ترکیب دستبند و ساعت مچی، می تواند استایل شیک و منحصر به فردی برای شما بسازد؛ یک ساعت مچی می تواند استایل کلاسیک به شما دهد و یک دستبند می تواند به شما کمک کند شخصیت و سبک منحصر به فرد خود را نشان دهید.

ساعت و دستبند

اما نکاتی را در این انتخاب باید رعایت کنیم. مثلا اینکه تعداد دستبندهای مناسب به همراه یک ساعت مچی، چقدر است؟ آیا دو دستبند و یک ساعت مچی بر روی یک مچ، می درخشد؟
معمولاً دستبندهای نازک استیل یا مهره‌ای، با ساعت‌ها بهترین ترکیب را می سازند.

آیا پوشیدن ساعت و دستبند روی یک مچ صحیح است؟

دستبند و ساعتبله. شما می توانید ساعت و دستبند خود را روی یک مچ دست ببندید.  اگر به مد و استایل علاقه مند هستید، باید بدانید که ترکیب ساعت مچی و دستبند، با رعایت اصول آن، بسیار زیبا و شیک است.

مردان و زنان، سال هاست است که از دستبند و ساعت مچی روی یک مچ استفاده می‌کنند. اما باید یاد بگیریم که چگونه آن ها را در کنار هم قرار دهیم. مثلاً برای آقایان، استفاده از یک یا حداکثر دو دستبند در کنار ساعت، ایده آل است.

گاهی از اوقات نیز نباید دستبند و ساعت خود روی یک مچ ببندیم. مثلا وقتی دستبند یا ساعت شما، شکیل و منحصر به فرد بوده و باید به تنهایی مورد توجه قرار گیرند. بنابراین اگر به همراه هم پوشیده شوند، منحصر به فرد بودن خود را از دست می‌دهند و از درخشش آن کاسته میشود.

تماس فیزیکی بین ساعت و سنگ های قیمتی دستبند، ممکن است منجر به خراشیدن سنگ ها یا ساعت شود و در صورتی که بند ساعت با دستبند در هم بپیچد، افتادن سنگ های روی دستبند، بسیار رایج است.

نکات و ترفندهایی که در این مقاله گردآوری شده است، به شما کمک می کند که چگونه ساعت مچی و دستبند مورد علاقه خود را در کنار هم استفاده کنید و لذت ببرید.

۱- جنس مناسبی را برای دستبند خود انتخاب کنید.

ساعت و دستبند

امروزه انواع و طرح های متعددی از دستبندها در بازار وجود دارد؛ اگر قصد دارید دستبند و ساعت خود را روی یک مچ ببندید، در نظر داشته باشید که ساعت شما بر نوع دستبند شما تاثیر می گذارد.

یعنی دستبندی که انتخاب می کنید باید به جنس، رنگ و طرح بند ساعت شما بستگی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر ساعت مچی با بند فلزی می پوشید، دستبند خود را نیز با همان جنس فلز، انتخاب کنید. تطبیق رنگ‌های فلز هم مهم است، زیرا به‌طور کلی ظاهری شیک‌تر ایجاد می‌کند. مثلا استفاده از ساعت استیل ضد زنگ به همراه دستبند رزگلد، اصلا جذاب نیست. بنابراین، ایده خوبی است که به سراغ ساعت‌ها و دستبندهای استیل ضد زنگ بروید.

اگر ساعت شما بند چرمی دارد، سعی کنید آن را با یک دستبند چرمی ست کنید.

شما می توانید یک ساعت فلزی را با یک دستبند غیر فلزی نیز ست کنید. مثلا یک ساعت استیل با یک دستبند بافت بسیار جذاب است.

۲- رنگ ها را مطابقت دهید

ساعت و دستبند

دومین نکته مهم که در ترکیب دستبند و ساعت روی مچ دست باید در نظر داشته باشید، مطابقت رنگ این دو اکسسوری است. تطبیق رنگ ها باعث می شود که این دو به خوبی با هم ست شوند و زیبایی خاصی را ایجاد کنند.

سعی کنید رنگ هایی را بیابید که مکمل یکدیگر باشند نه متضاد. به عنوان مثال، اگر یک ساعت نقره ای دارید، یک دستبند فلزی با رنگ مشابه انتخاب کنید. یا اگر یک ساعت طلایی دارید، به سراغ دستبند با رنگ‌های گرم‌ مانند برنز یا مسی بروید.

شما میتوانید با انتخاب ساعت های مچی با بند قابل تعویض و در رنگ های مختلف، تنوع بی نظیری در انتخاب ساعت و دستبند خود داشته باشید و لازم نیست که دستبندهای زیادی بخرید.

