بسیاری از افراد برای نگهداری طلا در منزل یا محل کار خود دچار استرس هستند و دوست دارند تا به روش هایی، از سرقت آن در برابر سارقین طلا محافظت کنند. شاید شما هم این موضوع را شنیده باشید که سارقان با کمک دستگاه های طلایاب، می توانند طلا های شما را از بیرون منزل یا محل کارتان پیدا کنند و در فرصتی که شما نیستید، آن را به سرقت ببرند. این موضوع، نگرانی افراد و صاحبان طلا و جواهر را بیشتر کرده و به دنبال راهکاری جهت حفظ سرمایه خود هستند.

طلایاب

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که طلاهای خود را در منزل می گذارید و اطلاعاتی در مورد دستگاه طلایاب و روش های محافظت طلا در برابر طلایاب ندارید، پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۹ دلیل مهم برای استفاده از فلز طلا در ساخت جواهرات

آیا طلایاب قابلیت شناسایی طلا از راه دور را دارد؟

طلایاب

شاید شما هم در تبلیغات و از افراد مختلف شنیده باشید که در مورد دستگاه هایی به نام فلزیاب و طلایاب صحبت می شود؛ اما آیا طلایاب قابلیت شناسایی طلا از راه دور را دارد؟

فروشندگان دستگاه های فلزیاب در تبلیغات خود از واژه طلایاب هم استفاده می کنند. این صحبت ها باعث می شود تا در بین افراد جا بیوفتد که این دستگاه ها قابلیت دارند که طلای شما را از راه دور بیابند.

اما اصل ماجرا چیز دیگری است؛ این دستگاه به درد سارقان نمی خورد؛ زیرا در برخی از مدل های این دستگاه به محض اینکه فلزی یافت شد، دستگاه شروع به صدا می کند و بی شک در تمام منازل به تعداد زیاد وسائل فلزی مانند پنجره، چارچوب درب ها و… به کاربرده شده و با این اوصاف، دستگاه فلزیاب یا طلایاب نمی تواند تشخیص نوع فلز طلا را از سایر فلزات بدهد و برای راه دور کاربردی نخواهد بود.

مدل های دیگری از فلزیاب ها موجود هستند که برای شناسایی یون هایی که فلزات قدیمی در زیر زمین از خودشان آزاد می کنند، استفاده می شوند و برای طلاهای منزل کاربردی نخواهند داشت و در نتیجه استفاده از آن بی فایده است.
بنابراین می توانیم بگوییم که چیزی به نام طلایاب نداریم و منظور از دستگاه های طلایاب، همان دستگاه های فلزیاب هستند که خیلی از افراد گمان می کنند که از راه دور می توانند به راحتی طلاهای آن ها را شناسایی کرده و به سرقت ببرند. این موضوع به صورت شایعه در بین افراد پیچیده است و لازم خواهد بود که ما در مورد آن بیشتر مطالعه کنیم.

بیشتر بخوانید: آیا میتوان هنگام سفر با هواپیما،طلا و جواهرات خود را در چمدان دستی حمل کنیم؟

روش‌های محافظت از طلا در مقابل طلایاب

در مقدمه عنوان کردیم در صورتی که طلای زیادی در منزل خود نگهداری می کنید، باید دقت داشته باشید از آن ها در برابر سرقت محافظت شود. در ادامه برخی از این روش ها را به عنوان روش های محافظت از طلا در برابر طلایاب مطرح کردیم:

کمک گرفتن از گاو صندوق جهت حفاظت از طلا در برابر طلایاب

گاوصندوق طلا

افراد معمولا برای نگهداری طلا یا هر وسیله ارزشمند دیگری از گاو صندوق ها استفاده می کنند. استفاده از گاو صندوق، روشی ایمن در برابر طلایاب است و می تواند سپری خوب در برابر سارقان باشد. البته در نوع مدل گاو صندوق و موارد مربوط به آن باید دقت شود. استفاده از گاو صندوق هایی با رمز دیجیتال یا رمزهای مکانیکی که ضد دیلم، ضد حریق و ضد هرگونه برش یا سوراخ کردن باشند، پیشنهاد می گردد. بدنه گاو صندوق باید با ورق های فولادی ضخیم ساخته شده باشد که دستگاه طلایاب نتواند طلا را تشخیص دهد.

بکارگیری انواع دزدگیر

یک راه خوب برای محافظت طلا، دزدگیر است و در صورتی که طلا را در منزل نگهداری می کنید، بهتر است از یک دزدگیر خوب استفاده کنید. این ابزار می تواند در صورت تشخیص هر گونه صدا، آلارم دهد و صاحبخانه را متوجه سارقان طلا کند. حتماً طلا را در مکانی قرار دهید که سارقان نتوانند با کمک دستگاه طلایاب آن را پیدا کنند.

