هر قصه ای آغازی دارد. اینکه چگونه برند تیفانی در سال ۱۸۳۷ شروع به کار کرد و در تاریخ تقریباً ۲۰۰ ساله خود به یک خانه طراحی جهانی تبدیل شد که در خط مقدم طراحی بدیع طلا و جواهر و مهارت تخصصی قرار داشت.

اشتیاق چارلز لوئیس تیفانی برای به دست آوردن سنگ های قیمتی کمیاب و غیر معمول، راه را برای میراث طولانی کشف و اکتشاف تیفانی و شرکت هموار کرد و شهرت این شرکت را به عنوان جواهرساز مشهور جهان ثابت کرد.

شروع این قصه به آنجایی بر میگردد که چارلز لوئیس تیفانی ۲۵ ساله و دوستش جان بی یونگ با کمک ۱۰۰۰ دلاری از پدرش یک فروشگاه کوچک کالاهای فانتزی در شهر نیویورک افتتاح کردند.

ویترین های معروف فروشگاه تیفانی با نمایش های غیر منتظره بیش از یک قرن تخیل مردم را به خود جلب کرده است.

UNITED STATES – CIRCA 1899: Cabs Outside of Tiffany & Co., New York City 

این فروشگاه که در منطقه برادوی واقع شده است، به سرعت خود را به عنوان مرکز خرید بانوان شیک پوشی که در جستجوی جواهرات و ساعتهایی با سبک آمریکایی هستند جا انداخت که نشان دهنده فاصله ای متمایز از تجملات مربوط به دوران ویکتوریا بود.

دانستنی های برند تیفانی 

تیفانی به عنوان شرکت آمریکایی برنده جایزه بزرگ صنایع دستی نقره در نمایشگاه جهانی ۱۸۶۷  پاریس شد.

با این حال، تنها در سال ۱۸۷۸ بود که ارتباط بین جواهرات تیفانی و بهترین الماس های جهان به طور محکم در کتاب های تاریخ ثبت شد و تیفانی یکی از بزرگترین و بهترین الماس های زرد فانتزی جهان را که از معادن الماس کیمبرلی در آفریقای جنوبی تهیه شده بود خرید. گوهرشناس برجسته تیفانی ، دکتر جورج فردریک کونز  به این سنگ آتش و درخشش افسانه ای بخشید. این سنگ که الماس تیفانی نامیده شد، نمونه ای از صنایع دستی تیفانی شد.

تیفانی؛ پادشاه الماس 

چارلز لوئیس تیفانی همچنین در سال ۱۸۸۷ هنگامی که با خرید یک سوم جواهرات تاج فرانسه، جهان را شوکه کرد، نام مستعار “پادشاه الماس” را برای خود تکان داد.

تاریخ تیفانی پس از مرگش 

پس از مرگ چارلز لوئیس تیفانی در سال ۱۹۰۲، پسرش کامفورت تیفانی، اولین مدیر طراحی رسمی شرکت شد. موقعیت او به عنوان طراح برجسته آمریکا تا سال ۱۸۸۲، هنگامی که رئیس جمهور چستر آرتور از او دعوت کرد تا کاخ سفید را دکوراسیون مجدد کند ، به خوبی تثبیت شد.

البته که در سال ۱۹۰۰، تیفانی جوان رهبر جهانی در جنبش های هنر نو و هنر و صنایع دستی آمریکا بود. این هنرمند مشهور طیف قابل توجهی از طرح ها را ایجاد کرد، از شیشه های سربی درخشان تکنیکی گرفته تا جواهرات رنگارنگ مینا کاری شده و نقاشی هایی بر اساس گل و گیاهان آمریکایی.

او همچنین بخش جواهرات هنری تیفانی را در فروشگاهی تأسیس کرد تا جواهرات و اشیاء گرانبهای او در آن محل تولید شود.

