پوشیدن زیورآلات طلا توسط آقایان به هیچ وجه امر تازه ای محسوب نمی شود. این سنت به مصریان باستان باستان باز می گردد؛ جایی که مردان در مناسبت های مذهبی و ملی همواره خود را با زیورآلات طلا آراسته می ساخته اند. سناتورهای رومی نیز برای نشان دادن جایگاه ویژه خود در فضاهای عمومی شهر از مصنوعات و زیورآلات طلا استفاده می کرده اند. طی قرن های گذشته، مردان هر زیور طلایی را (از جمله بازوبند، نشان افتخار، سربند، گردنبند، دستبند، حلقه و انگشتر) به تن کرده اند؛ به طور خلاصه اگر فلز طلا همواره نگاه ها را مسحور خود می کرده است، مردان نیز در بهره مندی از درخشندگی ویژه آن پا را پس نکشیده اند!

اما در دنیای معاصر، کاربرد طلا برای آقایان بیشتر به تزئینات متداول تر روزمره نظیر ساعت یا حلقه طلا محدود بوده است. گرچه این قاعده نیز در سال های اخیر رو به تغییر گذاشته است و همچون گذشته دور، موارد تقاضای بسیار متنوع تری در زمینه زیورآلات طلای آقایان پدید آمده است. برندهای بزرگی نظیر گوچی، لوئیس ویتتون و بُتِگا وِنتا، در ابعاد وسیع اقدام به تولید انواع زیورآلات طلا برای بازار فروش آقایان کرده اند. رابرت تاتئوسیان از جواهرسازان سرشناس شهر لندن در مصاحبه ای این موضوع را چنین توضیح می دهد که: «تعریف کاربرد زنانه یا مردانه زیورآلات دیگر مانند بیست سال قبل نیست. امروزه مردان هم مانند زنان به دنبال متمایز بودن و بیان کردن شخصیت خاص خود هستند.»

 

حال اگر کسی تصمیم گرفته باشد که یک «هدیه طلا» را برای مرد زندگی اش تهیه کند، چه پیشنهاداتی برای او وجود دارد؟ ما در این مطلب برای شما به بررسی همین موضوع پرداخته ایم تا در انتها مشخص گردد که برای آقایان چه هدیه های طلایی را می توان در نظر گرفت.

انواع مختلف هدیه طلای آقایان

ما هدیه های طلایی که می توانید به آقایان هدیه دهید را به ترتیب میزان متداول بودن و همچنین اهمیت آنها ذکر کرده ایم. البته با در نظر گرفتن این راهنمایی های کلی، در نهایت انتخاب هر نوع هدیه طلا به عهده خود فردی قرار می گیرد که قصد تهیه آن را گرفته است.

۱ حلقه یا انگشتر طلا:

مطمئناً همه ما می دانیم که متداول ترین زیور طلایی که به مردان به عنوان هدیه داده می شود، چیزی جز حلقه ها و انگشترهای گوناگون طلا نیست. انگشتر طلا محبوب ترین زیور طلا در میان آقایان محسوب می شود. به همین علت طراحی های مختلفی از انگشترهای طلا، در اشکال مختلف (نظیر کلاسیکِ دایره ای، راست گوشه، هشت ضلعی …) و با رنگ های متنوع طلا (زرد، سفید یا صورتی)، به بازار عرضه شده است.

فراموش نکنید که در مهم ترین مراسم زندگی (یعنی ازدواج) نیز به مردان انگشتر و حلقه طلا داده می شود که با تزئینی از چند دانه سنگ قیمتی، می تواند یادبودی زیبا برای تمامی سالیان پیش رو باشد.

۲ زنجیر طلا:

بسیاری از مردان برای آراستگی خود از یک زنجیر تکِ طلا بدون هیچ پلاک یا ملحقات اضافه ای استفاده می کنند. البته طول زنجیر، شکل و اندازه حلقه ها و همچنین رنگ و عیار طلای به کار گرفته شده در زنجیر، برای سلیقه های مختلف تفاوت می کند. اما به طور کلی می توان گفت که زنجیرهای طلا هم در میان مردان از مقبولیت کاملاً تضمین شده ای برخودار هستند.

