چند نکته ساده برای خانم ها و آقایان

امروزه ساعت ها کارکرد دو گانه ای پیدا کرده اند: آنها هم به عنوان نشانگر زمان و هم به عنوان یکی از انواع زیورآلات مدِ روز پوشیده می شوند. جنبه های کارکردی ساعت ها پیش از این بیشتر مد نظر بوده است اما در حال حاضر آنها یکی از بخش های جدایی ناپذیر دنیای مد به حساب می آیند که می توانند استایل کلی شما را بسته به مدل و طراحی خود رقم بزنند. ماجرا زمانی حتی جدی تر می شود که بدانید بسیاری از افراد دیگر لباس های شان را نیز با ساعت های خود ست می کنند!

با توجه به همین موضوع، یکی از مسائلی که می تواند ذهن برخی از افراد علاقه مند به پوشیدن دستبند را به خود مشغول دارد چگونگی پوشیدن دستبند پشت ساعت و یا همان ست کردن دستبند با ساعت است. جالب است که بدانید در این مسأله هم زنان و هم مردان اشتراک دارند؛ چراکه هر دو گروه از ساعت علاوه بر مقصود مورد نظر اولیه اش به عنوان یک کالای فشن نیز استفاده می کند. به هر ترتیب اینکه ساعت ها را بایستی چگونه با زیورآلات مختلف مورد علاقه پوشید همواره موضوعی با اهمیت بوده است. در مقاله حاضر ما این سوال را از این جنبه بررسی می کنیم که ساعت های مچی چگونه می توانند با زیور بی رقیب دستان، یعنی «دستبند»، ست شوند؟

پوشیدن دستبند برای مردان

 دستبندها در طرح ها، اشکال و اندازه های مختلفی تهیه می شوند. به همین علت این زیور به همان اندازه که توسط خانم ها استفاده می شود، در میان آقایان نیز متداول است. دستبندها به کلیت استایل پوششی افراد لحن و تمایز خاصی می بخشند و همچنین در ارتباط با سایر آیتم های مد (نظیر ساعتِ مچی) نیز پیوسته استفاده می گردند.

آیا دستبندها کنار ساعت ها مهم هستند؟ می توانیم بگوئیم که این موضوع به شما بستگی دارد. وقتی نوبت به ساعت ها می رسد برخی ترجیح شان بر نپوشیدن هر چیز اضافه بر آن است؛ چند زیور آویزان در کنار ساعت می تواند در درخشش و خودنمایی ساعت اختلال ایجاد کند؛ برخی دیگر اما برای تکمیل و دیده شدن جلوه ساعت استفاده از دستبند را حتی ضروری می دانند. هر دو مدل به نوعی صحیح است؛ چون همه چیز در نهایت بستگی به سلیقه شخصی و استایل پوشنده دارد.

پوشیدن دستبند برای زنان

 برای خانم ها، دستبندهای پر زرق و برق فراوانی برای رقابت با زیبایی ساعت ها وجود دارد. این موضوع ست کردن ساعت و دستبند را برای آنها کمی پیچیده تر می کند. انواع گوهرها، فلزات و سایر سنگ های قیمتی دستبندهای خانم ها را متنوع کرده اند و البته به همین ترتیب یافتن گزینه ای برای همراهی با آنها را نیز سخت تر. اکثر دستبندهایی که برای خانم ها ساخته می شوند با هدف تک دیده شدن طراحی و ساخته می شوند و دیگر جایی را برای تکمیل ظاهر توسط سایر زیورآلات باقی نمی گذارند.

در عین حال زیبایی خاص دستبندهای زنانه به معنای عدم امکان ست کردن آنها با ساعت های مختلف نیست. شاید ماجرا کمی پیچیده تر باشد، اما امکان پذیر است و وقتی که درست نیز از کار در بیاید نتایج فوق العاده ای را به جا می گذارد. یک دستبند دلفریب که با ساعتی خیره کننده ست شده باشد می تواند به شکل عجیبی استایل کلی و جذابیت شما را ارتقاء بخشد.

قاعده کلی

در زمینه ست کردن دستبند با ساعت قاعده ای کلی وجود دارد که می توان هنگام ست کردن هر دستبند با ساعتی آن را در نظر گرفت: از آنجا که دستبند و ساعت اغلب بر یک دست پوشیده می شوند، مهم است که از قبل به تناسب و هماهنگی آنها فکر کرده باشید تا دستبند، هم ساعت و هم کل لباس تان را تکمیل کند؛ اما در مرحله بعد همواره بایستی ساعت بیشتر از دستبند جلوه کند (یا درخشنده تر باشد)؛ این همان قاعده کلی است.

