می‌شود گفت که گردنبند طلا، احتمالا از بین زیورآلات مختلف، مستقل‌ترین است. وقتی یک گردنبند به گردن می اندازید، لزومی ندارد که حتما آن را با یک حلقه یا گوشواره ست کنید. یک گردنبند ساده می‌تواند بدون مشارکت هیچ چیز دیگری لباس شما را تکمیل کند. هرچند گاهی گردنبندها نیاز به دقت بیشتری در انتخاب دارند؛ مثلاً گردنبند مروارید را بهتر است با زیورآلات مروارید‌ دار (مثلا دستبند) ست کنید. گذشته از همه این‌ها، انتخاب یک گردنبند خیلی ساده است؛ اما قوانین و نکات خیلی کوچکی دارد که با دانستنشان استایل شما از معمولی به فوق‌العاده ارتقا پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید هوشمندانه گردنبند یا آویزگردن بخرید و سلیقه و ریزبینی‌تان را به همه نشان دهید، باید به جزئیات زیادی توجه کنید. در این مطلب این جزئیات را مرور می‌کنیم.

خرید گردنبند طلا زیبا

کدام گردنبند را باید انتخاب کنم؟

چه یک تی‌شرت و شلوار جین به تن داشته باشید، چه بلوز و دامن و چه حتی یک پیراهن بلند شب، انتخاب صحیح گردنبند می‌تواند استایل شما را زیر و رو کند. یک گردنبد طلا به سادگی این کار را می‌کند چون:

۱- هیچ سایز اشتباهی وجود ندارد. همه اندازه‌ها زیبا و مناسب‌اند، فقط کافی است فرم صورت و لباستان را خوب بشناسید.

– تنوع بسیار زیاد است و برای هر مناسبتی گردنبندی وجود دارد.

۳- قیمت‌ها بسیار متنوع هستند و با هر بودجه‌ای می‌توانید یک گردنبند طلای مناسب بخرید.

مدل گردنبند طلا

در کنار همه این‌ها، گردنبند طلا یکی از بهترین هدیه‌ هایی است که می‌توانید به عزیزانتان بدهید. این هدیه همیشه و همه‌جا همراهشان می‌ماند و آن‌ها را به یاد خاطره این هدیه می‌اندازد. اما چطور بهترین گردنبند را انتخاب کنیم؟ قدم اول شناخت مدل‌های مختلف گردنبند طلا است. گردنبندهای طلای کلاسیک هیچوقت از مد نمی‌افتند. چه طلای زرد چه سفید یا حتی رز گلد، آن‌ها با سنگ‌های مختلف یا مروارید و الماس ترکیب می‌شوند. و می‌توانند با گوشواره یا انواع دستبند ست شوند. فرم کلاسیک گردنبند ملایم و زنانه است و شاید همه آن را نپسندند. خانم‌های مسن یا خانم‌هایی که استایل خیلی زنانه را دوست دارند بیشتر به سراغ این گردنبندها می‌روند. اگر می‌خواهید کمی مدرن‌تر خرید کنید، می‌توانید به سراغ گردنبندهای طلای شکل‌دار بروید. این روزها تقریبا هر شکلی را می‌شود در مغازه‌های طلافروشی پیدا کرد. پرنده، قلب، انواع پلاک‌ها، برگ‌های ظریف و زیبا، انواع شخصیت‌های کارتونی و…. یکی از شکل‌های خیلی جذاب و پرطرفدار گردنبند، لاکِت یا گردنبند قفل‌دار است که قطعه طلا در آن‌ها باز می‌شود و می‌توانید در آن یک عکس یا یادداشت کوچک را نگه دارید. یک صندوقچه کوچک که همیشه همراه شماست!

اگر از آن دسته خریدارانی هستید که به عیار طلا اهمیت می‌دهید، هنگام خرید گردنبند طلا حتما این موضوع را چک کنید و مطمئن شوید که روی فاکتور دقیقا ذکر می‌شود. عیار طلا معمولاً روی آن و با حرف K نوشته می‌شود. مثلا ۱۸K یعنی طلای هجده عیار.

طول آویز من باید چقدر باشد؟

سایز گردنبند طلا

از آن جایی که هر گردنبندی قطعا روی یک لباس قرار می‌گیرد، مهم است طولی را انتخاب کنید که تکمیل کننده لباس شما باشد و زیر آن نرود و البته یقه را نپوشاند تا هم  لباس و هم گردنبند طلای شما در زیباترین حالت به نظر برسند. گردنبندها می‌توانند از ۳۰ تا ۳۶ سانتی متر طول داشته باشند.

