آیا گردنبند طلا که هدیه گرفته اید یا دستبند طلا ی قدیمی در صندوقچه جواهراتتان، برای شما بلند است؟ شاید شما اندازه زنجیر طلا  ی خود را نمی پسندید! گاهی اوقات نیز، گردنبندهای کوتاه ترند می شوند. در این صورت، لزوماً نیازی به خرید زنجیر جدید ندارید. ما در این مطلب شما را با نحوه کوتاه کردن زنجیر گردنبند طلا و دستبند طلا آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

گردنبند طلا طرح حروف انگلیسی نگیندار

 

مشاهده و خرید انواع گردنبند طلا از گالری ساعتچی

 

کوتاه کردن زنجیر طلا زنانه به نحوی که آن به دلخواه شما باشد و بتوانید به آسانی از آن بهره‌مند شوید، بسیار مهم است. زنجیرهای بلند بدون شک آزاردهنده هستند و جذابیت خود را از دست می‌دهند. برای کوتاه کردن زنجیر طلا، اولین گام توجه به مدل آن است؛ زیرا هر مدل نیازمند روش خاصی برای کوتاه شدن است. از بین بردن حلقه‌های اضافی از داخل زنجیر نکته‌ی مهمی در راهنمای کوتاه کردن زنجیر طلا محسوب می‌شود. اگر امکان انجام این کار در خانه وجود ندارد، بهتر است زنجیر را به دست یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای طول های مختلف گردنبند

گردنبند طلا

کوتاه کردن زنجیر گردنبند طلا و دستبند طلا توسط طلا ساز

کوتاه کردن زنجیر های ساده

اگر می خواهید برای همیشه طول گردنبند خود را کوتاه کنید، بهترین راه، مراجعه به طلا ساز است. جواهرسازان استاد صنعت خود هستند و میتوانند به ظریف ترین حالت، این کار را برای شما انجام دهند.

گردنبند با سنگ و مروارید

برای کوتاه کردن یک زنجیر، جواهرساز به سادگی اندازه می گیرد که چند سانت باید از یک قسمت آن، برداشته شود. سپس آن قسمت را برش می دهند و مجدد انتهای بند را به بقیه گردنبند یا دستبند کوتاه شده، وصل می کنند. این ساده ترین روش برای اکثر زنجیرهای ساده مانند زنجیر مدل کابل می باشد. با این حال، این فرآیند، برای موارد دیگر که از نظر طراحی پیچیده‌تر هستند، متفاوت است.

کوتاه کردن زنجیرهای پیچیده

کوتاه کردن زنجیر

کوتاه کردن زنجیر طلا مدل طناب، زنجیر طلا مدل مار و زنجیر مدل کوبایی/حفره‌ای ضخیم و سنگی، به آسانی فرآیند کوتاه کردن زنجیر معمولی نیست. دلیلش این است که جواهرساز، برای کوتاه کردن زنجیر، باید آن را برش دهد و این کار به الگوی آن قسمت آسیب می‌زند. همچنین وقتی سعی می‌کنید آنها را مانند زنجیرهای معمولی برش دهید، تمایل دارند از هم جدا شوند و کل طرح به هم ریخته می شود.

در مورد زنجیر مدل طناب و مار، این ایراد به راحتی با چسباندن قفل به محل، پنهان می شود؛ اما باید توجه داشت که پس از برش زنجیر، اگر بخواهید در آینده گردنبند را بلند کنید، نمی توان قسمت اضافی را دوباره وصل کرد. پس نکته مهم در کوتاه کردن گردنبند، مهارت طلا فروش می باشد تا بتواند محل اتصال زنجیر را با ظرافت کامل و بدون برجستگی و تفاوت با سایر قسمت های زنجیر، به شما تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: ۴ نوع زنجیر طلا که تعمیر آن سخت است!

روش های کوتاه کردن گردنبند و دستبند بدون بریدن زنجیر طلا

زنجیر طلا

برای کوتاه کردن زنجیر طلا بدون بریدن، می‌توانید تکنیک‌های متفاوت را امتحان کنید. در صورتی که زنجیر شما ساده است، کوتاه کردن آن سهل‌تر است. با باز کردن گیره و جدا کردن حلقه‌ها، می‌توانید به سادگی زنجیر را کوتاه کنید. استفاده از انبردست به شما کمک می‌کند تا گیره را به راحتی از حلقه‌ها جدا کرده و دوباره متصل نمایید. حواستان به جزئیات با دقت بالا باشد تا هیچ خطا یا خشی در روند انجام این کار به وجود نیاید.

