هر کدام از ما برای زیباتر شدن استایل‌ها و اضافه کردن جزییات دوست‌داشتنی به ظاهرمان، انتخاب‌های مخصوص به خودمان را داریم. بعضی‌ها زیورآلات طلا دوست دارند و بعضی‌ها طرفدار نقره هستند. بعضی‌ها از چوب لذت می‌برند و خیلی‌ها هم سراغ جنس‌های غیرمعمول و جذاب مثل پارچه می‌روند. زیورآلات سنگی یا ترکیب سنگ و فلزات دیگر همیشه زیبا و یکی از اولین انتخاب‌های کسانی بوده که می‌خواهند جزییات شیک  و خاص به ظاهرشان اضافه کنند.

در این یادداشت چند پیشنهاد سنگی با هم بخوانیم برای بهار پیش رو، تا با خیالی مطمئن انتخاب‌های درست کنیم:

سبز سیر، مثل بهار

اگر قرار باشد فصل بهار را با یک رنگ توصیف کنیم آن رنگ بدون شک سبز خواهد بود. با نزدیک شدن بهار طیف سبزهای روشن تا تیره، هر سال در لباس‌ها، کفش‌ها و روسری‌ها و صد البته جواهرات ترند می‌شوند. سبزترین و جذاب‌ترین سنگ سبزی که به ذهن می‌رسد زمرد است.

رنگ سبز سیرِ زمرد، باوقار و آرامش‌بخش است و چه در گردنبند، چه دستبند و چه حتی یک انگشتر کوچک به نظر آنتیک و بسیار شیک می‌رسد. هر لباس شب ساده و عادی‌ای با حضور یک گردنبند زمرد شگفت‌انگیز می‌شود. همان طور که در تاریخ نوشته‌اند، سنگ زمرد مورد علاقه کلئوپاترا بوده و تمام جواهراتش از همین سنگ ساخته شده بودند. این روزها اما، صدها سال بعد از زمان ملکه کلئوپاترا‌ در بهار ۲۰۱۹، جواهرات زمردی دوباره به ترندهای مد و فشن اضافه می‌شوند. پس اگر زمردی دارید که سال‌هاست گوشه کمد باقی مانده، خاکش را بگیرید و به آخرین ترند امسال ملحق شوید.

خرید گردنبند طلا

 

کلاسیک ِ همیشه زیبا

مروراید از آن دسته زیورآلاتی است که همزمان که در گنجه جواهرات مادربزرگ‌ها پیدا می‌شود، در جدیدترین ران‌وی‌ها و آخرین ترندهای روز هم به چشم می‌خورد و هر کدام از ما دست کم یکی از زیورآلات مرواریدی را در جعبه‌هایمان داریم.

این سنگ کلاسیک که با رنگ روشن و آرامبخش‌اش شکوه و آرامش یک شخصیت باوقار و زیبا را به یاد می‌آورد، در ترند بهار امسال یکی از بهترین ترکیب‌های خود یعنی ترکیب با طلا را دوباره به ویترین طلافروشی‌ها و جواهرسازی‌ها خواهد آورد.

یک گردنبند طلا و مروارید ساده با هر لباسی قابل پوشیدن است و تقریبا هیچوقت از مد نخواهد افتاد، همچنین انگشتر‌هایی با نگین مروارید که می‌توانند بهار امسال ظاهری خاص و متفاوت را به شما هدیه بدهند. پس اگر به فکر خرید جواهرات هستید گوشه چشمی هم به این سنگ دریایی ارزشمند داشته باشید.

 

حلقه‌هایی متفاوت‌تر از همیشه

حتما شما هم دقت کرده‌اید که این روزها حلقه‌های نامزدی را  نگین‌دار انتخاب می‌کنند و حلقه‌های ازدواج را ساده و تک رنگ. نگین‌های انگشتر نامزدی معمولا ساده و بدون رنگ هستند (مثل الماس) ولی در بهار ۲۰۱۹، حلقه‌ها هم ترند جدید دارند و می‌توانید اگر نزدیک زمان عروسی‌تان هستید به جای سنگ‌های بی‌رنگ، زمرد یا یاقوت را جایگزین کنید و یک حلقه رنگی داشته باشید. یاقوت و زمرد روی هر دو رنگ طلای زرد و سفید به خوبی می‌نشینند و با لباس‌ها و استایل‌های زیادی ست می‌شوند.

انگشتر طلا

اما این روزها مثل زمان قدیم، طلا فقط محدود به طلای زرد نمی‌شود و رنگ‌های دیگر مثل سفید یا رزگلد در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. با طلاهایی که رنگ رزگلد یعنی ترکیب صورتی و طلایی براق دارند، سنگ‌های زیادی ست می‌شوند اما باید در انتخاب بهترین رنگ دقت کرد. یاقوت سرخ یکی از رنگ‌های ترندی سال جدید برای جواهرات رزگلد است. رزگلد ترکیبی است از طلا و مس که هرچه درصد طلایش بالاتر باشد بیشتر روشن دیده می‌شود و هرچه بیشتر ترکیب مس داخل خودش داشته باشد به رنگ صورتی نزدیک می‌شود. روی انگشترهای رزگلد، می‌شود سنگ‌های صورتی و قرمز و حتی آبی آسمانی به کار برد و حلقه‌های ازدواج و نامزدی را از حالت همیشگی درآورد.

سنگ‌های صورتی هم گزینه‌های خوبی برای رنگ‌های روشن و نزدیک به طلا هستند. توجه کنید که یک انگشتر یا گردنبند با رنگ‌های صورتی و طلایی، بدون این که بخواهید ظاهری رسمی و مجلل به شما می‌دهند و مسلما برای قرارهای روزانه یا محل کار و دانشگاه چندان مناسب نیستند. برای استفاده از این جواهرات زیبا و رسمی بهتر است لباس‌های ساده و تک رنگ به تن کنید.