– گردنبندهای کوتاه: حدود ۳۰تا ۳۶ سانتی‌متر

– گردنبندهای بلند: از ۶۰ سانتی متر به بالا

گردنبندهای کوتاه می‌توانند انواع آویزها را داشته باشند. اگر نگین گردنبند کوچکی در نظر دارید (مثلا یک الماس ظریف) بهتر است زنجیرتان کوتاه باشد تا نگین در لایه‌های زنجیر گم نشود. اما هنگام خرید گردنبندهای طلای خیلی کوچک، گردنتان را اندازه بگیرید تا گردنبند به گردنتان نچسبد. گردنبندهای خیلی بلند را می‌توانید یک یا دو دور دور گردنتان بپیچانید، به آن حجم بدهید و یک استایل خاص بسازید.

طول های معمول گردنبند طلا

۱۴ اینچ یا گردنبند یقه ای: به صورت محکم دور گردن قرار می گیرد. برای لباس های یقه باز، یقه گرد، یقه هفتی، یقه قایقی و مدل هایی که از روی شانه ها شروع می شوند مناسب است.
۱۶ اینچ یا گردنبند شال گردنی: به ناحیه ی اتصال گردن به بدن می چسبد. تقریبا برای تمام لباس ها مناسب است.
۱۸ اینچ یا گردنبند شاهزاده: روی استخوان ترقوه قرار می گیرد و این مدل نیز تقریبا به تمام لباس ها می آید.
۲۰ الی ۲۴ اینچ یا گردنبند متینی : میان استخوان ترقوه و سینه قرار می گیرد. هم برای لباس های کاری و رسمی مناسب است و هم برای لباس های غیر رسمی.
۲۸ الی ۳۶ یا گردنبند اپرا : روی سینه و یا یک الی دو اینچ پایین تر از آن قرار می گیرد. برای لباس های یقه بسته و لباس های شب مناسب است.
۳۶ الی ۴۲ اینچ یا گردنبند ریسمانی : دقیقا پایین مرکز سینه قرار می گیرد. برای لباس های بسیار شیک و رسمی و هم چنین لباس شب مناسب است.

خرید گردنبند طلا بلند

در واقع هرچه گردنبند بلندتر باشد، دست شما در مدل دادن به آن بازتر است. اگر قدتان زیر یک متر و شصت سانتی‌متر است گردنبندهایی شبیه به V و Y فرم ایده‌آل شما هستند. آن‌ها با طول ۳۰ تا ۵۰سانتی‌متری می‌توانند گردن شما را بلندتر جلوه بدهند. اگر قدی متوسط (۱.۶۰ تا ۱.۷۶) دارید، دستتان نسبتا در انتخاب گردنبند باز است، اما همیشه گردنتان را در نظر بگیرید و اندازه‌ گردنبند را طوری انتخاب کنید که تنگ نباشد. خانم‌های قد بلند که بالای یک متر و هفتاد و شش سانتی‌متر قد دارند هم می‌توانند با گردنبندهای چندرج، زیبا به نظر برسند.

در نظر گرفتن ابعاد بدنتان

اگر قفسه ی سینه و به طور کلی بالاتنه ی شما بزرگ است، استفاده از یک زنجیر بسیار ظریف باعث می شود این مسأله بیشتر به چشم بیاید. اگر دوست ندارید این مسأله مورد توجه قرار گیرد استفاده از گردنبند هایی که ابعاد بزرگ تری دارند نگاه ها را به سمت خودشان منحرف می کنند. البته می توانید به جای یک گردنبند بزرگ از گردنبندی استفاده کنید که از چندین قطعه ی کوچک تشکیل شده است. این بستگی به سلیقه و شخصیت شما دارد و اینکه ترجیح می دهید در نظر دیگران چگونه به چشم بیایید.

فرم صورت هم تاثیرگذار است!

شاید باورش سخت باشد اما انتخاب گردنبند مناسب می‌تواند نگا‌ه‌ها را به سمت زیباترین بخش‌های صورت شما بکشاند و زیبایی‌تان را چند برابر کند. چطور؟

– صورت‌های بیضی شکل: هر طولی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

– صورت‌های گرد و دایره‌ای: بلندتر به نظر رسیدن صورت شما می‌تواند به نفعتان باشد، پس بهتر است گردنبندهایی از ۵۰ تا ۸۰ سانتی‌متر را بخرید. از گردنبندهای خیلی کوتاه دوری کنید چون صورتتان را گردتر نشان می‌دهند.

– صورت‌های باریک و لاغر: گردنبندهای کوتاه، تیزی گوشه و کنارهای صورت شما را می‌گیرند و گردتر و نرم‌تر نشانش می‌دهند.

