نماد اصلی پروانه در همه باورها و داستان های قدیمی نشان دهنده آزادی، رهایی و زیبایی است. این موجودات زیبا به دلیل ماهیت خود، همواره نشان دهنده تغییرات و تولدی دوباره و از نو ساختن می باشند. باورهای مردمی در مورد پروانه، بیانگر جاودانگی و روح داشتن برای تبدیل شدن به موجودی دیگر است که از قدیم هم این اعتقاد ارزش بالایی داشته و از محبوبترین نمادها در بخش های مختلف زندگی انسان ها و همچنین در صنعت طلا و جواهرات می باشد.

طلا با نماد پروانه

پروانه ها به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارند نمادی از زیبایی و ظرافت را به فرد القا می کنند. علاوه بر زیبایی، نمادی پر رنگ از تغییرات می باشند و به افرادی که به دنبال زیبایی هستند خود را نمایش می دهند. به همین دلایل هدیه طلا و جواهر با نماد پروانه می تواند بهترین و مناسب ترین هدیه برای افرادی که به دنبال تغییرات مثبت در زندگی هستند، باشد. در ادامه به سوال “نماد پروانه در طلا و جواهرات به چه معناست” پاسخ می دهیم. پس با ما همراه باشید.

خرید طلا با نماد پروانه از گالری ساعتچی

نماد پروانه در طلا و جواهرات

نماد جواهرات پروانه در هر فرهنگی متفاوت از فرهنگ دیگر می باشد. به طور مثال در یونان باستان پروانه معنی روح و روان را دارد و آن را موجودی با بال های زیبا در داستان های خود روایت می کند؛ اما در فرهنگ بومی آمریکایی و آزتک های مکزیکی، اعتقاد به تجلی پروانه ها از روح مردگانشان پر رنگ است. برای همین از دسته گل های معطر برای آن ها استفاده می کردند و در بعضی قبیله های دیگر با توجه به رنگ هر پروانه، معنی آن را تعبیر می کردند. به طور مثال رنگ سفید را خوش یمن و رنگ پروانه سیاه را بد یمن می دانستند.

طلا با نماد پروانه

برخی از فرهنگ ها به این اعتقاد داشتند که هر آرزویی که به پروانه ها گفته شود برآورده خواهد شد و برای داشتن سلامتی و عمر طولانی مراسم رقص برگزار می کردند. اما در ایرلند اعتقاد داشتند که پروانه روح کودک بوده و کشتن پروانه سفید در آن زمان ممنوع بود. آن ها این موجود را نمادی از آفرینش و عبور از دنیای دیگری می دانستند.

نماد پروانه در طلا

در قرن ۱۹ نقش پروانه بر روی جواهرات عزاداری ها با اعتقاد به این که پروانه ارتباط بین روح، مرگ و آسمان ها است، رواج پیدا کرد. در کل پروانه ها نمادی از تغییرات شادی آور و مثبت بوده و نماد آن، نشانه تولدی مجدد جهت ایجاد تغییرات مهم است. بال های این موجود زیبا باعث القای حس رهایی و آزادی به انسان ها شده و در طلا و جواهرات هم شخصی که از نماد پروانه استفاده می کند، خواستار تغییرات اساسی در زندگی شخصی خود می باشد.

حال این طلا از نماد پروانه به صورت گوشواره، گردنبند و یا هر مدل دیگر باشد، می تواند نشان دهنده یک چرخه کامل از تغییرات خاص در زندگی بوده و پیام آور زیبایی، طراوت و ظرافت خواهد بود. این پیام با تفکر فمینیسم هم سازگاری کامل دارد.

نماد پروانه در روانشناسی

نماد پروانه در طلا

در روانشناسی پیشرفته و امروزی، پروانه نشان دهنده تولدی نو بوده و تغییراتی اساسی در زندگی و تعالی روح را نشان می دهد.

پروانه در اصل نمادی از آزادی و نشان دهنده زیبایی است که در روانشناسی به طور واضح لمس می شود. از نظر روانشناسی یک شخص افسرده یا خسته از زندگی به یک کرم ابریشم مشابهت دارند که در طی زمان و تحمل سختی ها می تواند به یک پروانه ای با زیبایی تمام مبدل شوند.
در واقع روانشناسی نماد پروانه قصد دارد تا به ما اصل تغییر را تاکید کند. او فرد غمگین را به صورت یک کرم ابریشم می داند. تا مدتی که در تار خود است با نگاهی امیدوار پیله ای در اطرافش می تند و بعد از شکافتن پیله می تواند زیبایی منحصر به فرد خود را داشته باشد. پس پروانه در روانشناسی نمادی از گذراندن مشکلات و یا فراز و نشیب در زندگی است و امید را در افراد زنده نگه می دارد. به او این موضوع را یادآور می شود که هیچ چیز در جهان بدون تلاش به دست نمی آید و حتی می تواند از یک کرم تبدیل به پروانه ای پر از حس رهایی و زیبایی شد.

