وقتی نوبت به روزهای سرد سال و به خصوص فصل زمستان می رسد اکثر افراد لحظات زیبای بارش برف را به خاطر می آورند؛ آنها از همین منظر زمستان را زیباترین فصل سال می دانند. اما در این میان کسانی نیز هستند که دلتنگ می شوند و گویی سرما به درون شان راه می یابد. راهکار مناسب برای گروه اخیر به منظور پیشگیری از چنین اتفاقی استفاده از سنگ های مناسب فصل زمستان است. سنگ های زمستانی برای کاهش استرس و فشارهای روانی، افسردگی، بی انگیزگی و حتی بیماری جسمانی استفاده می شوند. اگر شما نیز مایلید که از این خاصیت های پیشگیری کننده و شفابخش مطلع شوید با ما در مرور ۱۰ سنگ برتر مناسب فصل سرما همراه باشید.

 

یادآوری: تمامی سنگ هایی که در ادامه معرفی می شوند قابلیت کاربری چندگانه دارند و شما می توانید از آنها برای تزئین زیورآلات و لباس های مجلسی (کلاسیک)، دکوراسیون فضاهای داخلی منازل، طراحی ظروف قیمتی یا تدارک نگین های خاصِ جواهر استفاده نمائید.

 

آمازونیت (Amazonite) سنگ حقیقت

آمازونیت
آمازونیت

این سنگ موجب افزایش اعتماد به نفس، اطمینان و خودباوری می گردد. از طرف دیگر سنگ آمازونیت توازن در احساسات و عواطف را به شکل چشم گیری افزایش می دهد؛ بطوریکه فرد دارنده آن با انسجام درونی و صحت فکری که از خودش دارد می تواند در هر جمعی به راحتی حاضر گردد و خودش را به دیگران عرضه کند. آمازونیت در هماهنگی با چاکرای گلو قرار دارد.

 

 

هولایت (Howlite) سنگ آرامش

 

هولایت
هولایت

این سنگ را همگان با تأثیر آرامش بخشش می شناسند. هولایت همچنین به میزان زیادی موجب افزایش بصیرت و آگاهی درونی افراد از خودشان می گردد و به همین علت تقریباً در هر مجموعه سنگی نمونه ای از آن گنجانده می شود. در نهایت با داشتن این سنگ استرس و اضطراب های روحی شما به شکل معجزه آسایی برطرف خواهد شد. هاولیت مناسب برای چاکرای چشم سوم است و ذهن شما را باز می کند.

 

 

کوارتز گل سرخ (Rose quartz) سنگ عشق به خود

کوارتز رز
کوارتز رز

در مورد این سنگ به طور خلاصه می توان دو واژه را ذکر کرد: هارمونی و آسایش. کوارتز سرخ برای قلب مانند نوشیدنی گوارایی است که با تقویت هر چه بیشتر عشق به خودتان حتی در عشق تان به دیگران نیز تعادل و توازن منحصر به فردی را پدید می آورد. اگر احساس رنجشی عاطفی دارید به منظور تسکین آن حتماً از این سنگ استفاده نمائید؛ خواهید دید که احساس خشم، حسرت یا حسادتی که درون شما خانه کرده است به سرعت محو می شود. کوارتز سرخ در ارتباط با چاکرای قلب فعالیت می کند.

 

 

عقیق حفره دار آبی (Blue lace Agate) سنگ آسایش خاطر

توری آبی عقیق
توری آبی عقیق

سنگ عقیق آبی،سنگی برای آرامش و پرورش درون است. تصور کنید که در کنار یک آبگیر یخ زده با خنکای نوازشگر بادی آرام قدم می زنید: با داشتن این سنگ هر استرس روحی که بر شما فشار کند به همین ترتیب کم رنگ و محو خواهد شد. اگر فردی با روحیه حساس و آسیب پذیر هستید و در لحظات حساسی دچار تألم می شوید این سنگ دقیقاً مناسب شما است. عقیق آبی در هماهنگی با چاکرای گلو قرار دارد.

 

شونگیت (Shungite) سنگ باستانی زمین

شونگیت
شونگیت

شاید باور کردنش سخت باشد اما این سنگ حقیقتاً چیزی حدود «دو میلیارد سال» قدمت دارد. شونگیت برای دفع مسمویت های روحی از بدن و پالایش و تصفیه روان یا مجراهای انرژی به کار گرفته می شود. بسیاری حتی آن را به صورت پودر در آب مورد استفاده هر روزه شان می ریزند و شونگیت را می نوشند. شونگیت با چاکرای مرکزی ارتباط دارد.

