آنچه که در مورد برند دیوید یورمن نمی دانید!

ست انگشترطلا طرح دیوید یورمن
ست انگشترطلا طرح دیوید یورمن از گالری ساعتچی

دیوید یورمن،الگوی بی انتهایی از الهام، نوآوری و صنعتگری کامل است.

برجسته ترین برند جواهرات و ساعتهای لوکس آمریکا توسط دیوید؛ یک مجسمه ساز و همسرش سیبل؛ یک نقاش  بر اساس علاقه به هنر و طراحی تاسیس شد. هنگامی که آنها شروع به همکاری کردند، هدف آنها شروع کار نبود بلکه ساختن اشیایی با طراحی زیبا برای پوشیدن بود.

دیوید یورمن در نوجوانی غرق در صحنه هنر بود و حتی مجسمه های خود را در دوران تحصیل دبیرستان می فروخت. در سال ۱۹۵۸، در ۱۵ سالگی، یورمن در رشته جوشکاری نزد مجسمه سازی شروع به یادگیری کرد.

در این مدت، یورمن یاد گرفت که چگونه اشکال ۳ بعدی را با میله های فلزی مذاب ایجاد کند، این هنر به عنوان “طراحی در فضا” شناخته شده است. یورمن بعد از مدتی در سال ۱۹۶۹ در کارگاه مجسمه سازی به نام هانس ون د بوونکمپ کار کرد. در حالی که تحت تعلیم او بود،  دست سرنوشت یورمن را با نقاشی به نام سیبیل روبرو نمود.

اولین دیدار

هنر و طراحی، دیوید و سیبیل یورمن را گرد هم آورد و آنها را به سمت ایجاد مجموعه هایی سوق داد که عشق از آنها الهام می گیرد. اولین ملاقات آن ها زمانی بود که سیبل برای درخواست کار به کارگاه بوونکمپ آمد.

دیوید درباره آن روز می گوید که سیبل موهای لخت و سیاه و وحشی ای داشت و از رنگ های گوناگونی در لباسش استفاده کرده بود و من بعد از دیدنش کاملا مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و مچاله شدم!

سیبیل،نقاشی بود که در زمینه تولید پاستل، رنگ و گرافیت نیز کار می کرد. در نقاشی های سیبل طرح X هایی نیز وجود داشتند که امروزه به طرحی در جواهراتشان تبدیل شدند.

سیبل در استودیوی ون د بوونکمپ استخدام شد. پس از چند ماه علاقه دورادور، وی از دیوید پرسید که آیا می خواهد در یک سفر یک روزه به Bear Mountain در نیویورک به او بپیوندد؟ رفته رفته آن ها بیشتر به احساس عمیق بینشان پی بردند.

این زوج هنرمند و با استعداد، ده سال بعد از اولین ملاقاتشان با یکدیگر ازدواج کردند…

شروع همکاری دیوید و سیبل یورمن کی بود؟

اولین خلق جواهرات دیوید یورمن به درخواست سیبیل انجام شد؛زمانی که می خواست به یک گالری هنری برود! یورمن برای او یک گردنبند برنزی ساخت که از مجسمه های پیچیده و در هم آمیخته به نام دانته ساخته شده بود.

به قدری این گردنبند خاص بود که صاحب گالری شیفته آن شد و آرزو داشت که طرح را بخرد و تولید کند. آن اتفاق جرقه ای بود تا آن ها دریابند که می توانند با زمینه های هنری و مجسمه سازی، جواهرات استثنایی طراحی کنند.

فروش نقاشی های سیبل، سرمایه گذاری اولیه برای ساخت جواهرات توسط آن دو بود. سیبل در این باره چنین می گوید”من و دیوید فقط می خواستیم با هم کار کنیم، چیزهای زیبایی بسازیم.”

نقاشی سیبل با طرح X
نقاشی سیبل با طرح X

برند David Yurman در سال ۱۹۸۰ یک سال بعد از ازدواجشان راه اندازی شد، دیوید و سیبل یورمن خود را متعهد به ساخت جواهراتی کردند که به نوعی آثار هنری هم باشند.

دیوید یورمن خیلی زود به دلیل استفاده خاصی از متریال های گوناگون مشهور شد، به عنوان مثال در سال ۱۹۹۷ آنها اولین طراح اصلی جواهرات بودند که الماس را در جواهرات نقره استرلینگ قرار دادند. یورمن همچنان به استفاده از مواد سنتی و عجیب و غریب در جواهرات خود مانند تیتانیوم سیاه، کربن و شهاب سنگ ادامه می دهد.