نماد پروانه در فشن

نماد پروانه در طلا

بیشتر دخترها به یاد دارند که در زمان کودکی یا نوجوانی خود وسائلی به شکل پروانه مانند انواع گلسر یا اکسسوری داشته اند. نماد پروانه بیشتر از حضورش در صنعت مد و فشن به ما حس نوستالوژیک خواهد داد. این نماد، در دوره های مختلف طراحی مد و فشن استفاده شده است و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. این طرح می تواند چاپ یک پروانه بر روی لباس باشد یا بهره بردن از آن بر روی انواع کیف، کفش، اکسسوری و….؛ پس در دنیای بزرگ مد و فشن، پروانه نمادی از رهایی و آزادی شخصی و همچنین زیبایی خاص می باشد. برای افرادی که دوست دارند تا زندگی جدیدی را آغاز کنند و حس بهتری نسبت به زندگی داشته باشند می توانند در لباس یا هر وسیله دیگری از نماد پروانه استفاده کنند تا این حس تغییر را به دیگران انتقال بدهند.

نماد پروانه در تاریخ باستان

نماد پروانه در طلا

در زمان گذشته هم مانند الان، توجه افراد به ظاهر پروانه و بال های زیبا و رنگی او جذب می شده و نشان دهنده روح متعالی بوده است. حتی در زمان های خیلی دور در روی سنگ قبر کودکان هم از این طرح استفاده می کردند. در تاریخ باستان نماد پروانه در بین سرخپوستان نشان دهنده رسیدن به آرزوها بود؛  زیرا معتقد بودند که پروانه نزدیک به خدا است. در بین اقوام آرتک، پروانه در نقش روح سربازان کشته شده در جنگ بود و در رم باستان نماد پروانه برخلاف تفکر سایر اقوام نماد جنگ حساب می شد.

نماد پروانه در طلا و جواهرات در برخی کشورهای جهان

نماد پروانه در طلا

نماد پروانه در طلا و جواهرات در کشورهای جهان معنای متنوعی دارد و ریشه در باور، فرهنگ، ادبیات و… آن کشور خواهد داشت. این نماد و باور به آن را در بین چند کشور مورد بررسی قرار دادیم:

کشور چین و معنی نماد پروانه در طلا و جواهرات

در چین از نماد پروانه در طلا و جواهرات به عنوان نشانی از ثروت هنگفت و خوشبختی یاد می کنند و آن را نمادی از عظمت بالا می شناسند. این نماد در طراحی طلا و جواهرات گران قیمت به کار می روند.

کشور ژاپن و معنی نماد پروانه در طلا و جواهرات

در ژاپن هم نماد پروانه نشان دهنده سمبلی از شادی و خوشحالی است و برای خوشبختی زوج ها در مراسمات عروسی، پروانه ها را رها می کنند. در جواهرات، نماد پروانه را نشان زندگی جدید می دانند.

کشور ایران و معنی نماد پروانه در طلا و جواهرات

نماد پروانه در طلا

در کشور ما ایران، نماد پروانه نشان دهنده از خودگذشتگی بوده و نماد عشقی بی همتا است. شاعران ایرانی همواره از سوختن پروانه به دلیل چرخیدن به دور شمع که نمایانگر عشق است، بارها سخن گفته اند. در طراحی طلا و جواهرات هم پروانه نشان دهنده نور، زیبایی و آزادی بوده که با سنگ های گران قیمت ساخته می شوند.

کشور هندوستان و معنی نماد پروانه در طلا و جواهرات

در هند از نماد پروانه به صورت نمادی روحانی و معنوی یاد می کنند و در طلا و جواهرات از سنگ های قیمتی بهره می برند.

آمریکا، اروپا و آفریقا و معنی نماد پروانه در طلا و جواهرات

در کشورهای غربی پروانه را نماد آزادی دانسته و آن را تحولی نو محسوب می کنند و در جواهرات، نشان دهنده تغییرات شخصی می باشد و در کشورهای آفریقایی از نماد پروانه در جواهرات برای زندگی نو و امید به آینده استفاده می شود.

۴ مورد از معروف ترین نماد های پروانه

نماد پروانه در طلا

۱) تحول و تغییرات

یکی از پیام های نماد پروانه در جواهرات، زندگی نو و یادآوری برای تغییر و دگرگونی می باشد و با پذیرفتن این موضوع، اشخاص می توانند به طرف تمام هدف ها و رویاهای خود حرکت کرده و به آن ها دست پیدا کنند.

