گردنبند طلا

از آخرین باری که جواهرات‌تان را عوض کردید، مدت زیادی می‌گذرد؟! وقت آن رسیده که زنجیر طلا خود را با یک نمونه مدرن تعویض کنید یا شاید به فکر خرید طلا جدید هستید؟ گوشواره و زنجیرهای طلا دو مورد از ایده آل‌ترین انتخاب‌ها برای خرید طلا یا تعویض آن هستند. شاید بدون النگو و دستنبد بتوانید به مهمانی بروید ولی یک لباس مجلسی بدون زنجیر یا گردنبند زیبا جلوه چندانی ندارد. اما قبل از انتخاب و خرید طلا باید مدل آن را بدانید. چه مدل زنجیر یا گردنبندی به شما می‌آید؟ در این پست قصد داریم ۱۶ مدل از زیباترین زنجیرهای طلا مدرن و کلاسیک را معرفی کنیم. اگر هنوز نتوانسته‌اید گردنبند و زنجیر مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، با ما همراه باشید.

 انواع زنجیر طلا و تفاوت بین آن‌ها

در خرید اینترنتی یا حضوری طلا، کلید اصلی انتخاب آشنایی با انواع مدل‌ها است. خیلی از افراد اطلاعات زیادی درباره خرید طلا یا زنجیر ندارند. با این وجود تفاوت زیادی بین خرید یک گردنبند و زنجیر تک وجود دارد.  می‌خواهید زنجیر را همراه با پلاک استفاده کنید یا به تنهایی؟ زنجیرهایی که با پلاک استفاده می‌شوند اغلب دارای بافت‌های ظریف تری هستند برعکس زنجیر طلا تک که بافت‌های پهن و عریضی دارد. زنجیرهای طلا را میتوان به سه دسته کلاسیک، زنجیرهای بافت و صیقلی یا براق کلی تقسیم‌بندی کرد. در ادامه در مورد هر یک از این زنجیرها توضیح می‌دهیم.

زنجیر طلا کلاسیک (Classic chain)

برای خرید طلا و زنجیر کلاسیک میتوانید یکی از ۵ مدل؛ زنجیر کابلی، رولو، ملوانی (لنگر)، کورب و فیگارو را انتخاب کنید. این مدل‌ها از دوران قدیم به همین شکل طراحی می‌شده‌اند و جزو سبک‌های استاندارد در طراحی طلا هستند، به همین دلیل به آن‌ها زنجیر کلاسیک می‌گویند. شما میتوانید انواع زنجیرهای کلاسیک را با آویز یا بدون آن استفاده کنید.

خرید طلا

  • خرید زنجیر کابلی (Cable): زنجیر کابلی که آن را با نام زنجیر حلقه‌ای هم می‌شناسند، یکی از رایج‌ترین انواع زنجیر طلا است. این زنجیر از مجموعه حلقه‌های دایره‌ای یا بیضی تشکیل شده و حلقه‌های اتصالی بین آن با زاویه ۹۰ درجه نسبت به دو حلقه کناری قرار گرفته‌اند و یک زنجیر محکم و زیبا را ایجاد می‌کنند.
  • زنجیر طلا رولو (Rolo): زنجیر رولو مشابه زنجیر کابلی است ولی حلقه‌های اتصالی آن در زاویه ۱۸۰ درجه قرار می‌گیرند. زنجیر رولو با حلقه‌های کوچک برای خانم‌ها و نمونه‌های بزرگ تر آن برای آقایان مناسب است.

 

  • زنجیر ملوانی (Mariner): از حلقه‌های بیضی متصل به هم تشکیل شده و در هر یک از این بیضی‌ها یک اتصال کوچک (مشابه یک خط) وجود دارد. زنجیر ملوانی یا لنگر یکی از مدل‌های محبوب زنجیر طلای مردانه است.
  • خرید طلا و زنجیر کورب (Curb): زنجیر طلا کورب یکی دیگر از مدل‌های مورد علاقه مردان و دارای اتصالات مسطح و یک اندازه است. به طوری که حلقه‌ها تقریبا روی هم قرار دارند و فضای خالی بین آن وجود ندارد.
  • زنجیر طلای فیگارو (Figaro): فیگارو ترکیبی از حلقه‌های بیضی و دایره ای است و هر بیضی بزرگ با سه دایره کوچک به هم متصل می‌شوند.

