دستبند که اغلب به عنوان یک اکسسوری شیک مورد توجه خانم ها است، از فلزات مختلف به همراه انواع سنگ‌ها ساخته می‌شود و در شکل‌ها و سبک‌های متفاوتی موجود است. با وجود این تنوع، سبک لباس و نوع سلیقه شما به هر شکلی باشد؛ دستبند متناسب با آن وجود خواهد داشت. دستبندهای طلا بسیار چشمگیر هستند و از نظر بسیاری از افراد هنوز هم کلاسیک محسوب می‌شوند. دستبندهای طلای مدرن امروزی برخلاف گذشته دارای طرح‌های پیچیده‌ای هستند و اگر خانمی بخواهد آن‌ها را با استایل مهمانی خود هماهنگ کند، باید از قبل در مورد آن فکر کند. با توجه به اینکه دستبند در تماس نزدیک با مچ دست قرار دارد؛ معمولا خانم‌ها در هنگام انجام کارهای روزمره آن را در می‌آورند (به دلیل نگرانی از آسیب دیدن). اما طراحان جواهرات در هنگام ساخت این موضوع را در نظر می‌گیرند و می‌توانید مطمئن باشید که دستبند انتخابی شما دوام کافی را خواهد داشت. یک دستند طلا می‌تواند هدیه بسیار عالی و فوق العاده‌ای برای تولد، سالگرد ازدواج و روز مادر باشد.

دستبند چرم با پلاک طلا طرح امگا
دستبند چرم با پلاک طلا طرح امگا

اصولا نوع طراحی، بافت و طول زنجیره، عیار طلا به کار رفته، نوع سنگ‌ها و یا حتی مروارید به کار رفته در دستنبدهای طلا مختلف متفاوت است. در شرایطی که امکان خرید حضوری برای شما وجود ندارد و ترجیح می‌دهید خرید آنلاین طلا انجام دهید، می‌توانید به گالری و فروشگاه اینترنتی ساعتچی مراجعه کنید. اما قبل از خرید حتما این مطلب را بخوانید! زیرا در آن به تمام نکاتی که باید پیش از خرید آنلاین دستبند طلا بدانید اشاره شده است.

انواع دستبند طلا

با توجه به سلایق متفاوت مشتریان، طراحان جواهرات سعی می‌کنند در کنار به‌روزکردن طرح‌ها، تنوع آنها را نیز افزایش دهند. در حال حاضر نام و ویژگی‌های مختلف انواع دستنبدهای طلا به شرح زیر است:

– دستبند طلا زنجیره‌ای:

دستبندهای زنجیره‌ای معمولا دارای الماس، مروارید یا سنگ‌های قیمتی دیگری نیستند و به معنای واقعی کلمه ساده و ظریف هستند. معمولا از طلای ۱۸ عیار ساخته می‌شوند و به دلیل تفاوت نوع بافت زنجیره آنها به نام‌های دستبند زنجیره‌ای مهره‌دار (Bead chain)، بیزانس (Byzantine chain)، کابل (Cable chain)، رولو (Rolo chain)، طرح طناب (Rope chain)، طرح مار (Snake chain) و غیره شناخته شده‌اند. در تصویر بالا می‌توانید انواع بافت دستبند زنجیره‌ای را مشاهده کنید.

در حال حاضر دستبندهای زنجیره‌ای کم‌نظیری علاوه‌بر موارد ذکر شده به همراه پلاک با طرح‌های مختلف، مروارید، چرم و انواع سنگ در گالری ساعتچی موجود است. در ادامه تصویر چند نمونه از آنها را مشاهده می‌کنید:

دستبند طلا طرح زنجیر درشت

دستبند پهن طلا طرح لویی ویتون

 

– دستبند طلا النگویی:

خرید طلا

دستبند النگویی به صورت النگو دورتادور مچ دست قرار می‌گیرد و به‌تنهایی و یا به همراه چند النگو جلوه زیبایی دارد. در حال حاضر دستبند طلا النگویی به همراه الماس، از محبوب‌ترین انواع دستبند طلا است. نوعی از دستبندهای کارتیه که امروزه بسیار پرطرفدار است؛ از این نوع دستبندها است. در بالا تصویر چند نمونه از طراحی‌های دستبند طلا النگویی ساخت گالری طلا ساعتچی را مشاهده می‌کنید:

دستبند النگویی طلا با مروارید و فلاور

دستبند النگویی طلا طرح دیوید یورمن

دستبند النگویی ونکلیف

– دستبند طلا چارم:

گالری طلا

دستبندهای چارم دارای یک زنجیر طلا ساده هستند که با مهره‌ها و سنگ‌های گوناگون و پلاک‌های آویز در بین بافت زنجیره تزئین شده‌اند و معمولا به صورت آویز و معلق روی دست قرار می‌گیرند. در بالا تصویر سه نمونه از طراحی‌های دستبند طلا چارم ساخت گالری ساعتچی را مشاهده می‌کنید:

دستبند طلا زنانه طرح ونکلیف

دستبند طلا زنانه طرح فیوژن ونکلیف با نگین و سنگ

دستبند طلا زنانه مدل پولکی

– دستبند طلا با مروارید:

النگو

در ساخت این نوع دستبندها از مروارید در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع، از رنگ سفید خالص گرفته تا مشکی درخشان، بین زنجیره طلا استفاده می‌شود. وجود مروارید به آنها ظاهری جذاب و براق می‌دهد و معمولا در میان خانم‌ها پرطرفدار است. در بالا نمونه‌ای از دستبند طلا با مروارید ساخت گالری طلا ساعتچی را مشاهده می‌کنید

– دستبند طلا تنیس:

دستبندهای تنیس از نوع درجه یک و ظریف هستند که به صورت متقارن از الماس در بین و بر روی زنجیر آنها استفاده شده است.