طلا و جواهر با نماد پروانه برای افرادی که تغییرات اساسی در زندگی شخصی خود داشته اند مانند دوری از خانه، ازدواج، ترک اعتیاد و… بسیار دوست داشتنی می باشد.

نماد پروانه در طلا

پروانه نمادی از امید در موقعیت های تاریک زندگی بوده و می تواند برای افراد عزادار که در سوگ عزیزانشان می باشند به عنوان میراثی گران بها استفاده شود.

مدل طلا و جواهر پروانه یادآور این است که ما مثل یک پروانه با بال های زیبا، ظریف ولی در عین حال قوی، می توانیم با محیط و اطرافیانمان انعطاف پذیری داشته باشیم و سازگاری خود را نشان دهیم. نیاز به ارتباط، کمک به افراد در جامعه و شرکت در غم و شادی های افراد دیگر از جمله نتیجه بهره گرفتن از این نماد خواهد بود.

۲) امیدواری و قدرتمندی

طلا با نماد پروانه

زندگی یک پروانه، کوتاه است. این نماد نشان می دهد که در زندگی واقعی هم همه چیز گذرا و کوتاه می باشد و باید از همین زمان کم لذت برد.

با داشتن طلا و جواهرات با نماد پروانه یادمان می ماند که به جای پشیمانی از گذشته یا نگرانی برای آینده تا می توانیم از لحظه هایمان به بهترین نحو بهره ببریم.

نماد پروانه نمادی از تلاش و قدرت بوده و افرادی که توانسته اند بر مشکلات خود غلبه کنند و قوی تر از قبل برگشته اند، به یاد دارند که می توانند با شکست مشکلات، دوباره به قدرت برسند.

پروانه در فرهنگ و تمدن سلتیک یک راهنمای عالی برای تصمیم گیری های مهم و فرصت دوباره دادن برای زندگی مجدد و امیدواری می باشد.

۳) علاقه و عشق ورزیدن

نماد پروانه در طلا

پروانه ها در کشورهای آسیایی نمادی از عشق می باشند.

در کشور ژاپن پروانه نماد خوشبختی زوج ها بوده و در چند کشور هم این رسم برقرار است که پروانه ها را برای خوشبختی زوج ها رها می کنند.

در حلقه های نامزدی یا ازدواج هم می توان از این نماد استفاده کرد که رابطه عاشقانه و تعهد دو زوج به هم را نشان می دهد. در فرهنگ چینی پرواز کردن همزمان دو پروانه را نماد عشق می دانند.

۴) موفقیت و شانس

نماد پروانه در طلا

در برخی از فرهنگ ها گفته می شود که جواهرات با نماد پروانه باعث خوش شانسی فرد می شود و باعث ایجاد شادابی، شجاعت و روحیه آرام او خواهد شد.

افراد دارای جواهرات پروانه ای با تغییرات سازگاری دارند و علاقه زیادی جهت حرکت به سمت جلو در زندگی خود خواهند داشت. پروانه ها در کشور چین عمر طولانی را نشان می دهند و جزو محبوب ترین جواهرات در این کشور می باشند.

جواهرات زیبا با طرح پروانه

طلا و جواهرات با نماد پروانه نشانی از زیبایی فوق العاده بوده که به صورت اکسسوری های مختلف و ست های زیبا در هر مجموعه ای از جواهرات به کاربرده می شود. یکی از مواردی که نشانی از تعهد عاشقانه است، انگشتر با نماد پروانه است. نوع طراحی آن می تواند با سنگ یا حکاکی پروانه باشد که آن را منحصر به فرد می کند. استفاده از پروانه در وسط یک انگشت می تواند نقطه اصلی برای درج سنگ های قیمتی و الماس باشد.

نماد پروانه در طلا

برای افرادی که در فصول بهار و تابستان ازدواج می کنند استفاده از انگشتر با نقش پروانه یک انتخاب عاشقانه خواهد بود. عروس و داماد می توانند اکسسوری های مختلفی را مانند گوشواره، گردنبند، گیره هایی با طرح پروانه و… را برای زیباتر نشان دادن ساقدوش های خود استفاده کنند. با خرید طلا و جواهرات با نماد پروانه یک ست خاص دارید که به راحتی با هر موردی هماهنگ خواهد شد. چند مورد طرح زیبا با نماد پروانه را در ادامه برای شما به تصویر کشیده ایم.

