چه انگشتر هایی برای کدام انگشت مناسب هستند و به کار بردن هر انگشت چه معنایی دارد؟ بیشتر افراد نمی دانند که مناسب ترین انگشت برای انداختن انگشتر کدام است و از معانی ضمنی و آداب و رسوم آن بی اطلاع هستند. شما می توانید با مطالعه ی این مطلب در پنج دقیقه اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید که نود و پنج درصد افراد از آن بی بهره هستند.

انگشتر طلا
انگشتر طلا از گالری ساعتچی

سنت ها و رسوم بسیاری در رابطه با جواهرات و به خصوص انگشتر وجود دارد. انگشتر ها به شما کمک می کنند بیانیه صادر کنید،بدون اینکه حتی یک کلمه صحبت کنید. مثلا اینکه شما ازدواج کرده اید و دیگر کسی نمی تواند به این منظور به شما نزدیک شود یا اینکه شما در فرهنگی زندگی می کنید که به نمایش گذاشتن تجمل و ثروت روی انگشتان دست نکوهیده نیست. البته واضح است که انگشتر هایی هم هستند که آرم و امضای شخصی آن برای سایرین قابل رمزگشایی نیست.

مانند بسیاری از مسائل دنیای مد، نشانه ها برای اشخاصی با معنا تر است که اطلاعات بیشتری دارند و در جریان امور هستند. پس اگر شما جزء افرادی هستید که فکر می کنید انداختن یک انگشتر معنایی بیشتر از یک قطعه فلز ساده دارد، متن پایین را مطالعه کنید.

برای مشاهده و خرید انواع انگشتر طلا از گالری ساعتچی کلیک کنید….

دست راست در مقابل دست چپ

برای بیشتر افراد، دلایل واضح و مشخصی وجود ندارد تا دست چپ را از دست راست متمایز کند. البته انگشتر نامزدی یا حلقه ی ازدواج از این قاعده مستثنی است. اما باز هم در فرهنگ های مختلف، توافق کلی بر سر انداختن حلقه در دست چپ وجود ندارد. هم چنین برخی از این سنت ها در گذر زمان تغییر می کنند مثلا مردهای آمریکایی انگشتر ازدواج را در انگشت حلقه ی دست چپ می اندازند ولی مردی که در یک کلیسای ارتدوکس شرقی ازدواج می کند باید این سنت را کنار بگذارد. البته به طور کلی تعداد مردانی که حلقه می اندازند آن قدر کم است که صحبت کردن درباره ی آداب آن، کاری بیهوده به نظر می رسد.

انگشتر طلا زنانه
انگشتر طلا زنانه

در برخی مکاتب یا تشکیلات، قوانین مشخصی برای انداختن انگشتر وجود دارد ولی در بیشتر موارد این اعضای گروه هستند که این قوانین را به مرور زمان تعیین می کنند.

پس تا این جا اولویت یا قانون خاصی برای انتخاب یکی از دو دست وجود ندارد. هر چه قدر نشانه شناسی پیشرفت می کند دست راست بیشتر به عنوان دست فیزیکی-جسمانی شناخته می شود زیرا در بسیاری از فعالیت های فیزیکی این دست نقش فعال تری دارد و دست چپ به عنوان دست ذهنی-روحی، زیرا این دست نماینده ی شخصیت و عقاید شماست.

البته واضح است که این نشانه ها برای راست دست ها معنی پیدا می کند و اگر شما چپ دست هستید معنی و جایگاه دست ها برعکس می شود. ما ناچاریم در مقاله اکثریت افراد را در نظر بگیریم و شما نباید از گام برداشتن در راه خودتان هراسی داشته باشید.

معنی انگشتر در انگشت کوچک دست

این انگشت اولین انتخاب برای افرادی است که می خواهند با انداختن انگشتر یک عقیده یا بیانیه را ابراز کنند.

انگشتان کوچک چندین مزیت دارند:

  • در بیشتر فرهنگ ها با عقاید مذهبی یا آداب و رسوم در ارتباط نیستند(بر خلاف انگشت حلقه)
  • هرگز و هرگز با انگشت اشاره برخورد یا تماس پیدا نمی کنند.
  • انداختن انگشتر در این انگشت حتی آن را کمی از بدن شما مجزا نگاه می دارد که باعث می شود بیشتر در معرض دید باشد تا بیانیه ی شما به خوبی در معرض دید عموم قرار بگیرد. این نکته باعث شده طراحی انگشتر های انگشت کوچک پر جلوه و نمایشی تر باشد.