زنجیرهای بافت (Textural Chains)

۶ مدل مختلف برای خرید اینترنتی طلا و زنجیر بافت وجود دارد. زنجیر طرح پاپکورن، بیزانتین (طرحی آن برگرفته از روم شرقی است)، توپی، طنابی، گندمی و متقاطع انتخاب‌های خوبی برای افرادی هستند که طرح‌های درهم پیچیده و مدرن را دوست دارند. زنجیرهای بافت را با آویز یا بدون آن استفاده می‌کنند و دقیقا یکی از مدل‌های محبوب برای افراد پیرو مد روز و فشن است.

گردنبند

  • خرید طلا و زنجیر طرح پاپکورن (Popcorn): در زنجیر پاپ کورن از یک زنجیر صاف ماری شکل به همراه اتصالاتی برجسته استفاده می‌شود.
  • زنجیر طلای بیزانتین(Byzantine): یکی از انواع زنجیر جعبه‌ای است. زنجیر طلا بیزانتین شامل تعدادی حلقه در هم پیچیده به همراه اتصالات دایره‌ای است.
  • زنجیر توپی(Bead): رشته‌ای از توپک‌های توپر و به هم متصل است.
  • طنابی (Rope): مشابه دو رشته طناب به هم تابیده است و جزو زنجیرهای سنگین به شمار می‌رود.
  • زنجیر طلا گندمی (Wheat): به طور معمول از به هم تابیدن ۴ حلقه بیضی ساخته می‌شود.
  • زنجیر متقاطع یا مورب (CrissCross): حلقه‌های اتصالی در زنجیر به صورت مورب قرار گرفته‌اند (مشابه زمانی که یک رشته نخ را از دو طرف تاب می‌دهید) و مهمترین ویژگی آن انعکاس عالی نور است. به همین دلیل برای درخشیدن در مهمانی‌های شبانه انتخاب خوبی است.

زنجیرهای براق و صیقلی (Sleek Chains)

زنجیرهای صیقلی و براق در ۵ مدل؛ زنجیر امگا، ماری، جعبه‌ای، سنگاپور و تیغ ماهی (با طراحی راست و چپ) وجود دارند و از سبک‌های منحصر به فرد و مناسب افراد مشکل پسند به شمار می‌رود.

گالری طلا

  • خرید طلا و زنجیر امگا (Omega): زنجیر امگا ساختاری متفاوت از سایر نمونه‌ها دارد و از صفحات کوچکی تشکیل می‌شود که در قسمت زیرین به یکدیگر متصل‌اند. این زنجیر به دلیل قدرت بالا در بازتاب نور و درخشندگی و براق بودن سطح آن محبوب است.
  • زنجیر ماری (Snake): به جای حلقه‌های قابل لمس، زنجیر ماری از حلقه‌هایی مماس با یکدیگر تشکیل شده که مشابه یک لوله قابل انعطاف است. این زنجیر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد مشکل پسند می‌باشد.
  • زنجیر طلا جعبه ای (Box): زنجیر جعبه‌ای به جای اتصالات دایره‌ای، اتصالاتی به شکل مربع دارد. نمونه‌های ظریف آن برای خانم‌ها و زنجیر‌های پهن‌تر برای آقایان مناسب است.
  • زنجیر طلای سنگاپور (Singapore): مدل سنگاپور را به عنوان زنجیر کورب دوتایی می‌شناسند. این زنجیر ترکیبی از سبک کلاسیک و بافت و انتخابی زیبا برای استفاده به عنوان زنجیر آویز است.
  • زنجیر تیغ ماهی (Herringbone): زنجیر تیغ ماهی اغلب باریک است و طرح الگویی آن به صورت بالا و پایین و مماس با یکدیگر است که کمی تعمیرات آن را با چالش مواجه می‌کند.

سخن آخر

انتخاب زنجیر طلای مناسب از بین انبوه مدل‌ها نیاز به صرف زمان زیادی دارد. اما خرید اینترنتی کار را برایتان آسان‌تر می‌کند. با استفاده از بخش جستجوی خرید اینترنتی می‌توانید مدل‌های مختلف زنجیر طلا را دیده و سبک دلخواه‌تان را در زمانی کوتاه انتخاب کنید. ساعتچی پل ارتباطی شما با دنیای جواهرات مدرن است. با ما در زمان با ارزش خود و همینطور هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.