با این حال، ممکن است این استراتژی مناسب برای شما نباشد، به خصوص اگر ساعت‌های گران‌تر و یا با بند فلزی را ترجیح می‌دهید.  در چنین مواردی، خرید دستبند در رنگ‌های مختلف برای ست کردن با ساعت، منطقی‌تر خواهد بود.

۳- از پوشیدن دستبندهای متنوع خودداری کنید.

ساعت و دستبند

دستبندها، اکسسوری های خاصی هستند. شما مدت کوتاهی به آنها وابسته می شوید و دوست دارید بیش از یک دستبند بپوشید.
اما اگر می خواهید دستبند خود را با ساعت ست کنید، نباید دستبندهای زیادی را همزمان ببندید. در بیشتر موارد، بیش از دو دستبند به همراه ساعت، زیاد است و مچ دست شما شلوغ به نظر می رسد.

کنار هم گذاشتن تعداد زیادی دستبند، ایده خوبی نیست، زیرا اجازه نمی‌دهد جواهرات در جای مناسب قرار گیرند و درخشندگی این دستبندها در این میان، ناپدید می‌شود. بنابراین، استفاده از دستبندها را به حداقل برسانید و اگر می خواهید بیش از یک دستبند بپوشید، آن را به سه دستبند محدود کنید.

امتحان کنید! تنها یک دستبند در کنار یک ساعت، بسیار جذاب و ایده آل است و هرگز نیازی به کنار هم قرار دادن تعداد زیادی از آنها نیست.

۴- دستبند و ساعت را نزدیک دستتان نگه دارید

ساعت و دستبند

ساعت و دستبند خود را روی مچ دست خود و تا حد امکان، نزدیک به دست نگه دارید.

نکته مهم دیگر این است که ابتدا دستبند را بر روی مچ دست قرار دهید و سپس ساعت را پشت آن ببندید. یعنی دستبند نزدیک تر از ساعت به دست باشد.
هرگز در هر طرف ساعت، دستبند نبندید.

اطمینان داشته باشید که دستبند و ساعت، مکمل یکدیگر هستند و هیچ‌کدام از آن‌ها جلوه دیگری را نمی‌رباید.

۵- فاصله مهم است

ساعت و دستبند

دستبند را با فاصله خیلی نزدیک به ساعت نبندید. بین آنها فاصله متعادلی بگذارید تا ساعت شما برجسته شود، حتی اگر آنها مکمل یکدیگر باشند.

۶- دستبندهای نازک تر از ساعت را انتخاب کنید

ساعت و دستبند

برای داشتن بهترین ست ساعت و دستبند، دستبندهای نازکتر از ساعت، انتخاب کنید. بند ساعت باید از هر دستبندی که روی دستتان است، پهن تر به نظر آید.

همچنین باید از بستن دستبندهای خیلی تنگ، خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که اندازه دستبند و ساعت شما تا حد امکان، مانند هم باشد تا از همپوشانی آنها با یکدیگر در هنگام حرکت دست یا راه رفتن، جلوگیری شود.

۷- عدم استفاده از دستبند های پر زرق و برق در کنار ساعت

ساعت و دستبند

اگر ساعت و دستبند شما خاص و منحصر به فرد است، آنها را کنار هم روی مچ دست خود نبندید. زیرا از درخشش هر یک از آنها کاسته می شود.
هر یک از آنها را به تنهایی بر روی مچ دست خود قرار دهید تا نهایت زیبایی خود را نمایان کند.

۸- مطمئن شوید که دستبند و ساعت، آسیب به یکدیگر نمی زنند

گاهی اوقات مواد تشکیل‌دهنده ساعت مچی و دستبند، با هم ترکیب شده و باعث آسیب یا تغییر رنگ آنها می شود.
تماس فیزیکی بین ساعت و سنگ های قیمتی دستبند نیز ممکن است روی آنها خراش ایجاد کند.

نتیجه

مطالبی که در این مقاله گردآوری شده است، نکات مهمی هستند که باید در ست کردن ساعت و دستبند روی مچ دست رعایت کنید تا هر روز شیک و خاص به نظر رسید.

عنوان
استفاده از ساعت و دستبند در کنار هم
مقاله
استفاده از ساعت و دستبند در کنار هم
خلاصه
ترکیب دستبند و ساعت مچی، می تواند استایل شیک و منحصر به فردی برای شما بسازد؛ یک ساعت مچی می تواند استایل کلاسیک به شما دهد و یک دستبند می تواند به شما کمک کند شخصیت و سبک منحصر به فرد خود را نشان دهید.