وقتی اندازه حلقه شما متناسب با انگشت دستتان نیست، امن ترین و دائمی ترین راه حل، تغییر اندازه آن است.

تعیین اندازه مناسب برای حلقه و انگشتر، امری ضروری است. زیرا اگر خیلی شل باشد، خطر افتادن از دست شما وجود دارد و اگر خیلی تنگ باشد، در آوردن آن ناراحت کننده و سخت است.

اگر انگشتر شما یک زیور ارزان قیمت است، ممکن است ارزش هزینه تغییر اندازه حرفه ای را نداشته باشد. زیرا می توانید یک حلقه جایگزین کوچکتر بخرید و حلقه جدید ممکن است هزینه کمتری نسبت به تغییر اندازه آن داشته باشد.
برخی از فلزات را نمی توان تغییر اندازه داد، صرف نظر از هزینه یا قیراط آنها که عبارتند از تیتانیوم، تنگستن و فولاد ضد زنگ. انگشترهای دارای سنگ را هم نمی توان به دلیل وجود سنگ های قیمتی روی آن تغییر اندازه داد و هیچ راه آسانی برای کوچکتر کردن آن وجود ندارد.

تغییر اندازه انگشتر

پس تغییر دائمی اندازه انگشتر، همیشه بهترین انتخاب نیست و راه حل های موقتی، می توانند در شرایط خاص ایده آل باشند.
انگشتان دست می توانند به دلایل زیادی کوچک شوند و بسیاری از آنها موقتی هستند، مانند هوای سرد یا کاهش وزن.
شاید شما واقعاً به نوسانات دما حساس هستید.

پس اگر ناگهان متوجه شدید که حلقه‌تان روی انگشت شما می‌چرخد، اولین قدم باید مشخص کردن علت اصلی آن باشد.

اگر تا زمانی که به وزن هدف خود برسید به یک راه حل موقت نیاز دارید، یا به ابزاری که بتوانید به طور نامحدود و متناسب با آب و هوا،برای تنظیم انداره حلقه خود از آن استفاده کنید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

تغییر موقتی سایز انگشتر توسط جواهرساز

تغییر اندازه انگشتر

وقتی می خواهید اندازه حلقه خود را توسط جواهرسازتان کوچکتر کنید، احتمالاً به کاهش دائمی دور حلقه فکر می کنید.
همیشه به یاد داشته باشید هر تغییر اندازه، بر استحکام فلز تأثیر منفی می گذارد. هر چه دفعات تغییر سایز انگشتر، کمتر باشد، بهتر است. زیرا هر تغییر اندازه، فلز را کشیده و ضعیف می کند و در نهایت احتمال آسیب دیدگی یا از دست دادن آن افزایش می یابد. (به همین دلیل است که بسیاری از جواهرفروش ها، تنها یک تغییر سایز رایگان ارائه می دهند و مشتریان خود را تشویق می کنند تا برای حفظ یکپارچگی انگشتر، از تغییر اندازه متعدد خودداری کنند.)

در اینجا برخی از گزینه های تغییر موقتی اندازه انگشتر توسط جواهر ساز آورده شده است:

اضافه کردن مهره های اندازه

جواهرساز می تواند به راحتی مهره های قابل جابجایی را روی انگشتر شما نصب کند. این مهره های فلزی به نوار داخلی حلقه جوش داده می شوند. با افزودن دو مهره به پایین حلقه، انگشتر شما تا نصف سایز کوچک می شود. اگر کافی نیست، دو مهره دیگر در قسمت بالای داخلی حلقه اضافه کنید تا نصف سایز دیگر کوچک شود.

تغییر اندازه انگشترشما می‌توانید در صورت لزوم مهره‌ها را اضافه یا حذف کنید، اما فقط می‌توانید تعداد محدودی را به آن وصل کنید؛ زیرا دور حلقه مانع شما می‌شود.

این روش یک راه مقرون به صرفه برای کاهش سایز انگشتر است و برای نگه داشتن حلقه در حالت عمودی روی انگشت شما عالی هستند و سنگ‌های قیمتی یا جزئیات تزئینی را با وضوح بیشتری نشان می‌دهد.

اما برخی، استفاده از این گوی ها را ناراحت کننده می‌دانند که این بزرگترین نقطه ضعف این روش است. از جواهر فروش خود بپرسید که آیا یک انگشتر نمونه با مهره‌های اندازه‌گیری دارد که شما آن را امتحان کنید. اگر هنگام استفاده از آن، راحت بودید، ازین روش استفاده کنید.

درج فنر

درج فنر یکی دیگر از راه‌های آسان برای یک جواهرساز است که اندازه انگشتر شما را تغییر دهد.

تغییر اندازه انگشتر

یک فنر نواری فلزی به شکل نعل اسب، سه چهارم پایینی داخل نوار حلقه شما را می پوشاند. فنر کمی باز می شود تا حلقه از بند انگشت شما عبور کند و سپس به عقب برمی گردد تا به خوبی در پایه انگشت شما قرار بگیرد.