تک دستبند درخشان و یک ساعت

دستبند سبک ساعت از آنجا که مهم ترین و کاربردی ترین وسیله بر دست شماست، بایستی تنها زیور متمایز آن نیز باشد که چشمگیر و درخشان به نظر می رسد. این البته به معنای آن نیست که دستبندها اهمیتی در استایل شما ندارند؛ در واقع دستبندها برای تکمیل و تقویت اثرگذاری کلیت تیپ شما (که شامل ساعت نیز می شود) به کار می روند.

اشتباه رایج در زمینه ست کردن ساعت و دستبند پوشیدن همزمان ساعتی فوق العاده با دستبندی است که همان قدر جذابیت دارد. چنین انتخابی تشخیص اینکه پروژکتور بایستی بر کدام زیور بیفتد را با کمی اشکال مواجه می کند – که شاید به ظاهر اتفاق چندان بزرگی نباشد اما به طرز چشم گیری کیفیت زیبایی ساعت (و متعاقب آن استایل تان) را تنزل می دهد.

چند دستبند نامشخص تر و یک ساعت

مشخص است که چنین قاعده ای مبنی بر اینکه با هر ساعت تنها بایستی یک دستبند پوشید وجود ندارد. در واقع شما می توانید در کنار ساعت تان از چندین دستبند همزمان استفاده کنید. تنها مطمئن شوید که دستبندها قدرت جلوه ساعت را کم نمی کنند و به خوبی از پس وظیفه اصلی شان که لحن دهی و تقویت ظاهر شماست بر می آیند.

یک نمونه خوب، پوشیدن چند دستبند ریسمانی با یک ساعت صفحه گرد درشت است. مشخص است که این ساعت ها به علت بزرگی صفحه و ظاهر زمخت شان بر دست به خوبی دیده می شوند. بدین ترتیب دستبندهای ریسمانی که زیاد هم دیده نمی شوند برای نقطه تمرکز اصلی (ساعت) قاب زیبایی را پدید می آورند. این ترکیب به تیپ شما سبک و اصالت می بخشد.

دستبند ارزان

دستبندهای فلزی یا مهره دار برای تیپ های رسمی

تصور کنید که در حال اماده شدن برای یک ملاقات کاری هستید. لباس کلاسیکی به تن دارید. ساعت فلزی و شیک تان را می پوشید. قدم بعدی برداشتن دستبند مهره دار تان است. عجیب به نظر می رسد؛ نه؟

وقتی به یک ملاقات، گردهمایی یا مناسبتی عمومی دعوت می شوید متمایز دیده شدن شما با اهمیت است. آرایش ظاهر عمومی شما با یک ساعت فلزی خوب پیش رفته است؛ اما برای تکمیل آن به دانه های کلاسیک مروارید نیاز است و این دستورالعمل ماست.

این ست را با دستبندهای فلزی هم می توانید به کار ببرید.

 

در مورد اخیر بایستی کمی هوشیارتر باشید تا زیورآلات فلزی تان یکدیگر را کامل کنند و موجب ضایع شدن آن تمایز کلی که ساعت برای شما فراهم می کند نشوند.

دستبندهای بدل یا اسپرت برای تیپ های غیر رسمی

 مناسبت های زیادی پیش می آید که به یک دستبند پر زرق و برق نیاز است. فقط این نکته را در خاطر داشته باشید که زیاده از حد شلوغ شدن دستان باعث می شود که استایل اصلی از جلوه بیافتد و به عبارت دیگر تأثیرگذاری کلیت ست را خنثی می کند. معمولاً لباس های روزمره و اسپرت با دستبندهای بدل به راحتی هماهنگ می شوند و تنها باید به دنبال ساعت مناسب برای آنها بود که آنقدر جزئیات یا بزرگی داشته باشد که مرکزیت نگاه را به خود اختصاص دهد.

به یک دستبند نامشخص تر از دانه های شیشه ای فکر کنید که با لباس تان هماهنگ شده است. در کنار آن پوشیدن ساعتی با یک صفحه درشت و بندهایی رنگی می تواند ترکیب محشری را به وجود آورد؛ البته خود این دستبندها می توانند جداگانه نیز همراه لباس پوشیده شوند. تنها فراموش نکنید که ساعت بایستی درخشنده ترین زیور دستان تان باشد.

عنوان
دستبند سبک یلدا
مقاله
دستبند سبک یلدا
خلاصه
در مورد اخیر بایستی کمی هوشیارتر باشید تا زیورآلات فلزی تان یکدیگر را کامل کنند و موجب ضایع شدن آن تمایز کلی که ساعت برای شما فراهم می کند نشوند.
نویسنده