• گردنبند سنگ تولد با نماد پروانه

نماد پروانه در طلا

گردنبند سنگ تولد با نماد پروانه می تواند یک هدیه عالی برای هر فردی باشد. هدیه این گردنبند به هر یک از اعضای خانواده، هدیه ای زیبا و خاص خواهد بود. این مدل نشان دهنده سنگ ماه تولد بوده که به جای سنگ واقعی از پروانه هایی هر یک به رنگ یک ماه خاص تولید شده و به زیبایی هر چه تمام تر به تصویر کشیده شده است.

• گردنبند با نماد بال پروانه

نماد پروانه در طلا

در این تصویر می توانید زیبایی بال یک پروانه را ببینید که با رنگ جذاب مانند بال واقعی یک پروانه توانسته است به زیبایی هر چه تمام تر خود را نشان دهد و هدیه ای زیبا برای افرادی می باشد که عاشق طبیعت هستند.

• گوشواره بال های پروانه

نماد پروانه در طلا

این گوشواره با بال های زیبا و کریستال های زیبای روی آن می تواند درخشش زیادی را نشان دهد و هر فردی را مجذوب زیبایی خود کند.

• گوشواره لاله گوش با نماد پروانه

اگر از مدل های معمولی گوشواره خسته شده و نیاز دارید تا یک طرح خاص از طلا و جواهرات طرح نماد پروانه داشته باشید، مدل گوشواره لاله گوش با طرح پروانه را انتخاب کنید تا درخشش و زیبایی آن را در گوش خود حس کنید.

• انگشتر با نماد پروانه

نماد پروانه در طلا

برای بسیاری از مردم، حلقه با نشان پروانه نمادی از برآورده شدن آرزو بوده و نمایانگر بروز احساسات فردی خواهد بود. داشتن حلقه پروانه نشان دهنده تعهد و تحولی در زندگی است و مشخص کننده امید به آینده شخص خواهد بود.

معانی جواهرات پروانه به عنوان یک هدیه

نماد پروانه در طلا

یک طلا یا جواهر با نماد پروانه ها می تواند بهترین هدیه برای دوست یا اعضای خانواده شما باشد. در زیر چند مثال از این هدیه را عنوان خواهیم کرد:

• هدیه جواهرات با نماد پروانه به نوزاد

هدیه طلا با نماد پروانه به نوزاد، نشان از زندگی طولانی و با آرامش می باشد. پروانه در این هدیه مانند یک روح از یک نوزاد در طول زندگی محافظت کرده که به مرور در بزرگسالی دچار تحولی نو و دوباره شود.

• هدیه جواهرات با نماد پروانه برای مسافران

برای افرادی که قصد دارند سفر جدیدی را شروع کنند، بهترین هدیه طلا و جواهرات با نماد پروانه می باشد. این هدیه نمایانگر حمایت دائمی از او خواهد بود. این سفر برای او تغییری مثبت و بخشی از تجربیات جدید بوده که نشان دهنده این نماد است.

• هدیه جواهرات با نماد پروانه به شخص عزادار

دادن هدیه جواهرات به فردی که در سوگ عزیزی غمگین است می‌تواند به او یادآوری کند که مرگ هم بخشی از چرخه زندگی بوده و پایان آن نیست. فرد فوت شده وارد زندگی دیگری شده و این نماد نشان می دهد که هیچ وقت فراموش نمی شود.

نتیجه گیری

در انتهای مقاله همانطور که عنوان کردیم، نماد پروانه در طلا و جواهرات خوش یمن بوده و می تواند حس آزادی و متعالی شدن را به انسان بدهد. شما می توانید از این نماد خوش یمن برای استفاده شخصی و یا هدیه دادن به عزیزانتان بهره ببرید. در کل نماد پروانه نمادی از زیبایی، تغییرات و تحولات اساسی در زندگی انسان ها می باشد. به دلیل اینکه پروانه ها همیشه موجوداتی زیبا و دوست داشتنی می باشند، نوید انرژی مثبت و رویدادهای خوب را می دهند. در هر ادیان این نماد نشانگر باوری خواهد بود که بیشتر آن مربوط به تولدی دوباره است و در کنار زیبایی می تواند با ارزش تر هم شود.

 

عنوان
نماد پروانه در طلا و جواهرات
مقاله
نماد پروانه در طلا و جواهرات
خلاصه
نماد پروانه در طلا و جواهرات خوش یمن بوده و می تواند حس آزادی و متعالی شدن را به انسان بدهد. هدیه طلا و جواهر با نماد خاص پروانه می تواند بهترین و مناسب ترین هدیه برای افرادی که به دنبال تغییرات مثبت در زندگی هستند، باشد.