بنابراین با توجه به هورمون‌ها، زمان روز، فصل، حذف وعده‌های غذایی در روزهای شلوغ، یا نوسانات وزن در دوران بلوغ، بارداری یا حتی یائسگی، با عرض انگشت شما تنظیم می‌شود و در هر زمان می توانید فنر خود را بردارید.
این روش برای جواهرساز کمی پیچیده تر از روش قبل است، اما همچنان یک انتخاب مقرون به صرفه می باشد. استفاده کنندگان معمولاً فنر را نیز راحت تر از مهره اندازه می دانند.

نوار فلری تاشو

یک جواهرساز می تواند یک میله U شکل را در پایین حلقه شما با یک لولا در یک طرف و یک چفت در طرف دیگر لحیم کند. تنها کاری که انجام می دهید این است که قفل را باز کنید تا حلقه را روی آن قرار دهید و آن را ببندید تا در جای خود ثابت بماند.

دستگاه های تاشو نیز معمولاً راحت گزارش می شوند. ببینید آیا جواهر فروش شما یک انگشتر نمونه برای امتحان دارد یا خیر. اگر هنگام استفاده از آن، راحت بودید، ازین روش استفاده کنید.

اگر ترجیح می‌دهید به جواهر فروش خود سر نزنید یا نیاز فوری دارید، می‌توانید با استفاده از روش های خانگی، انگشتر خود را در خانه کوچک‌تر کنید.
البته ما استفاده از نوار و محافظ سیلیکون مخصوص مواد غذایی را برای کوچکتر کردن حلقه توصیه نمی کنیم. استفاده از چیزهایی که به طور خاص برای جواهرات ساخته نشده است، باعث ایجاد مشکل می شود. طلا و پلاتین معمولاً واکنش‌پذیر نیستند، اما با این حال بسیاری از حلقه‌ها با مقادیر کمی از فلزات دیگر آلیاژ می‌شوند و ممکن است آن‌ها با این مواد پلاستیکی واکنش نشان داده و علاوه بر تغییر رنگ یا خراش حلقه، پوست شما هم دچار حساسیت شود.
تنظیم کننده های حلقه پلاستیکی که به طور گسترده در دسترس هستند، یک گزینه ارزان و سریع برای حل مشکل اندازه حلقه شما هستند. آنها اساساً ابزار سیلیکونی کوچکی هستند که بین انگشتر و انگشت شما قرار می گیرند.
البته آنها نسبت به نواری که یک جواهرساز روی آن لحیم می کند بسیار کمتر قابل اعتماد هستند و خطر لیز خوردن آنها وجود دارد.
لاک ناخن یک روش رایج برای افرادی است که به فلز حساسیت دارند.از یک لاک ناخن غیر سمی و ابریشمی استفاده کنید و آن را در جای دیگری تست کنید تا مطمئن شوید که پس از خشک شدن ظریف و شفاف باقی می ماند.
همچنین میتوانید چسب داغ را روی یک سطح جداگانه ذوب کنید، سپس از یک خلال دندان استفاده کنید تا با دقت آن را در داخل حلقه خود بچکانید. باید سریع باشید، زیرا چسب حرارتی فوراً خشک می شود. قبل از اینکه یک برآمدگی اضافی تشکیل شود، آن را صاف کنید.

در بدترین حالت، فقط یک نوار باریک از لایه محافظ گوشی خود جدا کنید و از آن برای پوشاندن حلقه خود استفاده کنید. محافظ های صفحه نمایش نسبتاً مقرون به صرفه هستند، بنابراین می توانید به جای جدا کردن آن، یکی از آن ها را خریداری کنید تا گوشی شما خدشه دار نشود.
محافظ گوشی برای پاسخ به صفحه ‌نمایش‌های لمسی گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند، بنابراین پوست شما احساس طبیعی و صاف و ابریشمی در برابر آن دارد.
اما درست مانند کاور گوشی هوشمند شما، میتواند خراشیده شود و یا کنده شود. همچنین ضد آب نیست و ممکن است زیر دوش، آب شود.

عنوان
کوچک کردن حلقه انگشتر طلا بدون تغییر اندازه دائمی آن
مقاله
کوچک کردن حلقه انگشتر طلا بدون تغییر اندازه دائمی آن
خلاصه
تغییر دائمی اندازه انگشتر، همیشه بهترین انتخاب نیست و راه حل های موقتی، می توانند در شرایط خاص ایده آل باشند. انگشتان دست می توانند به دلایل زیادی کوچک شوند و بسیاری از آنها موقتی هستند، مانند هوای سرد یا کاهش وزن. شاید شما واقعاً به نوسانات دما حساس هستید. پس اگر ناگهان متوجه شدید که حلقه‌تان روی انگشت شما می‌چرخد، اولین قدم باید مشخص کردن علت اصلی آن باشد.