پس اگر می خواهید انگشتر شما جلب توجه کند انگشت کوچک، انگشت مناسبی است. افرادی که راجع به مسائل طالع بینی و ستاره شناسی صحبت می کنند انگشت کوچک را نماد هوش و قوه ی اقناع دیگران می دانند و اعتقاد دارند که انگشت کوچک نماینده ی سیاره ی عطارد(مرکوری) است.

فلز سیاره ی عطارد جیوه است اما این عنصر مسلما نمی تواند برای ساختن انگشتر به کار گرفته شود،زیرا مایع و بسیار سمی است.

 

چه کسانی انگشنر را در انگشت کوچکشان می اندازند؟

انگشتر در انگشت کوچک ما  معانی زیادی دارد.

انگشت کوچک، نماد سیاره عطارد است که نشان دهنده هوش، شهود، قدرت متقاعدسازی و همچنین قدرت ارتباط می باشد.

انگشتر

اکثر افراد خلاق، تمایل به ظهور همه این ویژگی ها دارند؛ پس برای هنرمندان و مخترعان و سایر کسانی که خلاقیت، اساس کار آنها را تشکیل می دهد، استفاده از انگشتر در انگشتان کوچک، بسیار جذاب است.
اکثر افرادی که فعالیت های سازمان یافته را اداره می کنند، معمولا از انگشتر های خاص در این انگشت استفاده می کنند.
بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف، انگشترهایی را در انگشت کوچک دست غالب خود، که بیشتر دست راست است، استفاده می کنند.

اگر در مناسبتی انگشتر خاصی را هدیه گرفته اید و برای شما قابل افتخار و احترام است، می توانید آن را در انگشت کوچک خود بپوشید، به خصوص اگر دارای اهمیت معنوی باشد.

معنای دیگر استفاده از انگشتر در این انگشت، نمایش قدرت است. شما می توانید یک انگشتر در این انگشت بیندازید تا به شما یادآوری کند که در حال گذراندن روزهای سخت هستید؛ پس باید قوی باشید.

 

  1. انگشت دوم یا انگشت حلقه

در بیشتر قسمت های ایالات متحده آمریکا و هم چنین آمریکای شمالی و جنوبی انگشت چهارم در رابطه با مسأله ازدواج نشانه گذاری شده است: یک حلقه روی انگشت چهارم دست راست به معنای نامزدی است در حالی که روی انگشت چهارم دست چپ نشان دهنده ی ازدواج است.

گفته می شود تقریبا تمام مرد ها یک حلقه ی ساده ی طلا یا نقره را به عنوان انگشتر ازدواج انتخاب می کنند. برای مردان انداختن یک انگشتر بزرگ جواهر با چندین نگین معمولا به عنوان حلقه ی ازدواج قلمداد نمی شود.

این به این معنی نیست که افراد انگشتر های عجیب یا هنری را به عنوان حلقه انتخاب نمی کنند بلکه این عمل در بازه های زمانی متفاوت کمتر مرسوم بوده است و مردم بیشتر حلقه های ساده یا تک نگین را انتخاب می کنند.

ست انگشترطلا طرح دیوید یورمن
ست انگشترطلا طرح دیوید یورمن

در طالع بینی انگشت حلقه با سیاره ی ماه در ارتباط است و نشانه ی زیبایی و خلاقیت و صد البته رابطه های رمانتیک است. فلز ماه،نقره است که باعث می شود حلقه ی نقره برای رابطه هایی که هنوز وارد مرحله ی ازدواج نشده است یک گزینه ی عالی و طبیعی باشد.

 

معنی استفاده از انگشتر در انگشت حلقه

انگشت حلقه همواره تداعی کننده عشق و روابط خاص بوده است، اما استفاده از انگشتر در این انگشت می تواند به معنای خلاقیت و زیبایی نیز باشد.
با این حال، اکثر مردم در سراسر جهان، انگشت حلقه را نمادی از تعهد عاشقانه و وفاداری به وعده ای جاودانه می دانند.

حلقه

بیشتر افراد حلقه عروسی خود را در انگشت حلقه چپ می‌اندازند، اما کشورها و فرهنگ هایی هستند که آن را در دست راست استفاده می کنند.

افراد مجرد نیز می توانند به دلایل مذهبی و معنوی از انگشتر در انگشت حلقه خود استفاده کنند. متداول ترین آن، پوشیدن حلقه تجرد برای نشان دادن تعهد خود به پرهیز از رابطه عاشقانه تا زمان ازدواج است.

