آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا حلقه ازدواج ساده در جوامع مختلف، طرفداران زیادی دارد؟ چرا زوج ها برای حلقه ازدواج مانند حلقه های نامزدی، انگشترهای پر زرق و برق و سنگین انتخاب نمی کنند؟

حلقه ازدواج

در این مقاله، شما را با نکاتی که باید درباره حلقه‌های ازدواج بدانید و اینکه چرا این حلقه‌ها در سراسر جهان اغلب ساده هستند، آشنا می‌کنیم.

چرا حلقه های ازدواج، ساده هستند؟

حلقه نامزدی در زمان خواستگاری به خانم ها داده می شود و حلقه ازدواج در مراسم عروسی بین زن و مرد رد و بدل می گردد؛ تفاوت این حلقه ها اغلب در طرح و مدل آن است.

حلقه های نامزدی، اغلب طراحی پیچیده تری از حلقه های عروسی دارند و دارای سنگ های قیمتی یا یک سنگ مرکزی مانند الماس هستند.

اما حلقه‌های ازدواج، طراحی ساده‌تری دارند؛ مثلا یک حلقه ساده کلاسیک.

دلایل انتخاب حلقه های ازدواج ساده

۱- امکان استفاده روزمره و دائم از حلقه

طراحی حلقه های ساده برای ازدواج، بسیار مناسب است. زیرا این حلقه نماد ازدواج و تعهد است و در اکثر فرهنگ ها و افراد، حلقه ازدواج تا آخر عمر یا تا زمانی که با یکدیگر زندگی می کنند، استفاده می شود. بنابراین، طراحی حلقه باید به اندازه ای ساده باشد تا در هر شرایط و کاری بتوانید از آن استفاده کنید و نگران گیر کردن آن به لباس یا افتادن سنگ ها و نگین های آن نباشید.

حلقه ازدواج

پس حلقه های ازدواج ساده طراحی می شوند تا برای شما امکان استفاده روزمره را داشته باشد.

۲- حلقه ازدواج با طراحی ساده، به آسانی تمیز و براق می شود

با گذشت زمان، حلقه ها و انگشتر ها، درخشش خود را از دست می دهند؛ هر چقدر هم که مراقب آن باشید. اما ترمیم و جلا دادن حلقه ها با طراحی ساده، بسیار راحت تر و کم هزینه تر از انگشترهایی با یک سنگ مرکزی یا طرح های بسیار پیچیده خواهد بود.

۳- حلقه های ساده در ارزش های مختلف قیراط هستند

حلقه ازدواج

حلقه های طلای ساده ای که برای عروسی انتخاب می کنید علاوه بر اینکه به دوام و درخشش حلقه کمک می کند، بسیار متنوع هستند.
شما نمی توانید یک حلقه طلای ۲۴ عیار انتخاب کنید؛ زیرا خالص بوده و برای استفاده روزمره بسیار نرم و شکننده است.

اما طلای ۱۸ عیار حاوی ۷۵ درصد طلا بوده و بسیار بادوام، درخشان و ظریف می باشد. همچنین می توانید حلقه طلای ۱۴ عیار که از ۵۸٫۵ درصد طلا ساخته شده است یا طلای ۱۰ عیار را خریداری کنید(این پایین ترین ارزش عیار قابل قبول برای طلا با تنها ۴۲ درصد طلای خالص است و قیمت بسیار کمتری دارد)

۴- تغییر اندازه حلقه های ساده، آسان است

اگر بعد از عروسی، وزن شما اضافه یا کم شود، دیگر نگران حلقه خود نباشید. زیرا حلقه های ساده به راحتی و در زمان کمتری، کوچک و بزرگ می شود. همچنین تغییر اندازه و ترمیم یک حلقه ازدواج ساده، هزینه کمتری خواهد داشت.

۵- حلقه های ساده به راحتی با سایر زیورآلات ست می شود

حلقه ازدواج

حلقه های ساده با انگشترها و زیورآلات دیگر ست می شود و می توان با ست های مختلف، تنوع زیادی به استایل خود ببخشید. شما می توانید در کنار حلقه ازدواج ساده خود، حلقه دیگری با یک نگین الماس، داشته باشید و در محفل ها و مهمانی ها از این حلقه استفاده کنید.

اما به نظر می رسد تعداد بسیاری از عروس‌ها، به حلقه‌های ازدواج ساده بسنده می کنند.

یک حلقه ساده عروسی به حلقه نامزدی پر زرق و برق شما اجازه می دهد تا به خوبی برجسته و دیده شود.