برجسته ترین مشتریان تاریخ تیفانی 

در طول تاریخ تیفانی برجسته ترین اعضای جامعه آمریکایی مشتریان تیفانی بودند.

کار آفرین و ثروتمند آمریکایی؛ Vanderbilts، خانواده Whitneys، خانواده Astors میلیونر آمریکایی، خانواده Havemeyers لباس های شب خود را با الماس تیفانی مزین می کردند و این شرکت را مامور تولید خدمات طلا و نقره کردند.

پرزیدنت براهام لینکلن یک مجموعه مروارید دانه ای برای همسرش مری تاد لینکلن در سال خریداری می کند، که آنها را در مراسم افتتاحیه می پوشد.

و فرانکلین دلانو روزولت جوان نیز در سال ۱۹۰۴ یک حلقه نامزدی از تیفانی خریداری نمود.

برند تیفانی و سنگ های قیمتی          

تیفانی در طول تاریخ خود نه تنها جهان را با الماس های فوق العاده درخشان خیره کرده است، بلکه مجموعه ای خیره کننده از سنگ های قیمتی رنگی که قبلا نا شناخته بودند را نیز به جهان معرفی کرده است.

در سال ۱۹۰۲، برند تیفانی از کونزیت رونمایی کرد، نامش را از گوهرشناس افسانه ای تیفانی، جورج کانز که جواهر صورتی مایل به بنفش را در کالیفرنیا کشف کرد برداشت.

تیفانی در سال ۱۹۱۰ مورگانیت را در ماداگاسکار کشف کرد و آن را به افتخار یکی از وفادارترین مشتریان خود؛ سرمایه دار بانکی جان پیرپونت مورگان نامگذاری کرد.

کتاب آبی تیفانی   

هر سال، شرکت جواهرات نیویورک چشم انداز آینده خود را در قالب کتاب آبی مورد علاقه ارائه می دهد؛ نشریه ای که مجموعه ها و مفاهیم جدیدی را در کنار میراث درخشان سنگهای این شرکت به نمایش می گذارد.

کتاب آبی برای اولین بار در سال ۱۸۴۵ منتشر شد. این کتاب به عنوان راهی برای برجسته کردن برخی از گرانبها ترین و نادرترین سنگهای جهان، از جمله الماس های بدست آمده از اشراف فرانسه و اسپانیا آغاز شد.

رونمایی از کتاب آبی در زمان خود، همزمان با اولین حضور این قطعات باورنکردنی در ایالات متحده به نمایش درآمد.

با گذشت زمان، کتاب آبی به ویترین جواهرات تیفانی تبدیل شد، که نشان دهنده نهایت نوآوری تیفانی در سنگهای قیمتی کمیاب و هنرهای بی نظیر است.

البته این سنگهای قیمتی همیشه الهام بخش باورنکردنی بسیاری از قطعات تیفانی بوده اند. مثلا گردنبند یشم و آمتیست، از کتاب آبی ۱۹۲۰ و طراحی شده توسط پسر بنیانگذار لوئیس کامفورت تیفانی به جواهرات دادگاه مغول هند اشاره می کند.

وگردنبند الماس Ribbon Rosette ژان شلومبرگر از کتاب ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ در اصل برای الماس تیفانی ۱۲۸٫۵۴ قیراطی برای تبلیغ فیلم صبحانه در تیفانی در سال ۱۹۶۱ طراحی شده بود.

کالکشن معروف حلقه تیفانی (Tiffany Setting)

نام Tiffany از سال ۱۸۸۶، مترادف با عاشقانه ها، پیشنهادات و ازدواج است. تا آن زمان، حلقه های الماس در حاشیه قرار گرفته بودند، اما تیفانی درخشندگی آن ها را به حداکثر رساند.

مجموعه تیفانی نه تنها بازار حلقه نامزدی را متحول کرد، بلکه جواهرساز آمریکایی را به مقصد برتر برای زوج هایی که زندگی زناشویی را آغاز می کنند، تبدیل کرد. برای میلیون ها زن در سرتاسر جهان، دیدن یک جعبه آبی تخم مرغ اردک کافی است تا زانوهایشان را ضعیف کند.