انگشتر

پس استفاده از انگشتر در انگشت حلقه، در بیشتر مواقع نشان دهنده عهد و پیمان است و زوج هایی که به دلایل مختلف نمی توانند به زودی ازدواج کنند، حلقه های خود را به عنوان نماد تعهد جدی خود نسبت به یکدیگر می پوشند.
افراد مجردی هم که در این انگشت حلقه می اندازند، به دیگران نشان می دهند که خودشان را دوست دارند و از تنهایی خود لذت برده و برای خود ارزش بالایی قائل هستند.

 

انگشت وسط

انگشت وسط بلند ترین و احتمالا بزرگ ترین انگشت شماست. انداختن انگشتر در این انگشت زیاد مرسوم نیست شاید به این دلیل که این انگشت در مجاورت انگشت اشاره قرار دارد و قرار گرفتن یک شیء بزرگ می تواند تا حدی مانع فعالیت های فیزیکی دست شود. اگر حتما دوست دارید در انگشت وسط، انگشتر بیاندازید بهتر است که مدل های کوچک تر و ساده تر را انتخاب کنید.

گفته می شود انداختن انگشتر در انگشت وسط در میان بسیاری از مردمانی که برای اولین بار در تاریخ از انگشتر استفاده می کردند مرسوم بوده است. حس مرکزی بودن و هم چنین محکم و سر راست و مردانه بودن این انگشت، احتمالا دلایلی بر محبوبیت تاریخی این انگشت بوده است.

انگشتر طلا
انگشتر طلا

اگر شما از حلقه استفاده نمی کنید انگشت وسط به صورت پیش فرض مکان امنی برای انداختن انگشتر است.

در نشانه شناسی، انگشت وسط به خاطر موقعیت مرکزی اش  نماینده ی تعادل و مسئولیت پذیری است و در طالع بینی با سیاره ی زحل در ارتباط دانسته می شود. فلز سیاره ی زحل سرب است پس اگر شما به این مسائل اعتقاد دارید می توانید برای هماهنگی از یک انگشتر فلزی با طیف خاکستری مانند استیل استفاده کنید.

 

معنی استفاده از انگشتر در انگشت میانی

این انگشت در وسط دست قرار داشته و در زمینه های تعادل، قانون، عدالت و همچنین مسئولیت پذیری اهمیت معنوی دارد.
پوشیدن انگشتر در این انگشت، نشان دهنده قدرت و همچنین مسئولیت پذیری بالا است.

اگر در حال گذراندن یک سفر معنوی و روحانی هستید، می توانید حلقه خود را روی انگشت وسط بیندازید.
معمولا انگشتر امضا را نیز در این انگشت می اندازند.

در فرهنگ هایی که انگشت میانی به عنوان یک توهین در نظر گرفته می شود، باید به نوع انگشتری که در دست می کنید توجه داشته باشید.

  

انگشت سبابه یا اشاره

یک وجه تمایز غریزی انگشت اشاره این است که ما این انگشت را بیشتر از سایر انگشتان استفاده می کنیم(البته به استثنای انگشت شست)، اما این انگشت عملا نسبت به سایر انگشت ها درگیری کمتری با انگشت شست دارد.

اگر به سده های پیشین نگاهی بیاندازیم این انگشت برای انداختن انگشتر، به خصوص در میان مردان، بسیار رایج بوده است. به خصوص در بخش هایی از اروپا که انداختن یک انگشتر با نشان مهر یا تاج در این انگشت موقعیت برجسته ی خانوادگی شما را نشان می داده است. پس انگشت اشاره می تواند انتخاب مناسبی برای انداختن انگشتر هایی با نشان خانوادگی، سمبل برادری یا نژادی باشد و بسیاری از مردان به انداختن انگشتر در این انگشت عادت کرده اند.

ست سه تایی انگشتر
ست سه تایی انگشتر

هر چیزی که شما می خواهید به طور مکرر از آن استفاده کنید و دلتان می خواهد در حرکات و ژست هایتان با تأکید مورد توجه قرار گیرد می تواند روی انگشت اشاره قرار گیرد. این انگشت به اندازه ی انگشت شست یا انگشت کوچک از سایر انگشت ها مجزا نیست ولی نحوه ی استفاده ی ما از دستانمان آن را مورد توجه و در موقعیتی ممتاز قرار می دهد.

در طالع بینی و ستاره شناسی این انگشت با سیاره ی مشتری در ارتباط است که نماینده ی قدرت، اقتدار و رهبری است. فلز مرتبط با آن نقره ی بسیار روشن است.

معنی استفاده از انگشتر در انگشت سبابه

در فرهنگ یهودی، حلقه ازدواج را در انگشت سبابه سمت راست می اندازند. عروس نیز این امکان را دارد که بعد از مراسم، آن را در انگشت اشاره چپ خود کند.

