تناسب رنگ طلا و جواهر با پوست بدن

هر جواهری که انتخاب می کنید، خواه گوشواره یا گردنبند که ظرافت و زیبایی صورت شما را دو چندان می کنند و خواه دستبند یا انگشتر که  دستان شما را زینت می بخشند، سلیقه و شخصیت شما را معرفی می کنند. علاوه بر این جواهرات با افزودن جزئیات کوچک اما تأثیر گذار، ظاهر شما را کامل و بی نقص می کنند.

آیا استطاعت مالی و سلیقه تنها فاکتور هایی هستند که باید هنگام خرید یک قطعه جواهر در نظر گرفته شوند؟پاسخ منفی است. هنگام خرید شما باید به فرم صورت و بدن، طرح های روز دنیا و رنگ مو و پوست خود توجه کنید.

در این سلسله مقاله ها، گالری ساعت چی  تلاش می کند به شما در انتخاب مناسب ترین و به روز ترین جواهرات کمک کند. مقاله ی زیر تطابق رنگ فلزات و سنگ ها با چهره ی شما را بررسی می کند.

طیف های مختلف رنگ پوست

برای رنگ پوست، سه طیف رنگی تعریف شده است: گرم، سرد و خنثی. رنگ پوست بیشتر افراد در میان طیف های گرم و سرد قرار می گیرد. طیف های سرد شامل افرادی می شود که پوست قرمز رنگ و رگ های آبی دارند و از طرف دیگر طیف های گرم شامل افرادی است که پوست آن ها زرد یا طلایی است و رگ های آن ها سبز رنگ است.

بهترین روش برای پی بردن به طیف رنگی پوستتان این است که به رنگ رگ های مچ دست و قسمت داخلی آرنج توجه کنید.

هماهنگی رنگ پوست با انواع فلزات

توصیه ی ما در انتخاب طلا و جواهر این است که همیشه به تجربه های شخصی خودتان اعتماد کنید. برای مثال جواهراتی که بیشتر استفاده می کنید یا موجب تمجید و تعریف اطرافیانتان شده اند بهترین راهنما ها هستند.

 

فلزاتی که برای ساخت جواهرات استفاده می شوند دقیقا با طیف های مختلف رنگ پوست مطابقت دارند. رنگ نقره ای یا طلای سفید، طیف سرد دارد و با طیف رنگی پوست های سرد هماهنگی دارد. رنگ طلایی یا طلای زرد، در طیف گرم قرار می گیرد و برای پوست های طیف گرم مناسب تر است.

گاهی اوقات رنگ مو و چشم هم می توانند در انتخاب جواهرات مؤثر باشند اما به یاد داشته باشید که رنگ پوست و مو شاخص دقیقی برای اینکه باید کدام رنگ طلا را انتخاب کنید یا چه جواهری بیندازید نیست و بهتر است از رنگ پوست خود پیروی کنید.

  • فلزات طلایی با رنگ موی قرمز ، بلوند با توناژ صورتی و دیگر رنگ های طیف قرمز و رنگ چشم قهوه ای، سیاه و فندقی تطابق دارند.
  • فلزات نقره ای با رنگ موی بلوند دودی، زیتونی، سیاه و قهوه ای و رنگ چشم آبی، سبز و طوسی تطابق دارند.

حال که شما می دانید کدام فلز هماهنگی بیشتری با رنگ پوست شما دارد، به شما کمک می کنیم تا مناسب ترین سنگ را با توجه به طیف رنگی پوستتان انتخاب کنید.

برای پوست های طیف رنگی سرد سنگ های زیر پیشنهاد می شوند:

  • توپاز صورتی
  • یاقوت ارغوانی
  • یاقوت قرمز
  • آماتیس بنفش
  • یاقوت کبود

برای پوست هایی با طیف رنگ گرم سنگ های زیر مناسب تر هستند:

  • سیترین
  • نارنجی: Mexican matrix opal
  • قهوه ای : یشم
  • سبز : پریدوت
  • فیروزه ای : توپاز آبی

اگر فکر می کنید که ویژگی های ظاهر شما در هر دو طیف قرار می گیرد ست کردن رنگ جواهر با طیف رنگ پوستتان کار آسانی نیست و پیشنهاد می کنیم تمام طیف های رنگی را امتحان کنید.

فصل ها

ترکیب رنگ مو و چشم در کنار رنگ پوست، چهره افراد را به  چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان تقسیم بندی می کند.

  • اگر طیف پوست شما سرد است و چشم ها و موهای تیره دارید پس چهره شما زمستانی است. چهره های زمستانی با رنگ های قرمز، صورتی روشن و در کل رنگ های طیف روشن زیباتر می شوند.
  • اگر پوست شما گرم است و رنگ مو و چشم شما تیره است، فصل شما تابستان است. چهره های تابستانی با رنگ های طیف خنثی مانند آبی و صورتی گچی هماهنگی بیشتری دارند.

هر دو گروه بهتر است از رنگ های طیف نارنجی پرهیز کنند.

  • اگر طیف پوست شما سرد است اما رنگ مو و چشم شما روشن است فصل شما پاییز است. چهره های پاییزی با طیف های رنگی طلایی، بژ، نارنجی و قهوه ای بسیار زیبا می شوند.
  • اگر پوست شما گرم است اما چشم و موهای شما روشن است شما بهاری هستید. چهره های بهاری با رنگ های صورتی ملایم، طلایی و زرد بهتر هماهنگ می شوند.

چهره های پاییزی و بهاری بهتر است از رنگ سیاه و سفید کمتر استفاده کنند.

 

یاد آوری می کنیم که در دنیای مد و زیبایی هیچ قانون کلی وجود ندارد و شما می توانید از تمام ترکیب های رنگی درست و متعادل استفاده کنید. اگر شما فلزات نقره ای را به فلزات طلایی یا سنگ های قیمتی سبز را به بنفش ترجیح می دهید نباید از خرید طلا یا جواهری که دوست داید منصرف شوید. این مقاله و هم چنین منابعی از این دست تنها به شما کمک می کند تا انتخاب های منحصر به فرد تری داشته باشید.

عنوان
مقاله
رنگ پوست و انتخاب جواهر
خلاصه
هر جواهری که انتخاب می کنید، خواه گوشواره یا گردنبند که ظرافت و زیبایی صورت شما را دو چندان می کنند و خواه دستبند یا انگشتر که  دستان شما را زینت می بخشند، سلیقه و شخصیت شما را معرفی می کنند
نویسنده