پنهان کردن طلا در بخش های خارج از دید منزل برای محافظت در برابر طلایاب

برخی از افراد به ایمن بودن گاو صندوق ها شک دارند و دوست دارند به روش های قدیمی در منزل اشیای قیمتی خود را مخفی کنند و طلا را دور از دسترس سارقان صاحب دستگاه طلایاب بگذارند. برای اینکار شما باید بخش هایی از منزل یا مکان خود را انتخاب کنید که به راحتی باز نشوند و با کمک ابزار بتوانید آن را باز کنید و یا طلا را در جایی خارج از دید افراد قرار دهید.

دفن کردن طلا در زیر زمین

برخی از افراد از روش مخفی کردن طلا در زیر زمین استفاده می کنند که باید توجه داشته باشند که طلا را در ظرفی قرار دهند که از مواد غیرفلزی ساخته شده باشد؛ زیرا فلزیاب، فلز را تا عمق ۱ و نیم متری می تواند پیدا کند و همچنین دقت کنند که طلا را در جایی قرار دهند که ملک شخصی باشد و در هر زمان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

استفاده از فویل آلومینیوم در مخفی کردن طلا در برابر طلایاب

محافظت از طلا

یکی دیگر از راه های پیشگیری از سرقت طلا، استفاده از فویل آلومینیومی است که در هر خانه ای پیدا می شود. شما می توانید طلا های خود را در فویل آلومینیومی بپیچید و آن را در مکانی که از آن مطمئن هستید قرار دهید.

استفاده از ورق های سربی

یک راه دیگر جهت محافظت از طلا، استفاده از ورق های سربی است که طلایاب یا همان فلزیاب نتواند طلا را پیدا کند. با این روش دستگاه طلایاب نمی تواند طلا را تشخیص دهد و باعث در امان ماندن طلا از دست سارقان می گردد. این مدل محافظتی چیزی شبیه به گاوصندوق های خانگی بوده که مانند بدنه گاوصندوق که از سرب است، می تواند طلا را از طلایاب محافظت کند.

پنهان کردن طلا در لوازم منزل

محافظت از طلا

یک روش دیگر برای پنهان کردن طلا در منزل و دور از طلایاب، قرار دادن طلا در وسائل منزل است. برای این کار بهتر است که آن ها را داخل ظروفی قرار دهید که ظرف های گرانبهایی نباشند و سارقان با دیدن آن ها وسوسه نشوند که آن را ببرند. ظرف فلزی باشد که در دستگاه طلایاب اختلال ایجاد کند. می توانید از وسائل قدیمی یا اسباب بازی های فلزی برای مخفی کردن طلا استفاده کنید.

پنهان کردن طلا در آشپزخانه جهت مخفی کردن طلا در برابر طلایاب

آشپزخانه انتخاب خوبی برای پنهان کردن طلا است؛ زیرا هم دور از چشم بوده و هم با داشتن وسایل فلزی زیادی که دارد می تواند دستگاه طلایاب را گمراه کند. می توانید از چند ظرف فلزی داخل هم برای مخفی کردن طلا استفاده کنید.

نکات مهم جهت نگهداری طلا در منزل

سارقان به دلیل اینکه وقت زیادی برای سرقت ندارند، وسایلی را به سرقت می برند که دم دست باشند. پس بهترین راه برای اینکه بتوانید آن ها را دست خالی بگذارید، این است که طلا را در چندین لایه مخفی کنید که به راحتی نتوانند آن را بیابند. همچنین می توانید از چندین مکان مختلف برای نگهداری طلاهای خود استفاده کنید و همه آن ها را در یک مکان قرار ندهید.

نتیجه گیری

سرقت طلا مانند بلایای طبیعی می تواند به سرمایه شما آسیب زیادی بزند و ممکن است این اتفاق برای هر فردی پیش بیاید. روش های نگهداری طلا در منزل هم ممکن است با خطراتی همراه باشد که در زمان پنهان کردن آن ها باید به نکات مهم محافظت طلا دقت کنید تا جایی امن برای آن پیدا کنید.

هر چند وقت یک بار به محلی که طلا را جاساز کرده اید سر بزنید و از امن بودن جای آن ها مطلع گردید. ممکن است به مرور زمان یادتان برود که طلاها را کجا گذاشته اید یا ممکن است فرد دیگری به آن دسترسی پیدا کرده باشد و شما اطلاع نداشته باشید.

برای محافظت طلا در برابر طلایاب هم از مواردی که در بالا عنوان شد کمک بگیرید تا خیالتان از بابت حفظ طلاهایتان آسوده باشد.

می توانید طلاهای خود را در صندوق های امانی یا بانک ها بسپرید و هر زمان که نیازتان بود آن ها را خارج کنید.

عنوان
محافظت از طلا در برابر طلایاب
مقاله
محافظت از طلا در برابر طلایاب
خلاصه
شاید شما هم این موضوع را شنیده باشید که سارقان با کمک دستگاه های طلایاب، می توانند طلا های شما را از بیرون منزل یا محل کارتان پیدا کنند و در فرصتی که شما نیستید، آن را به سرقت ببرند. این موضوع، نگرانی افراد و صاحبان طلا و جواهر را بیشتر کرده و به دنبال راهکاری جهت حفظ سرمایه خود هستند.