هر سال وقتی مهر ماه از راه می‌رسد و فصل‌های سرد می‌آیند ما لباس‌های نازک و خنک تابستانی را کم کم داخل کمدهایمان می‌‎گذاریم و کمد را پر می‌کنیم از پالتوهای ضخیم و بلوزهای بافتنی و شال‌های پشمی. لباس‌هایی که تمام بدنمان را می‌پوشانند و خیلی وقت‌ها مجالی برای دیده شدن زیورآلات نمی‌گذارند. زیورآلات و جواهرات هم درست مثل لباس‌ها در هر فصلی متفاوت هستند و این روزها با نزدیک شدن فصل گرما، وقتی شلوارها کوتاه‌تر می‌شوند و آستین‌ها بالاتر می‌روند کم کم زیورآلات دوباره خودشان را نشان می‌دهند. پابند یکی از همین موارد تزئینی است که خیلی از ما شاید فکر کنیم فقط در مناسبت‌های خاص یا مهمانی‌ها باید از آن استفاده کنیم در حالی که با انتخاب درستش، می‌شود همیشه پاها را با پابند زیبا کرد و استایل مخصوص به خود را داشت. این یادداشت را درمورد پابندهای مختلف بخوانید:

پابندهایی برای تمام روزهای سال

اگر جز آن دسته خانم‌هایی هستید که دوست دارند همیشه به روز باشند و زیورآلات را هر روز همراهشان داشته باشند می‌توانید از پابندهایی کژوال و با ظاهری روزانه استفاده کنید. پابندهایی که مهره‌های چوبی یا بدل دارند و یا حتی از جنس طلای نازک و سفید هستند با تمام لباس‌ها خوب به نظر می‌رسند. اگر روزها سر کار یا وقت فعالیت روزانه شلوار جین رنگ روشن می‌پوشید می‌توانید از پابندهای طلایی استفاده کنید. اگر شلوارتان پارچه‌ای و گشاد است، پابندهای بزرگ‌تر و شلوغ‌تر مثل مهره‌ای‌ها و سنگی‌ها می‌توانند در طول روز به پاهای شما جلوه خوبی بدهند.

پابند طلا

کجا و با چه لباس‌هایی بپوشیم

واقعیت این است که هرچقدر در وب‌سایت‌های مد و فشن وقت بگذرانید و عکس مدل‌ها را نگاه کنید، در نهایت تنها عامل تعیین کننده پابند (و بقیه ا جزای استایل شما) تنها و تنها سلیقه و علاقه شماست. چند قانون کلی در استایل پابند و جود دارد که می‌تواند استایل معمول‌تری به شما بدهد اما همیشه به یاد داشته باشید که زیباترین استایل شخصی برای شما، همان چیزی است که دوستش دارید. قوانینی که طراحان مد معمولا پیشنهاد می‌کنند این‌ها هستند:

اگر سنتان بالای بیست است، از پابندهای خیلی فانتزی و با جنس‌های پارچه یا پلاستیک که نو جوانانه هستند پرهیز کنید و سعی کنید بیشتر از مهره، سنگ یا جواهر استفاده کنید. همه ما یک پابند بافته شده با کاموا را دوست داریم اما واقعیت این است که همیشه در جشن‌های مدرسه و یا فستیوال‌های موسیقی قرار نداریم.

برای موقعیت‌های رسمی مثل کار یا جلسات (اگر در کل به پوشیدن پابند در محل کار معتقد هستید) رنگ‌های تیره و فلزی انتخاب کنید یا سعی کنید از جنس‌هایی مثل طلا و نقره استفاده کنید. پابند یک اکسسوری رسمی نیست ولی فلز و جواهر به آن ظاهری رسمی و شیک خواهند داد.

نگذارید پاچه شلوارتان روی پابند بیفتند. هر شلواری که به پا دارید، پاچه آن را کمی تا بزنید تا قسمت مچ پاهایتان برهنه بماند. این طوری هم پابند جلوه بهتری دارد و هم راه رفتن آسان‌تر است.

 

 

بی خجالت و با اعتماد به نفس پابند به پا کنید

 

در نهایت این موضوع را نباید فراموش کرد که پابند شما هر جنسی که داشته باشد و با هر ست لباسی که همراه باشد زیبا به نظر نمی‌رسد مگر آن که شما با به پا داشتنش احساس زیبایی کنید. حتی بهترین لباس‌ها و قطعه‌های جواهر روی بدن زنانی که با آن‌ها حس اعتماد به نفس ندارند به نظر بد می‌آیند و درست در نقطه مقابل، معمولی‌ترین لیاس‌ها و ارزان‌ترین جواهرات تنها با داشتن حس خوب، شگفت‌انگیز خواهند بود.

خرید طلا

اگر از بالا بودن پاچه شلوار یا کوتاهی دامنتان معذب هستید یا دوست ندارید مچ پاهایتان مشخص باشد، پاچه‌ها را پایین بکشید و زیورآلات دیگری استفاده کنید و اگر با آن راحتید، طرح‌ها و جنس‌های مورد علاقه‌تان را انتخاب و حتی با هم ترکیب کنید تا بهترین ظاهر ممکن را داشته باشد! حتی می‌توانید با پوشیدن دو پابند در دو پا، با جنس‌های یکسان یا متفاوت ظاهر متفاوتی به هم بزنید.