خرید یک گردنبند طلا  همیشه بسیار هیجان انگیز است؛ اما پیش از انجام خرید این نکته را نیز در ذهن داشته باشید که توجه به طول گردنبند به اندازه جذابیت ظاهری و زیبایی آن با اهمیت است. طول زنجیر گردنبند از مولفه هایی است که بایستی همواره مطابق استایل خاصی که به آن عادت دارید و همچنین نوع لباسی که برای خود انتخاب کرده اید، هماهنگ گردد؛ یعنی انتخاب طول صحیح گردنبند، کامل کننده چشم نوازی ظاهر شما است که اگر دقت لازم در آن صورت پذیرد، می تواند به زیبایی شما بیفزاید.

گردنبند رولباسی مینا کاری طرح اسلیمی
گردنبند رولباسی مینا کاری طرح اسلیمی

در صنعت زیورآلات، گردنبندها و زنجیرها در اندازه های معیّن و مشخصی تهیه می شوند. به طور کلی گردنبندها برای خانم ها در شش استاندارد طولی و برای آقایان در چهار استاندارد طولی تهیه می شوند. مطلب راهنمایی که به آن می پردازیم، به شما کمک خواهد کرد تا بین اندازه های مختلف، مناسب ترین طول گردنبند را برای خود انتخاب کنید و بتوانید بوسیله آن:

جواهر خود را هر چه بهتر به نمایش بگذارید، مولفه های اندامی تان را برجسته سازید، برای چهره تان قاب بندی مناسب را تدارک ببینید و در نهایت تناسب خاصی را بین گردنبند و مدل بدن تان به وجود آورید.

اگر زیورآلات را به درستی انتخاب کنید می توانید شاهد جذب نگاه ها بر داشته های خود باشید و البته از دیده شدن جنبه هایی که چندان میلی به دیده شدن آنها ندارید، جلوگیری نمائید.

معیار تشخیص:

اینکه پلاک در کدام نقطه از سینه تان قرار می گیرد مهمترین موردی است که باید بدان توجه داشته باشید، چه برای زنان و چه برای مردان. دانستن این نکته پایه ای همیشه به شما کمک می کند تا مناسب ترین طول گردنبند را برای خود برگزینید.

طول های استاندارد گردنبند:

گلوبند (collar)        ۱۲ تا ۱۴ اینچ(۳۰ تا ۳۵ سانتی متر)

چوکر (choker)         ۱۴ تا ۱۶ اینچ(۳۵ تا ۴۰ سانتی متر)

پرنسسی (princess) 16 تا ۱۸ اینچ(۴۰ تا ۴۵ سانتی متر)

ضیافتی (matinee)      ۲۰ تا ۲۲ اینچ(۵۰ تا ۵۵ سانتی متر)

اپرا (opera)     ۲۲ تا ۲۴ اینچ(۵۵ تا ۶۰ سانتی متر)

کمند (rope – lariat) 30 اینچ به بالا(۷۶ سانتی متر)

 

برای خرید انواع گردنبند های طلای زنانه از فروشگاه ساعتچی، کلیک کنید…

۱ گلوبند

زمانی عنوان گلوبند برای توصیف تمامی انواع گردنبند به کار می رفت. اما در زمانه ما دیگر نبایستی گلوبند را با گردنبند چوکر اشتباه گرفت. گلوبند چسبیده به گردن و کاملاً بالای استخوان ترقوه قرار می گیرد.

گلوبندهای امروزی ضخیم هستند و شباهت زیادی به یقه پیراهن دارند. با پوشیدن گلوبند نقطه توجه بیشتر بر گردن و چهره خواهد بود.

گلوبندهای جدید وقتی به تنهایی (بدون وجود گردنبند یا زیوری دیگر) پوشیده می شوند و با یقه یا بالای شانه لباس ست می شوند بیشترین جلوه را خواهند داشت.

۲   گردنبند چوکر

گردنبند مروارید باروک با پلاک طلا طرح قلب
گردنبند مروارید باروک با پلاک طلا طرح قلب

گردنبندهای چوکر از جنس های مختلفی تهیه می شوند. متداول ترین این جنس ها در دوران ویکتوریایی مخمل، طلا و روبان بوده است.

گردنبند چوکر می تواند کمی بالای گردن یا درست زیر استخوان ترقوه قرار گیرد. نمونه اخیر به احتمال زیاد آزادانه تر تاب می خورد و کمی از نظر طولی بلندتر است.

به راحتی با دیگر اندازه های گردنبند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت هماهنگ می گردند. اضافه کردن آویز، مهره های رنگی و حتی نگین های فاستونی مانند، ترکیب های زیبایی را همراه با آن به وجود می آورند.

اکثر گردنبندها همواره از محبوبیت مناسبی برخوردار بوده اند؛ اما چوکرها در طول قرن های متمادی به طور متناوب از مد افتاده اند و دوباره روی کار آمده اند. هر چه یقه های لباس پائین تر باشند، گردنبند چوکر بهتر خود را نشان می دهد. در برخی موارد حتی آنها را روی هم یکی از پس دیگری می پوشند تا زمانی که کل گردن با الماس، مروارید و دیگر سنگ های قیمتی پوشانده شود.