نکات مهم پیش از خرید آنلاین دستبند طلا

همیشه بهتر است به جای اینکه ساعت‌ها در مغازه‌ها یا سایت‌های فروش آنلاین دچار سردرگمی شوید، در مورد نوع دستبند مورد نظر و مناسب خود از قبل تحقیقاتی انجام دهید. به عنوان مثال، در حالی که دستبندهای النگویی محبوب‌ترین گزینه و متناسب با هر نوع مچ دست هستند، اما دستبندهای زنجیره‌ای امروزه بیشتر طبق مد مورد علاقه دختران جوان است. بنابراین پیش از تصمیم برای خرید آنلاین و یا حتی حضوری دستبند طلا، حتما باید به نکات مشخصی توجه کرد که در ادامه به منظور کمک به شما به آنها اشاره کرده‌ایم:

– به تناژ رنگ پوست دست خود دقت کنید: تناژ رنگ پوست هر فرد متفاوت با دیگری است و معمولا به سه دسته گرم (Warm)، سرد (Cool) و خنثی (Neutral) تقسیم می‌شود.

برای خانم‌هایی با تناژ رنگ پوست گرم، معمولا دستبندهای از جنس طلا زرد و سفید (با مروارید) یا پلاتین گزینه عالی است. سنگ‌های قیمتی با رنگ‌های قهوه‌ای، نارنجی، سبز، زرد، هلویی و فیروزه‌ای نیز انتخاب مناسبی برای بین زنجیره دستبند هستند.

برای خانم‌هایی با تناژ رنگ پوست سرد، بهتر است دستبندهایی از جنس طلا سفید، نقره یا پلاتین انتخاب شود. وجود الماس و مروارید یا سنگ‌های قیمتی با رنگ‌های صورتی، بنفش، آبی، قرمز و سرخابی در بین زنجیره دستبند فکر عالی است.

برای خانم‌هایی با تناژ رنگ پوست خنثی، معمولا دستبندهای از جنس طلا زرد و سفید یا پلاتین بدون تردید بهترین گزینه است؛ اما بدون وجود سنگ‎های زرد یا آبی در بین زنجیره دستبند!

– اندازه مچ دست خود را در نظر بگیرید: اندازه استاندارد دستبند زنانه ۱۸ سانتی‌متر است. اصولا توصیه می‌شود که در هنگام خرید، سایز دستبند را به انداره نصف یا سه چهارم سانتی‌متر بزرگتر از مچ دست خود انتخاب کنید. به این روش، دستبند طلا به خوبی بر روی مچ دست قرار می‌گیرد و خیلی نمی‌لغزد. البته بسیاری از مدل‌های دستبند دارای حلقه‌های تنظیم‌شونده برای تطبیق با مچ دست هستند و سایز آزاد به حساب می‌آیند. دقت کنید که حتما در هنگام اندازه‌گیری مچ دست خود، دست خود را مشت کنید. اگر بازو و مچ بلند و باریکی دارید، دستبندهای طلا چرمی، النگویی و چارم می‌توانند دست شما را برجسته‌تر جلوه دهند. اما اگر بازوها و مچ دست شما پهن و بزرگ است، سبک‌های زنجیره‌ای ظریف می‌تواند دست شما را باریکتر نشان دهد.

– خلوص طلای استفاده شده در دستبند را در نظر بگیرید: معمولا در مورد خلوص طلا از واحد عیار استفاده می‌شود و در حال حاضر دستبندهای طلا به صورت ۱۴، ۱۸، ۲۲ و ۲۴ عیار به فروش می‌رسند. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن نیز بالاتر می‌شود. دستبند طلا شما برای تضمین خلوص باید از طرف برندهای معتبر دارای ضمانت باشد. در مورد دستبندهای طلا دارای مروارید و سنگ‌های قیمتی؛ از کیفیت بالا و اصل بودن آنها مطمان شوید.

یک فروشنده جواهرات آنلاین معتبر پیدا کنید: همیشه توصیه می‌شود که برای تهیه بهترین کیفیت دستبندهای طلا، آنها را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید. فروشنده‌ای را انتخاب کنید که بتواند گواهی اعتبار ارائه دهد. یک فروشنده جواهرات آنلاین معتبر مزیت‌هایی مانند گارانتی ضمانت کالا و امکان بازگشت مرسوله دارد. در این صورت اگر دستبند انتخابی شما گران باشد یا عیار بالایی داشته باشد، مطمئن هستید که در صورت بروز هرگونه خسارت، قابل تعویض است.

گالری طلا ساعتچی با برخورداری از تمامی شرایط یک فروشگاه اینترنتی معتبر طبق نکات ذکر شده، آماده ارائه انواع مدل‌های دستبند طلا به شما می‌باشد. به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی گالری ساعتچی مراجعه کنید و با اطمینان و بهترین قیمت، دستبند مورد نظر خودتان را خریداری کنید.