انگشتر

به انگشت اشاره معانی مختلفی مانند قدرت رهبری، جاه طلبی و اعتماد به نفس داده شده است.
اگر می‌خواهید قدرت و اقتدار خود را نشان دهید، می‌توانید انگشتر خود را در این انگشت بیندازید.

معنای دیگری که استفاده از انگشتر در این انگشت به دیگران القا می کند، غرور و خود برتر بینی فرد است و در میان افرادی که در محافل مدیریتی حضور می یابند، بسیار دیده می شود.
البته انگشتر هایی با نماد معنوی نیز می تواند در این انگشت جای گیرد.
بنابراین، می‌توانید انگشتری را در انگشت اشاره و انگشت میانی قرار دهید تا سفر درونی‌ و روحانی را که طی می‌کنید، به شما یادآوری کند.

انگشت شست

ممکن است انداختن انگشتر در انگشت شست در فرهنگ های سنتی کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما در بیشتر قسمت های جهان معقول و مرسوم است.

در بیشتر فرهنگ ها استفاده ی مردان از انگشتر در انگشت شست، نشانه ی ثروت و نفوذ است و معمولا این انگشتر ها بزرگ و ضخیم هستند تا این موضوع را بیشتر نمایان سازند که البته بخشی از آن را بزرگ بودن انگشت شست توجیه می کند.

انگشت شست گزینه ی مناسب برای افرادی است که دلشان می خواهد چندین انگشتر را در یک دست بیاندازند زیرا تا حدی از سایر انگشتان فاصله دارد.

اشاره ها و ژست های انگشت شست در فرهنگ عمومی دنیا به معنای دوستی است. برای انگشت شست، انگشتری انتخاب کنید که می خواهید مردم دوستش داشته باشند. اشکالی ندارد اگر بزرگ باشد اما بهتر است پر زرق و برق نباشد یا بسیار گران قیمت به نظر نیاید. انگشتری که برای انگشت شست ساخته می شود، به طور طبیعی از سایر انگشتر ها بزرگ تر است پس لازم نیست مانند لنگری به نظر برسد که دست شما را به پایین می کشد. می توانید آن را باشکوه اما ساده انتخاب کنید.

 

این انگشت در طالع بینی و ستاره شناسی، با هیچ سیاره ای در ارتباط نیست اما در اساطیر کهن و اعتقادات سنتی، فرم شست نشان دهنده ی شخصیت افراد است. انگشت شست صاف و قوی نماینده ی یک شخصیت قوی و با اقتدار بوده است اما مدل خمیده ی شست نماینده ی ضعف و حتی عدم صداقت قلمداد می شده است.

معنی استفاده از انگشتر در انگشت شست

بسیاری از مردان از انگشتر در این انگشت استفاده می کنند.

انگشت شست نیز معانی مختلفی دارد. اما بیشتر نماد آزادی و اراده است.

ا

همچنین به اطرافیان شما نشان می دهد که انسانی مستقل و دارای روحیه آزاد هستید. هنگامی که انگشتر خود را روی انگشت شست غالب خود می‌پوشید، فردیت و قدرت خود را به دنیای پیرامون منتقل می‌کنید.

مفهوم دیگری که به انگشت شست نسبت داده می شود، تعهد شما به کسانی است که با آنها در رابطه هستید؛ مانند خانواده، دوستان و یا فردی که دوستش دارید. شما با این نماد، آنها را به رابطه با خود دلگرم می کنید.
پوشیدن آن در دست غیر مسلط که معمولا سمت چپ می باشد، نشان می دهد که شما به دنبال روابط بیشتر در پیرامون خود هستید.

جمع بندی

در آخر اضافه می کنم شما می توانید با در نظر گرفتن این اطلاعات درباره ی هر انگشت، آن را با سلیقه، خاطرات و دلایل شخصی خود ترکیب کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. بهترین انتخاب، انتخابی است که هم به دلایل شخصی برای شما با معناست و هم دلایل عمومی ای دارد که برای دیگران قابل درک است.

هیچ فرهنگ لغت مکتوبی درباره نماد انگشتر در انگشتان مختلف وجود ندارد؛ اما افراد به یک توافق کلی در معنا و مفهوم آنها رسیده اند. قبل از استفاده از انگشتر در انگشتان دست خود، در نظر داشته باشید که چه پیامی را می خواهید به خود و دیگران ارسال کنید. همه ما به یادآوری های بیرونی در رابطه با آنچه که می خواهیم از درون و نیت خود به جهان پیرامون نشان دهیم، نیاز داریم.