چوکر نازکی که زیاد بر بالای گردن نمی نشیند را با یک گردبند مدل اپرا ست کنید. بدین ترتیب شما یک ترکیب متضاد جالب توجه خواهید داشت. گردنبند چوکر بر گردن های کشیده و گودی دار بسیار زیبا به نظر خواهد رسید.

۳  گردنبند  پرنسسی

گردنبند طلا دست ساز
گردنبند طلا دست ساز

گردنبندهای پرنسسی هم از طریق اندازه و هم از طریق مدل خاص شان مشخص می شوند. طول آنها از گردنبند چوکر بلندتر و از نوع ضیافتی کوتاه تر است. همانطور که از اسم آنها پیداست برای آراستگی خود در مهمانی های بزرگ، مناسب ترین نمونه گردنبند هستند و با لباس های مجلسی ترکیب منحصر به فردی را شکل می دهند.

همیشه از آنچه توقع دارید زیباتر به نظر می رسند. آنها با سنگ های قیمتی درخشانی تزئین می شوند و اغلب شمایلی خیال انگیز با یک نگین مرکزی دارند.

برای این نوع گردنبند طول ۴۵ سانت عمومی ترین و رایج ترین طول محسوب می شود که درست زیر استخوان ترقوه قرار می گیرد.

واضح است که مدل پرنسسی برای مناسبت های رسمی تر بایستی نگه داشته شود؛ اما اگر می خواهید آن را سر کار نیز بپوشید گردنبند را با یک کت اسپرت یا شلوار جین ست کنید.

۴  گردنبند ضیافتی

گردنبند های ضیافتی  بهترین گزینه برای استفاده از مدل چند لایه زیورآلات هستند؛ دقیقاً به این خاطر که آنها مقداری از گردنبندهای پرنسسی بلندتر و از گردنبندهای اپرا کوتاه تر هستند.

گردنبند ضیافتی حدوداً پائین استخوان ترقوه و درست در مرکز سینه قرار می گیرد. محل قرارگیری این گردنبند جذابیت کم نظیری را نیز برای آن به ارمغان می آورد و باعث می شود که بیشتر در مراسم های بزرگ و شلوغ استفاده گردد.

از گردنبند ضیافتی زمانی که می خواهید با چندین لایه از زیورآلات، خود را بیارایید، استفاده کنید. بدین ترتیب نقطه تمرکز (زیور کانونی) صرفاً مرکز سینه شما نخواهد بود و نگاه بر تمامی سطح سینه و گردن جا به جا خواهد گشت.

این مدل زیبای گردنبند از آنجا که چشم را دقیقاً به سمت قسمت فوقانی بدن هدایت می کند، بر گردن های کشیده و پهنه سینه ها جلوه کم نظیری را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

۵ اپرا(گردنبند رولباسی)

گردنبند طلا
گردنبند طلا

اپرا یا همان گردنبند رولباسی، بلند و چندکاره است. وقتی که آنها به عنوان یک تکه جداگانه پوشیده می شوند، پلاک گردنبند پائین تر از خط زیر سینه ها قرار می گیرد. مدل های بلندتر گردنبند اپرا نیز وجود دارند که بلندی شان ممکن است حتی به ناف برسد.

از آنجا که این نمونه بسیار پائین می افتد، گستره متنوعی از یقه ها با آن هماهنگ می شوند. اگر به دنبال کمی تضاد هستید به پوشیدن گردنبند اپرا با یک گردنبند چوکر و یا یک گردنبند کوتاه v شکل فکر کنید.

۶ کمند

گردنبند بلند طلا زنانه طرح مرغ آمین
گردنبند بلند طلا زنانه طرح مرغ آمین

کمندها بلندترین نمونه گردنبند هستند که تا روی شکم و خط کمر نیز ادامه پیدا می کنند. زیبایی کمندها در خاص و متفاوت بودن آنها است و زمانی که آنها را می پوشید نگاه بر تمامی پیکره شما حرکت می کند.

لباس های مجلسی و همچنین مدل های اسپرتی که قسمتی از لباس باز است با این مدل گردنبند هماهنگی منحصر به فردی می یابند. همچنین برای پوشیدن این گردنبند، استفاده از کفش های پاشنه بلندی که بتوانند قد شما را به میزان مناسبی افزایش دهند توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه زنجیر گردنبند طلا و دستبند طلا را کوتاه کنیم؟

در شکلهای زیر تفاوت طول زنجیرها برای بانوان با سایزهای مختلف نشان داده شده است. میتوانید با توجه به سایز اندام خود طول زنجیر دلخواه خود را انتخاب کنید.

سایز گردنبند طلا

 

 

 

 

 

 

 

عنوان
راهنمای طول گردنبند
مقاله
راهنمای طول گردنبند
خلاصه
در صنعت زیورآلات، گردنبندها و زنجیرها در اندازه های معیّن و مشخصی تهیه و عرضه می شوند. به طور کلی گردنبندها برای خانم ها در شش استاندارد طولی و برای آقایان در چهار استاندارد طولی تولید می گردند.