آلیاژ فلزی RUBEDO

امروزه ، تیفانی هنوز در خط مقدم نوآوری قرار دارد، همانطور که با رونمایی از آلیاژ فلزی منحصر به فرد RUBEDO، همزمان با ۱۷۵ سالگی آن شد. این فلز با ظاهری زیبا و در عین حال گرم و سرخ ، طوری طراحی شده است که جلوه درخشان صبح زود را در آسمان تقلید می کند.

تیفانی برای جشن ۱۷۵ مین سالگرد تاسیس خود در سال ۲۰۱۲ ، مجموعه Legacy را نیز ارائه داد که شامل الماس و مجموعه ای زیبا از سنگ های قیمتی رنگی بود. ترکیب چشمگیر خلاقیت های دیدنی شامل یک گردنبند منحصر به فرد با مورگانیت به شکل کوسن و یک حلقه تانزانیت آبی مخملی با یک طرح الماس پیچیده فوق العاده است.

جعبه آبی تیفانی

ترند طلا و جواهر ممکن است بیاید و برود، اما یکی از چیزهایی که از همان ابتدا ثابت مانده است، Tiffany Blue Box متمایز است.

رنگ، جعبه و روبان سفید ساتن که به عنوان وسیع ترین و شناخته شده ترین بسته بندی در جهان شناخته می شود، همگی علامت تجاری هستند و اصطلاح Tiffany Blue Box نیز علامت تجاری آن است.

این چارلز لوئیس تیفانی بود که مقرر داشت جعبه ها فقط با خرید تیفانی تهیه شوند و نیویورک تایمز را مجبور کرد در سال ۱۹۰۶ گزارش دهد: “تیفانی یک چیز در انبار دارد که شما نمی توانید با مبلغی که پیشنهاد می دهید از او خرید کنید، او فقط آن را به شما می دهد و این یکی از جعبه های اوست. ”

تا آنجا که در طول فیلمبرداری صبحانه در تیفانی در فروشگاه نیویورک ، ۴۰ نگهبان مسلح آماده بودند تا جلوی سرقت جعبه های آبی را بگیرند!

طراحان برجسته برند تیفانی

در طول تاریخ تیفانی، این برند با طراحان جواهرات بصری از جمله السا پرتی، پالوما پیکاسو و ژان شلومبرگر که در هنر میناکاری مشهورند همکاری کرده است.

برای بیش از ۴۰ سال، گردنبند قلب باز طراحی شده توسط السا پرتی طراحی شده هدیه انتخابی مشتریان بوده است.

چشم اندازی از برند تیفانی

امروزه تیفانی بیش از ۳۰۰ فروشگاه دارد و ۱۲۲۰۰ نفر در سراسر جهان مشغول به کار هستند.

مجموعه Tiffany T که سال گذشته رونمایی شد دارای طراحی مینیمالیستی با زوایای گرافیکی و خطوط تمیز است که یادآور معماری شیک شهر نیویورک است.

“می توان گفت که این اختراع جدیدی است که دائماً خلاقیت را برانگیخته است.”

داشتن گذشته ای باورنکردنی کاملا چالش برانگیز است؛ اینکه چگونه تیفانی می تواند همچنان خود را مجددا اختراع کند، در دوران مدرن همچنان تاثیرگذار باشد و در عین حال به تاریخ خود احترام بگذارد؟

 

عنوان
تاریخچه برند تیفانی
مقاله
تاریخچه برند تیفانی
خلاصه
هر قصه ای آغازی دارد. اینکه چگونه برند تیفانی در سال 1837 شروع به کار کرد و در تاریخ تقریباً 200 ساله خود به یک خانه طراحی جهانی تبدیل شد که در خط مقدم طراحی بدیع طلا و جواهر و مهارت تخصصی قرار داشت.