ازدواجشان

مراسم ازدواج دیوید و سیبل بسیار عجولانه برگزار شد زیرا آنها بعد از مراسم ازدواجشان تصمیم به فروش کارگاه کوچکشان داشتند. در آسانسوری که به سمت مراسم می رفتند، سیبیل از دیوید پرسید: “حلقه ها کجا هستند؟”

دیوید به سمت کارگاهشان برگشت و به سرعت چند باند ساده از طلا را لحیم کرد. دیوید در این باره  می گوید: “بنابراین ما ازدواج کردیم، به همین سادگی.”

بعد از ازدواج مردی را ملاقات که مشغول خرید مشاغل نوپای جواهرات بود. اما از آنجایی که پیشنهاد او خیلی کم بود، تصمیم گرفتند خودشان با کمک هدایای عروسی کسب و کارشان را توسعه دهند.

عشق الهام بخش است

سی و پنج سال بعد، دیوید حلقه DY Crossover را برای سیبل به عنوان نمادی از دهه ها همکاری خلاقانه شان طراحی کرد.

انگشتری با رشته های بهم پیوسته که الماس را دست دارند، نشان دهنده وحدت بین آن هاست و به اولین طرح در کالکشن عروسی برند دیوید یورمن تبدیل شد.

دستبد Cable کلاسیک

شروع معروفیت طرح جواهرات یورمن از دستبند Cable Classic بود. می توان اینطور گفت که نشان برجسته برند دیوید یورمن طرح Cable است. این طرح به مارپیچ نیز معروف است، شامل میله های فلزی صاف است که به آرامی دور یکدیگر می پیچند. نقش کابل حرکت و عمق را به جواهراتی که می آرایند می افزاید. این کابل از بدو تأسیس در قلب طراحی های یورمن قرار داشته است. دیوید و سیبیل یورمن برای طراحی کابل از فرمهای در هم تنیده ای که در طبیعت و همچنین در معماری باستان و مدرن دیده می شود، الهام گرفته اند. به گفته یورمن، نقش کابل نماد قدرت و هماهنگی است.

محبوب ترین کالکشن های دیوید یورمن

آلبیون (Albion)

کلاسیک کابل (Cable Classics)

زنجیر (Chain)

چتلین (Chatelaine)

کراس اوور DY (DY Crossover)

سولاری (Solari)

ستاره دار (Starburst)

استاکس (Stax)

ایکس (X)

خانواده یورمن

پسر خانواده یورمن، ایوان، آهنگر آموزش دیده، نیز وارد تجارت خانوادگی شد. به گفته سیبل”ایوان از حدود ۱۰ سالگی با دیوید طراحی می کرد.”

این سه نفر در زمینه طراحی مجموعه ها، ارزیابی ارزش بازخورد هنری و صمیمیت حاصل از میراث هنری مشترک آنها، دوشا دوش هم کار می کنند.

امروز، دیوید یورمن همچنان یک شرکت خانوادگی است. دیوید در کل روند خلقت، از طرح ها گرفته تا قطعه تمام شده، درگیر است. هنگام طراحی قطعات جدید، او همیشه از خود می پرسد که آیا این قطعاتی است که سیبل استفاده کند؟ سیبیل مدیر ارشد برند است و پسر آنها ایوان رئیس جواهرات و ساعتهای مردانه است.

برند دیوید یورمن کماکان به رشد خود ادامه می دهد. اکنون ۳۰ فروشگاه دیوید یورمن در سراسر جهان وجود دارد. این برند مجموعه ای از جواهرات، جواهرات ظریف، حلقه های نامزدی و عروسی را ارائه می دهد. در سال ۲۰۰۳، این نام تجاری وارد ساعت سازی نیز شد و یک شرکت جدید در سوئیس برای توسعه ساعتهای خود تأسیس کرد. دیوید یورمن در سال ۲۰۰۶ برای طراحی غرفه استثنایی خود در بازلورلد جایزه دریافت کرد.

دیوید یورمن در طول زندگی شگفت انگیز خود، از آغاز کار به عنوان یک مجسمه ساز جوان گرفته تا یک هنرمند نیویورکی تا اکنون، یکی از تأثیرگذارترین طراحان جواهرات در جهان است. بدون شک این دستاورد را یورمنی ها طی سالیان سال، با پیوند عمیق، احترام متقابل و یکپارچگی هنری خود ساخته اند.

 

 

 

عنوان
تاریخچه برند دیوید یوزمن
مقاله
تاریخچه برند دیوید یوزمن
خلاصه
برجسته ترین برند جواهرات و ساعتهای لوکس آمریکا توسط دیوید؛ یک مجسمه ساز و همسرش سیبل؛ یک نقاش  بر اساس علاقه به هنر و طراحی تاسیس شد. هنگامی که آنها شروع به همکاری کردند، هدف آنها شروع کار نبود بلکه ساختن اشیایی با طراحی زیبا برای پوشیدن بود.