مجله تخصصی طلا | ساعتچی

ترندهای برتر طلا و جواهر در سال ۲۰۲۴

تا می توانید روی جواهرات امروزی حساب باز کنید! آن ها ظاهری چشمگیر به شما می بخشند و مثل یک چوب جادویی یک تیپ معمولی را به ظاهری استثنایی تبدیل می کنند. همراه هم نگاهی به محبوب ترین زیورآلات امسال می اندازیم.

با تغییر فصل دلمان می خواهد وسیله های کهنه و استفاده شده را کنار بگذاریم و با استفاده از زیورآلات جدید، یک زندگی تازه با ظاهری متفاوت را آغاز کنیم. امسال شاهد خودنمایی گوشواره های عجیب و بزرگ، گردنبند های چندتایی و از همه شگفت انگیز تر جواهرات با الهام از طرح دریا بودیم.

چه سبک‌های قدیمی که پس از گذشت سالها دوباره محبوب می‌شوند، چه سبک‌های جدیدی که در تیک‌تاک ترند می‌شوند، یا حتی جواهراتی که یک سلبریتی معروف فقط یک بار پوشیده و حالا کمیاب شده است، ترندهای جواهرات می‌آیند و می‌روند. اما گاهی اوقات، برخی از این زیورآلات بسیار محبوب می‌شوند و تبدیل به قطعات کلاسیک و ماندگار می‌گردند. امسال نیز همچون گذشته سبکی از جواهرات ترند از زنجیرهای ضخیم و پلاک های طلا و دستبند های چند لایه،از دستبندهای ظریف و ساده گرفته تا الماس‌های بزرگ و چشم‌گیر وجود دارد که نمی‌توانید در برابر آن مقاومت کنید.

در اینجا برخی از بهترین ترندهای جواهرات دنیا در سال ۲۰۲۴ را برای شما آورده ایم. ممکن است برخی از آنها را نشناسید؛ اما با آنها آشنا خواهید شد. همچنین در سفرهای خارجی خود می توانید به آنها سر بزنید و از این برندهای خاص خرید کنید.

جواهرات شنل(chanel)

جواهرات شنل با لوگوی معروف دو C متقاطع و حتی طراحی های ساده‌تری از این برند، هیچ‌گاه تکراری نمی شوند. گردنبندهای زنجیری چندلایه، گوشواره‌های آویز با مینای شنل یا حلقه‌های کوکتل بزرگ از برند این برند امسال جزو محبوب‌ترین‌ها خواهند بود. (البته کی Chanel محبوب نبوده؟:))

اگر به دنبال یک قطعه خاص و منحصربه‌فرد هستید، توصیه می‌کنیم به دنبال جواهرات وینتج شنل باشید.

جواهرات گوچی

نمایش لوگوی برندهای لوکس فقط مخصوص کیف‌ها و لباس‌ها نیست؛ لوگوی معروف دو G متقاطع Gucci برای پلاک‌های گردنبند یا گوشواره‌ها بسیار مناسب است. گوچی همچنین خط تولید ساعت‌های لوکس با الهام از این لوگو را دارد که اگر به جای زیورآلات، علاقه‌مند به ساعت هستید، انتخاب خوبی است.

جواهرات سیمون روجا

جواهرات طراح ایرلندی معروف سیمون روچا همچنان امسال ترند خواهند بود. طراحی‌های پیچیده، سبک‌های زنانه و جسورانه و توجه بی‌نظیر به جزئیات، سیمون روچا را از بقیه متمایز می‌کند. نحوه استفاده از مرواریدها، روبان‌ها، کریستال‌ها و رنگ‌ها در جواهرات این برند، واقعاً یک هنر است.

جواهرات اسکیا پارلی

برند ایتالیایی معروف Schiaparelli که از سوی سلبریتی‌هایی مانند کیم کارداشیان، اما چمبرلین و دیگران محبوبیت پیدا کرده است، وقتی صحبت از جواهرات چشم‌گیر می‌شود، هیچ‌کس بهتر از Schiaparelli نمی‌تواند این کار را انجام دهد. از گوشواره‌های آویز طلایی با الهام از وینتج تا قطعاتی با سنگ‌های رنگارنگ و پیچ‌خورده، همزمان فانتزی و لوکس هستند و هر قطعه‌اش مطمئناً باعث می‌شود که از شما بپرسند: «چه کسی این را ساخته؟»

جواهرات با طراحی های المان های دریایی

چه این ترند به دلیل فیلم «پری دریایی کوچولو» در سال ۲۰۲۳ باشد، چه به دلیل نوستالژی دهه ۹۰ که در چند سال گذشته حضوری قوی در دنیای مد داشته است، سبک “Mermaidcore” بازگشته است.
بیایید از صدف‌ها شروع کنیم. به شکل‌ها و طرح‌هایی فکر کنید که با طلای زرد ساخته شده‌اند، یا آویزهای ظریف صدف که چه در یک تعطیلات ساحلی باشید و چه در خشکی، مناسب هستند.

جواهرات بوهو

امسال سال همه چیزهای بوهمیایی خواهد بود، چه در جواهرات و چه در مد. چه پرهای ظریف، مهره‌ها یا سبک‌های چرمی.
در حالی که گردنبندهای مهره‌ای همیشه کلاسیک بوده‌اند، در امسال به شدت محبوب خواهند شد. از رشته‌های رنگارنگ تا الگوهای زینتی که تصویری قوی ارائه می‌دهند، مهره‌های بوهو امسال جزو جزئیات نهایی یک استایل شیک خواهند بود.

