکاتی است که می‌تواند عمر و زیبایی دستبند را حفظ کند. 

از تماس با مواد شیمیایی اجتناب کنید؛ به عنوان مثال  قبل از استفاده از عطر، اسپری مو، یا هر نوع مواد شیمیایی دیگر، دستبند خود را در آورید. این مواد می‌توانند به طلا و کش آسیب برسانند. و یا هنگام شستشوی ظروف، لباس‌ها یا استفاده از مواد شوینده، دستبند خود را درآورید تا از تماس با مواد شیمیایی جلوگیری شود.

دستبند کشی طلا را هر از گاهی تمیز کنید؛ برای تمیز کردن دستبند از پارچه نرم و آب استفاده کنید. این کار به جلوگیری از خش خوردگی طلا کمک می‌کند. از مواد شیمیایی برای تمیز کردن دستبند کش طلا خودداری کنید زیرا این مواد می‌توانند به طلا و کش آسیب بزنند.
 این دستبند ها که بسیار حساس هستند را در جعبه مخصوص جواهرات یا کیسه‌های پارچه‌ای نرم و به دور از رطوبت بالا  نگهداری کنید تا از خط و خش خوردن جلوگیری شود.
دستبند های کشی طلا را بیش از حد نکشید؛  هنگام پوشیدن و درآوردن دستبند، از کشیدن زیاد کش خودداری کنید. این کار می‌تواند باعث کشیدگی یا پارگی کش شود.
در فعالیت‌های شدید از آن ها استفاده نشود؛  هنگام ورزش، شنا یا انجام فعالیت‌های شدید فیزیکی، دستبند را درآورید تا از کشیدگی و پارگی جلوگیری شود.

 

ویژگی‌های یک دستبند طلای مناسب و جذاب

دستبندهای طلا، یکی از پرطرفدارترین زیورآلاتی هستند که خانم‌ها و آقایان زیادی دوست دارند در طول روز یا در مهمانی‌ها آن‌ها را   به دست داشته باشند. حتی بین زیورآلات طلا، این یکی از بقیه محبوب‌تر به نظر می‌رسد. یک دستبند هم می‌تواند کاربردی‌تر باشد هم در استایل خیلی تاثیرگذار است. چطور؟ دستبند طلا با انواع ساعت‌ها و انگشترها ست می‌شود و حتی می‌تواند تعیین‌کننده رنگ لباس یا مانتو شما باشد. اما چطور مطمئن شویم چه دستبند طلایی برای ما بهترین است؟ وقت خریدن دستبند طلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟‌ آیا آقایان هم می‌توانند دستبند طلا به دست کنند؟ در این مطلب سعی کردیم به این سوال‌ها جواب بدهیم و در یک کلام ببینیم دستبند خوب دقیقا یعنی چه؟

دستبندهای طلا برای هر روز و هر شب

خیلی از ما بیشتر روزمان را در محل کار می‌گذرانیم و دستبندی که از صبح تا عصر به دست داریم، در واقع پرتکررترین جواهرات روزمان محسوب می‌شود. از طرفی داشتن زیورآلات مناسب می‌تواند کمک کند آراسته‌تر و قدرتمندتر به نظر برسیم و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم. همزمان یک دستبند طلای روزانه باید آن قدر سبک باشد که کار کردنمان (مثلا با کی‌برد یا فرمان ماشین) را محدود نکند و از طرفی آن قدر چشمگیر باشد که استایلمان را بهتر کند. اگر معمولا ظاهری محافظه‌گرایانه دارید و رنگ‌های تیره و خنثی می‌پوشید (یا حتی محل کارتان فرم مشخصی دارد) دستبند طلای زنجیری ساده یا تک‌نگین استفاده کنید تا سادگی پوششتان تکمیل شود. ترکیب چند دستبند طلا (و شاید دستبندهای دیگر) شور و نشاط به استایل شما می‌بخشد و البته بیشتر مناسب محیط‌های غیررسمی است. همچنین اگر دستبند طلای نگین‌دار دارید به راحتی می‌توانید نگین آن را با روسری یا حتی ساعتتان ست کنید. اینجا می‌توانید ده‌ها دستبند کژوال ساعتچی را ببینید.

 

مهمانی و آخر هفته، فرصت خودنمایی طرح‌های خاص

شاید نتوانید یک دستبند طلای پر از نگین را هر روز در محل کارتان بپوشید اما کافی است بخواهید به مهمانی بروید تا گزینه‌های بی‌نهایت جلو رویتان باز شوند. اگر قرار است چند دستبند با هم به دست کنید، شکل‌های متفاوتی را در نظر بگیرید اما یک تم رنگی را رعایت کنید‌، این استایل به ویژه با شلوار جین خیلی چشمگیر است. اگر عادت دارید با لباس‌های مشکی و ساده به مهمانی بروید، هیچ چیز به اندازه یک دستبند مروارید و طلای ترکیبی استایل شما را کامل نخواهد کرد!