– صورت‌های قلبی شکل: شما هم می‌توانید گردنبندهای کوتاه را به گردن بیندازید تا پایین صورتتان را کشیده‌تر نشان دهند.

 

گردنبند ها درباره ی شخصیت شما صحبت می کنند!

گردنبند های بزرگ، جسورانه و نمایشی تر هستند و این نکته را می رسانند که شما شاد هستید و دوست دارید در مرکز توجه قرار بگیرید. گردنبند های کوچک، ظریف تر و زنانه تر هستند و گردنبند های ساده حاکی از آرامش و اطمینان شما به خودتان است.

 

توجه به جنس گردنبند

این که گردنبند شما از چه چیزی ساخته شده است روی دیگران تأثیر متفاوتی می گذارد. اگر گردنبند شما درخشان باشد، در قیاس با یک گردنبند از جنس چوب یا فیروزه، شما رسمی تر و مجلل تر به نظر می رسید. در عوض گردنبندی که از مواد ساده ساخته شده شما را آرام تر و در دسترس تر نشان می دهد. ا

 

ارتفاع و پهنای گردن

گردنبند های چسبان (مدل یقه ای) روی گردن های بلند و باریک (شبیه به گردن قو) بسیار زیبا جلوه می کنند اما استفاده از آن ها ممکن است گردن کوتاه را کمی پهن و حتی کوتاه تر جلوه دهند. بهتر است اشخاصی با گردن کوتاه کم تر از گردنبند های تنگ مخصوصا مدل های پهن آن استفاده کنند. به جای آن می توانند از مدل های ۲۰ تا ۲۴ اینچی استفاده کنند که کمک می کند طول گردن بلند تر به نظر برسد. این توصیه برای افرادی که گردن آن ها پهن است نیز صدق می کند. استفاده از گردنبند کوتاه و تنگ، نگاه ها را به سمت پهنای گردن معطوف میکند، مگر اینکه آویزی زیبا توجه مخاطب از گردن را منحرف کند. برای این دسته از افراد گردنبندهای بلند و آویزدار گزینه های مناسب تری هستند.

یکی از اشتباهات رایج زنان این است که هنگام خرید گردنبند، قد خود را در نظر نمی گیرند. این مسأله قابل درک است زیرا قد متوسط یا بلند هیچ تأثیری روی خرید شما نمی گذارد (به جز اینکه گردنبند بسیار کوتاه روی اندام کشیده، به چشم نمی آید) ولی استفاده از گردنبند های بلند یا پهن برای افرادی که قد کوتاهی دارند به این مسأله دامن می زند. گزینه ی مناسب برای این افراد گردنبند هایی است که روی استخوان ترقوه قرار می گیرد.

روبروی آینه بایستید و اگر احساس می کنید گردنبندتان به شما می آید حتما از آن استفاده کنید زیرا احساس شما به خودتان مهم ترین مسأله است که حتی دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد.

کمد لباس شما

یکی دیگر از نکات کلیدی هنگام انتخاب گردنبند، استایل و نحوه ی لباس پوشیدن عمومی شماست. مثلا برای افراد علاقه مند به لباس های یقه بسته یا اسکی، گردن بند های تنگ مناسب نیستند. زنجیر های بلند یا گردنبند های مهره دار بسیار برازنده هستند، البته اگر شما قد کوتاه و یا توپر نیستید. همچنین دقت کنید که با چه لباسی و کجا قرار است بپوشید؟ طلا به دلیل قیمتش، از آن خریدهایی نیست که بتوانیم هر روز بکنیم و یا مثل کفش برای هر لباسی یک جفت بخریم. اگر آنلاین خرید می‌کنید همه فروشگاه‌ها را بگردید و لینک‌ها و قیمت‌ها را خوب مقایسه کنید و اگر در بازار هستید حتما قبل از خرید به چند مغازه سر بزنید تا بهترین طرح و پرکاربردترین گردنبند را پیدا کنید. پیشنهاد ما آویزهای نگین ظریف ساده هستند که در هر فصلی و با هر لباسی زیبا به نظر می‌آیند.

عنوان
سه نکته انتخاب گردنبند
مقاله
سه نکته انتخاب گردنبند
خلاصه
گردنبند مروارید را بهتر است با زیورآلات مروارید‌ دار (مثلا دستبند) ست کنید. گذشته از همه این‌ها، انتخاب یک گردنبند خیلی ساده است؛ اما قوانین و نکات خیلی کوچکی دارد که با دانستنشان استایل شما از معمولی به فوق‌العاده ارتقا پیدا می‌کند.