تذکر: در مورد استفاده خوردنی یا نوشیدنی از کریستال های سنگ حتماً با پزشک خود مشورت کنید یا آنکه در مورد سنگ اطلاعات کاملی را از منابع چاپی پزشکی و سنگ شناسی حاصل کنید.

 

 

لپیدولیت (Lepidolite) سنگ مثبت اندیشی

لپیدولیت
لپیدولیت

سنگ لیپدولیت از خود امواج مثبت و روحیه بخش صادر می کند و به انتقال و دریافت حس های خوب و شفاف یاری می رساند. اگر به دنبال ایجاد حس اعتماد، اطمینان و باورمندی در خود یا نزدیکان تان هستید حتماً به سراغ این سنگ بروید. لپیدولیت حتی در کاهش استرس و اضطراب موثر است؛ چراکه همچون نوعی مکمل غذایی احساسات عاطفی ما را متوازن می سازد. لپیدولیت در هماهنگی با چاکراهای قلب و تاج قرار دارد.

 

 

سیترین (citrine) سنگ خورشید

سیترین
سیترین

این سنگ گرم عسلی رنگ را می توان جزء جدایی ناپذیری از پرتو های خورشید به حساب آورد؛ به همین علت است که همه سیترین را با «ازدیاد شادی و نشاط» می شناسند. سیترین یکی از معدود سنگ هایی است که هیچ نوع انرژی منفی را در خود نگه نداشته است. از دوران کهن این سنگ را برای شادکامی، سعادت مندی، باروری و نیرومندی هرچه بیشتر به یکدیگر هدیه می داده اند. اگر افسردگی، وحشت یا فوبیا دارید این سنگ همچون نوری درخشنده در تاریکی به شما کمک می کند. همچنین با داشتن سیترین دیگر می توانید از رسیدن به اهداف تان مطمئن باشید. چاکراهای مرتبط: ریشه، سرینی، خورشیدی.

 

 

آمتیست (Amethyst) سنگ شفابخش

آمتیست
آمتیست

این گوهر ارزشمند در پرده های رنگی ارغوانی و بنفش و در اندازه و اشکال متنوعی تهیه می شود. همچنین در سالیان اخیر نمونه های ترکیبی از این سنگ نیز به بازار عرضه شده است ،نظیر میکس سیترین و آمتیست. به طور کلی آمتیست به خاطر خواص شفا بخشش برای بدن، روح و ذهن شناخته می شود. استفاده از این سنگ همزمان موجب انتقال انرژی های مثبت، توازن احساسات و خلاصی از استرس می گردد. چاکراهای مرتبط: تاج و چشم سوم.

 

 

تورمالین سیاه (Black Tourmaline) سنگ ژرفای درون

تورمالین در دفع احساس ترس، وحشت و اضطراب به شکل خارق العاده ای تأثیرگذار است.در این اوقات شما به خوبی وزن آن را بر بدن تان احساس می کنید؛ البته همچون دیگر سنگ ها تعیین نیت استفاده از سنگ پیش از پوشیدن آن با اهمیت است. ترس ها و نگرانی های اعماق وجودتان را به تورمالین سیاه بسپارید تا برای همیشه از آنها رهایی یابید. تورمالین سیاه با چاکراه تاج، چشم سوم و ریشه مرتبط است.

 

 

سنگ ماه (Moonstone) سنگ تابناک

سنگ ماه بیشتر از هر سنگ دیگری درخشندگی دارد و به علت آنکه از قابلیت ایجاد ثبات و تعادل پس از هر تغییر بزرگی برخوردار است، برای تحولات و اتفاقات اساسی زندگی نظیر مادر شدن، تغییر شغل و آغاز یک رابطه جدید (حتی با خودتان) بسیار مناسب است.سنگ ماه به نوعی سنگ حمایت و محافظت نیز محسوب می شود. این سنگ در طیف های رنگی گوناگونی تهیه می شود که شامل خاکستری، صورتی، سیاه و رنگین کمان می باشد. سنگ ماه مرتبط با چاکراهای سرینی و تاج فعالیت می کند.

سنگ ماه
سنگ ماه

 

برای مشاهده انواع زیوآلات گالری ساعتچی با نگین سنگ می توانید به سایت اینترنتی ما به نشانی saatchico.com مراجعه فرمائید.