وقت خرید حضوری یا آنلاین، حتما اندازه مچ دستتان را بدانید

هیچ چیز بدتر از تحویل گرفتن یک خرید آنلاین که اندازه شما نیست نمی‌تواند لذت خرید طلا را از بین ببر. حتما با یک متر پارچه‌ای محیط و قطر مچ دستتان را اندازه بگیرید تا راحت‌تر سفارش بدهید. علاوه بر این اگر مچ درشت یا ظریفی داشته باشید بهترین دستبندها برای شما کمی متفاوت هستند. استایلتان را بشناسید!

اندازه استاندارد دستبند زنانه ۱۸ سانتی‌متر است. اصولا توصیه می‌شود که در هنگام خرید، سایز دستبند را به انداره نصف یا سه چهارم سانتی‌متر بزرگتر از مچ دست خود انتخاب کنید. به این روش، دستبند طلا به خوبی بر روی مچ دست قرار می‌گیرد و خیلی نمی‌لغزد. البته بسیاری از مدل‌های دستبند دارای حلقه‌های تنظیم‌شونده برای تطبیق با مچ دست هستند و سایز آزاد به حساب می‌آیند. دقت کنید که حتما در هنگام اندازه‌گیری مچ دست خود، دست خود را مشت کنید. اگر بازو و مچ بلند و باریکی دارید، دستبندهای طلا چرمی، النگویی و چارم می‌توانند دست شما را برجسته‌تر جلوه دهند. اما اگر بازوها و مچ دست شما پهن و بزرگ است، سبک‌های زنجیره‌ای ظریف می‌تواند دست شما را باریکتر نشان دهد.

دستبند طلا طرح Love کارتیه
دستبند طلا طرح Love کارتیه

آیا دستبندی که انتخاب کرده‌اید واقعا طلاست؟

خیلی از اوقات به هر دلیلی دوست داریم بدانیم قطعه‌ای که خریده‌ایم چقدر خلوص دارد. واقعیت این است که درست مثل هر محصول دیگری طلا هم علائم و نشانه‌هایی دارد که واقعی بودنش را نشان می‌دهند. دستبندی که خریده‌اید یا هدیه گرفتید را به دقت نگاه کنید. احتمالا در قسمت درونی آن عددی را کنار حرف K می‌بینید. K نشان دهنده عیار طلای شماست. مثلا ۱۸K یعنی طلای هجده عیار. طلاهای قدیمی را هم می‌شود با اسید نیتریک به راحتی تست کرد. یک قطعه کوچک طلا را بردارید، کمی خراش بدهید و یک قطره اسید نیتریک روی آن بچکانید. اگر تغییر رنگ دیدید (به سبز) آن طلا واقعی نیست. البته این آزمایش را روی طلاهای ارزشمندی که قصد نگهداریشان را دارید پیاده نکنید!

گردنبند کارتیه با آویز قلب چکشی
گردنبند کارتیه با آویز قلب چکشی

دستبند طلا برای مردان، سنت‌شکنی یا یک ترند جذاب و جدید؟

این روزها بیشتر از همیشه می‌بینیم که آقایان زیادی دستبند طلا به دست دارند. با این که زیورآلات به شکل سنتی اصولاً موضوعی زنانه محسوب می‌شده، اما خوش‌پوشی و آراستگی صرفا زنانه نیست و هر کسی می‌تواند با انتخاب بهترین دستبند طلا برای استایل منحصر به فردش جذاب به نظر برسد. بیشتر آقایان به خاطر راحتی استفاده، ترکیب چرم و طلا را می‌پسندند (دستبندهای طلای مردانه ساعتچی را اینجا می‌توانید ببینید). اما شکل دستبند طلای مردانه تا حدود زیادی به تیپ و استایل شخصی شما به عنوان یک مرد بستگی دارد. اگر معمولا کت و شلوار می‌پوشید، طلاهایی با استایل متالیک یا حتی طلای سفید ظاهر جدی و قدرتمند شما را تکمیل می‌کنند. اگر کمد لباس شما بیشتر اسپورت و شامل تی‌شرت و شلوارهای رنگی است چرم، طناب، کنف و حتی بافته‌های طلا برای شما فوق‌العاده هستند.

خرید اینترنتی طلا

وقت خرید، از این نکات غافل نشوید

خریدن زیورآلات مخصوصا طلا، می‌تواند روز ما را بسازد. چه حضوری خرید کنیم و چه آنلاین، نکاتی هست که با رعایت آن‌ها می‌توانیم مطمئن‌تر و لذت‌بخش‌تر خرید کنیم.

– طلا این روزها در سه رنگ طلایی، سفید و رزگلد عرضه می‌شود. استایل و لباس‌هایتان را در نظر بگیرید و بهترین رنگ را انتخاب کنید.

– وزن و عیار طلا را از فروشنده بپرسید و مطمئن شوید که در فاکتور به صورت دقیق آورده شده‌اند. فاکتور خرید، شناسنامه دستبند شماست.

– عجله نکنید! پیدا کردن بهترین مدل، رنگ و اندازه ممکن است روزها زمان ببرد. صبر داشته باشید و تمام گزینه‌ها را بررسی کنید.

دستبند طلا زنانه