مزایا و معایب حلقه ازدواج ساده

حلقه ازدواج

طرفداران حلقه عروسی ساده

  • حلقه ساده برای استفاده روزمره بسیار کاربردی است؛ شما می توانید به راحتی انگشتر خود را در تمام شرایط در دستان خود نگه دارید؛ حتی زمانی که مشغول انجام کار سختی هستید.
  • این نوع حلقه نیاز به ترمیم و نگهداری کمتری نسبت به حلقه های با سنگ و نگین و الماس دارد و تمیز کردن آن نیز بسیار ساده تر است.
  • حلقه عروسی ساده، تمرکز را بر حلقه نامزدی خیره کننده شما جلب می کند، به خصوص اگر این دو حلقه را کنار هم بیندازید. این یک طراحی خوب برای کسانی است که ساده پسند هستند و حلقه ای را انتخاب می کنند که توجه زیادی را به خود جلب نکند.
  • اگرچه حلقه‌های الماس، بسیار شکیل و زیبا به نظر می‌رسند، اما در بخش‌های زیادی از زندگی ما، نگه داشتن چنین انگشتری بسیار سخت است. بنابراین، اگر دوست دارید که از حلقه خود در کار های مختلف استفاده کنید، حلقه ساده برنده است.
  • همچنین حلقه ازدواج ساده نسبت به حلقه ازدواج با الماس و سنگ، مقرون به صرفه تر است.

چه کسانی با حلقه ساده ازدواج مخالف هستند؟

  • حلقه ساده برای کسانی که دوست دارند توجه دیگران را به سمت خود جلب کنند، مناسب نیست.
  • حلقه‌های ساده نسبت به حلقه های الماس یا سنگ، زودتر جلا و درخشش خود را از دست می دهند و فرسوده می شوند.
  • هنگام ست کردن حلقه ازدواج با حلقه نامزدی، باید مراقب باشید؛ زیرا یک حلقه عروسی ضخیم و ساده وقتی با حلقه نامزدی شما کنار هم قرار می گیرند، ممکن است ظاهری مناسب و شکیل نداشته باشد.

حلقه ساده ازدواج

حلقه ازدواج

حلقه های عروسی ساده، به راحتی ترمیم می شوند.
این زیور ساده و زیبا، خیلی زود به یکی از جواهرات بسیار دوست داشتنی و محبوب روزمره شما تبدیل می شود و به دلیل استفاده دائم در روز و شب، انگشتر به طور طبیعی فرسوده می شود؛ اما شما می‌توانید انگشتر را به راحتی تمیز کنید. برای مثال، یک حلقه طلای سفید از طریق آبکاری مجدد با رودیوم، مانند روز اول می شود.

یک حلقه ازدواج ساده اگر خم شود، تعمیر آن بسیار آسان‌تر است. بنابراین، اگر با دستان خود در هر حرفه ای کار می کنید، می توانید حلقه را بدون نگرانی از خراب شدن آن در دستان خود داشته باشید.

گزینه های ارزش قیراط زیادی برای انتخاب وجود دارد.

شما بر اساس بودجه و سبک مورد علاقه خود، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. همچنین می توانید حلقه های ازدواج ساده از پلاتین یا تیتانیوم را انتخاب کنید.

شما می توانید حلقه های ساده در سبک های گوناگون انتخاب کنید و به راحتی حلقه ها را حکاکی کنید یا آنها را با یادداشت های عاشقانه مخفی، شخصی سازی کنید.

حلقه ازدواج ساده شما با حلقه نامزدی یا هر حلقه دیگری بسیار زیبا ست می شود.

شما حلقه ازدواج ساده انتخاب می کنید یا حلقه های ازدواج با طراحی الماس؟

حلقه ازدواج

تصمیم برای انتخاب حلقه ساده یا الماس برای عروسی، به ترجیحات و سبک شما بستگی دارد. حلقه های ساده به خوبی با حلقه های نامزدی ست می شوند و کاربردی تر و راحت تر از حلقه های الماس هستند.

نتیجه

شما می توانید حلقه ازدواج با الماس و سنگ های قیمتی انتخاب کنید؛ اما حقیقت این است که حلقه ازدواج ساده و سنتی، همیشه اولویت دارد. زیرا امکان استفاده آسان در طولانی مدت را فراهم می کند.

انگشتر ساده برای روزمره ایده آل است و شما می توانید به راحتی آن را در محل کار در دستان خود نگه دارید.

حلقه ازدواج

شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه آنلاین گالری ساعتچی به آدرس Saatchico.com، از متنوع ترین کالکشن انگشتر طلا و حلقه دیدن فرمایید.
گالری ساعتچی خاص ترین مدل های انگشتر طلا را با بهره گیری از به روزترین مدل های برندهای مطرح طلا و جواهرات ساخته و کالکشن کامل و متنوعی از انگشتر طلای زنانه و انگشتر طلای دخترانه را در اختیارسلیقه های گوناگون و سخت پسند قرار میدهد.

عنوان
حلقه ازدواج ساده
مقاله
حلقه ازدواج ساده
خلاصه
طراحی حلقه های ساده برای ازدواج، بسیار مناسب است. این حلقه نماد ازدواج و تعهد است و در اکثر فرهنگ ها و افراد، حلقه ازدواج تا آخر عمر یا تا زمانی که با یکدیگر زندگی می کنند، استفاده می شود.