با کوچک‌تر شدن حلقه‌ها، عمل باز کردن آنها ممکن است دشوارتر شود. در این حالت، زنجیر بدون هیچ گونه بریدگی یا آسیبی، به سرعت کوتاه می‌شود. حواستان باشد که چقدر می خواهید زنجیرها کوتاه شوند تا از تنگ شدن زیاد آنها جلوگیری کنید. استفاده از تکنیک حذف حلقه‌های اضافی به عنوان بهترین روش برای کوتاه کردن زنجیرها معرفی می‌شود. در صورتی که حلقه‌ها به یکدیگر متصل هستند، این کار نیازمند دقت بیشتری است زیرا فرآیند آن کاملاً پیچیده است.

گردنبند طلا طرح ستاره

اگر کوتاه کردن زنجیر باعث آسیب و خراب شدن زنجیر می شود، بهتر است آن را چندین بار دور دست بپیچانید و به عنوان یک دستبند زیبا استفاده نمایید. چه در خانه و چه در سر کار. با بستن گیره به دور حلقه جلوتر، می‌توانید زنجیر را به خوبی تنگ‌تر کرده و آن را به عنوان یک اکسسوری شیک دور گردن یا دست خود بیندازید.

راهنمای کوتاه کردن گردنبند و دستبند با طرح زنجیر در خانه

گردنبند قلب ساعتچی

زنجیر گردنبندی برای کوتاه کردن ایده آل است که حلقه‌های درشت داشته و بتوان از راه کم کردن تعداد حلقه‌ها، زنجیر را کوتاه کرد. ولی زنجیری که حلقه‌های آن کوچک و ریز باشد، به دلیل این که در خانه تجهیزات و ابزار مناسب وجود ندارد؛ بهتر است که در کارگاه و زیر نظارت طلا ساز، کوتاه شود.

گردنبند و دستنبند‌ های زنجیری با روشی کاملاً اصولی قابل کوتاه شدن هستند. در این روش، ابتدا با استفاده از انبردست، قفل زنجیر را باز کرده و سپس حلقه‌ها یکی یکی از داخل هم بیرون آورده می‌شوند تا دقیقاً اندازه مورد نظر شما تنظیم شود. در نهایت، گیره یا قفل دوباره به آخرین حلقه متصل می‌شود.

گردنبند قلب ساعتچی

سایز بزرگ‌تر حلقه‌ها باعث می‌شود فرآیند بیرون آوردن آنها راحت‌تر باشد و شما می‌توانید این کار را به راحتی در خانه انجام دهید. انتخاب یک سطح کاملاً صاف برای این کار امری ضروری است تا حلقه‌ها به‌سرعت خارج شوند. استفاده از انبردست با نوک باریک به شما کمک می‌کند زنجیر را بدون آسیب به آن، به سرعت کوتاه کنید.

برای جلوگیری از تنگی زیاد زنجیر، مشخص کردن سایز مناسب حلقه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس از کوتاه کردن، تست زنجیر و اطمینان از مطابقت صحیح آن با اندازه مورد نظر مهم است. اگر حلقه‌های زنجیر خیلی ریز هستند و ابزار لازم برای کوتاه کردن را ندارید، بهتر است این کار را به تعمیرکار زیورآلات حرفه‌ای بسپارید تا به صورت دقیق و بدون آسیب آن را انجام دهد.

سخن آخر

در این روزها، تکنیک‌های متعددی برای کوتاه کردن زنجیر طلا وجود دارد، که شما می‌توانید با در نظر گرفتن نوع زنجیر و ابزارهای مختلف در دسترس، رویکرد مناسب برای انجام این کار انتخاب نمایید. اگر فرصت کافی برای اجرای این کارها را ندارید، کارگاه‌های متخصص در تعمیر و ساخت زیورآلات می‌توانند بهترین انتخاب برای انجام کوتاه کردن زنجیر طلا باشند.

 

عنوان
کوتاه کردن زنجیر گردنبند و دستبند
مقاله
کوتاه کردن زنجیر گردنبند و دستبند
خلاصه
رای کوتاه کردن یک زنجیر، جواهرساز به سادگی اندازه می گیرد که چند سانت باید از یک قسمت آن، برداشته شود. سپس آن قسمت را برش می دهند و مجدد انتهای بند را به بقیه گردنبند یا دستبند کوتاه شده، وصل می کنند. این ساده ترین روش برای اکثر زنجیرهای ساده مانند زنجیر مدل کابل می باشد. با این حال، این فرآیند، برای موارد دیگر که از نظر طراحی پیچیده‌تر هستند، متفاوت است.