اگر تصمیم به هدیه یک زنجیر گردنبند گرفته اید، به مواردی چون استایل کلی و تیپ شخصیتی مرد مورد نظرتان توجه کافی داشته باشید؛ چراکه چنین موضوعاتی می تواند در انتخاب نهایی شما تأثیرگذار باشد.

 

۳ –  دستبند طلا:

گفته می شود که دستبندهای طلا به آقایان حسِ شکوه و مردانگی کم نظیری را می بخشند. از طرفی دستبندهای طلا مکمل بسیار مناسبی را برای ست شدن با سایر زیورآلات طلا مهیا می کنند – به همراه یک دستبند طلا می توان به راحتی یک انگشتر یا ساعت طلا را نیز هدیه داد. عبارتی که جواهرسازان در این زمینه به کار می برند آن است که: «می توانی کاری کنی که وقتی دستبندت جا به جا می گردد، ساعتت سرجایش بماند؟!»

برای آقایان دستبندهای طلا نیز هدیه های بسیار دوست داشتنی محسوب می شوند. البته لازم است که جزئیات دستبند (وزن، ظرافت یا همراه داشتن تزئینات خاص) برای داشتن انتخابی هر چه بهتر در نظر گرفته شود.

 

۴ گردنبند طلا:

گردنبند طلا نیز در بعضی موارد می تواند برای آقایان هدیه ای مناسب باشد. پلاک طلا به نوعی بازنمایی آن فردیت و استایلی را فراهم می کند که هر مردی انتظارش را می کشد. هدیه یک گردنبند طلا اعتماد به نفس خاصی را به آقایان می بخشد. تنها اینکه شاید کار انتخاب گزینه مناسب، به دلیل خاص بودن گردنبند، کمی دشوارتر از موارد قبلی هدیه طلا باشد.

 

همانطور که ملاحظه شد، با در نظر داشتن این چهار گروه اصلی، گستره بسیار متنوع و وسیعی از هدیه های طلای آقایان پیش روی شما گشوده می شود که می توانید آنها را بنا به شخصیت، سلیقه و علائق فرد مورد علاقه تان تهیه نمائید. مردان امروزی به راحتی می توانند بسیار شاداب و خوش پوش به نظر برسند؛ یک انگشتر، زنجیر یا دستبند طلا آنها را تا هر زمانی و در هر مکانی که بخواهند برجسته می سازد. اگر زیور طلا در مناسبت مقتضی همراه با پوشش مناسب استفاده گردد، به ظاهر کلی آقایان ردی از منحصر به فرد بودن و جسارت اضافه می گردد.

 

اهمیت هدیه طلا برای آقایان

در انتهای مقاله به توضیح انگیزش های شخصی و روانی مردان برای دریافت یک هدیه طلا و استفاده از آن می رسیم. به طور کلی می توان گفت که عشق ما به طلا هرگز سیری نمی پذیرد و برعکس هر روز شدت بیشتری نیز می یابد؛ حتماً جاذبه ای خاص درمورد این فلز درخشان زرد وجود دارد که میلیون ها نفر را در سرتاسر جهان مقهور خودش کرده است.

به همین ترتیب برای مردان طلا می تواند مصدر شکوه و وقار، زیبایی نامیرا و افسونی استوار باشد؛ درست مانند آن چیزی که در درون خود آنها می گذرد. در واقع هدیه طلا به او یاری می رساند تا تصویری مقتدر و با صلابت را از خود به دیگران نشان دهد. شاید به همین علت باشد که در مهم ترین مراسم زندگی، یعنی ازدواج، همواره از طلا به عنوان هدیه اصلی استفاده می شود تا بازنمای دقیقی از آنچه درون هر دو جنس مرد و زن می گذرد باشد.

خرید اینترنتی طلا

اگر بعد از خواندن این مطلب تصمیم به خرید هدیه طلا برای آقایان گرفته اید، حتماً گزینه خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی ساعتچی به نشانی saatchico.com را به یاد داشته باشید. ما برای شما مطابق بودجه و سلیقه ویژه تان مدل های زیبا و جذابی از هدیه طلا که مناسب استفاده آقایان هستند را تدارک دیده ایم