گوشواره تکی

هیچ قاعده‌ای مطلق در دنیای مد وجود ندارد . پس این ایده را کنار بگذارید که چون دو گوش دارید، باید همیشه دو گوشواره بپوشید. اگر آماده یک ریسک مد هستید، امسال یک گوشواره تکی را امتحان کنید و استایلی جذاب ارائه دهید. گوشواره‌های تکی از طراحان برجسته‌ای مانند Anita Ko، Gucci و دیگران را بررسی کنید.

گوشواره‌های نامتقارن

همانطور که هیچ قاعده‌ای برای کامل بودن یک جفت گوشواره وجود ندارد، نیازی هم نیست که گوشواره‌ها با هم همخوانی داشته باشند. امسال، گوشواره‌های مورد علاقه خود را با هم ترکیب کنید و در خارج از چارچوب فکر کنید. گوشواره‌های نا متقارن از طراحان برتری مانند Fendi، Prada و دیگران را امتحان کنید.

گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ

شما هیچ وقت در گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ و ساده اشتباه نخواهید کرد. چه ضخیم و طلایی باشند و چه ظریف و پوشیده از نگین‌های درخشان، حلقه‌های بزرگ همیشه قطعات اصلی هر مجموعه جواهر خواهند بود  و به همین دلیل ما بسیار خوشحالیم که امسال این سبک همچنان محبوب است. گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ از طراحان معروفی مانند Hermès، Bottega Veneta و دیگران را بررسی کنید.

پیرسینگ های ظریف

گوشواره‌های حلقه ای و میخی را کنار بگذارید، زیرا پیرسینگ ها داغ‌ترین اکسسوری گوش امسال هستند. از حلقه‌های ظریف که روی غضروف بالایی گوش قرار می‌گیرند تا گوشواره های بزرگ‌تری که قسمت اعظم لاله گوش را می‌پوشانند، جایگزین شیک و جذاب برای گوشواره‌های روزمره بوده و می‌توانند هر استایلی را به‌سرعت از حالت عادی به شیک تبدیل کنند، چه در محل کار باشید و چه در مهمانی‌های شبانه.

بنگل‌ها

بنگل های ضخیم و غیرعادی و نازک و ساده، برای امسال جزء ملزومات هستند و هرچه بیشتر با هم ترکیب کنید، بهتر است. شما می‌توانید این استایل را با بودجه‌ای کم به‌دست آورید یا از یک مجموعه لوکس با بنگل‌های محبوب LOVE از Cartier را خریداری کنید.

انگشترهای بزرگ و ضخیم

امسال قطعاً سال انگشترهای درشت با نمای بالا خواهد بود. به‌فکر بزرگ‌تر، ضخیم‌تر، درخشان‌تر و جسورتر کردن انگشتر های خود باشید. زیبایی ترند انگشترهای کوکتل امسال این است که نیازی به نگهداری آنها فقط برای مهمانی های بزرگ نیست و می‌توانید آنها را در طول سال به‌عنوان طلای روزمره به استایل خود اضافه کنید. یا فقط زمانی که می‌خواهید بسیار جذاب باشید.

گردنبندهای لایه‌ای

چرا فقط یک گردنبند بپوشید وقتی می‌توانید سه یا حتی تعداد بیشتری گردنبند را بیندازید؟ آویزهای مورد علاقه‌تان را با چوکرها، گردنبندهای بلند یا گردنبندهای کوتاه، زنجیرهای نازک یا زنجیرهای ضخیم ترکیب کنید و در انتخاب سنگ‌ها و رنگ‌ها نیز دیوانه‌وار عمل کنید. هیچ قاعده‌ای وجود ندارد، فقط سعی کنید تا جایی که می‌توانید از درهم‌ریختگی جلوگیری کنید.

خلاصه مطلب

هر سال ترندهای جدیدی در دنیای جواهرات ظاهر می‌شوند، برخی از آن‌ها زودگذرند و برخی برای همیشه ماندگار می‌شوند.

چه سبک‌های قدیمی که دوباره مد می‌شوند، چه ترندهای جدیدی که در پلتفرم‌هایی مثل تیک‌تاک معروف می‌شوند، و یا جواهراتی که توسط یک سلبریتی استفاده شده و حالا پیدا کردن آن‌ها بسیار دشوار است، جواهرات دائماً در حال تغییرند. گاهی اوقات برخی از این ترندها به قدری محبوب می‌شوند که به قطعات کلاسیک تبدیل می‌گردند.

از زنجیرهای ضخیم طلایی گرفته تا پلاک‌های لوگودار و دستبندهای لایه‌ای با یا بدون آویز، امسال ترندی وجود دارد که نمی‌توانید در برابر آن مقاومت کنید.

در اینجا برخی از ترندهای محبوب جواهرات امسال  آمده است:

ترندهای متنوع امسال به شما این امکان را می‌دهند تا با توجه به سلیقه‌ی خود، جواهراتی را انتخاب کنید که بیشترین تطابق را با استایل شما داشته باشند

 

عنوان
مقاله
طلا ترند امسال
خلاصه
جواهرات شنل با لوگوی معروف دو C متقاطع و حتی طراحی های ساده‌تری از این برند، هیچ‌گاه تکراری نمی شوند. گردنبندهای زنجیری چندلایه، گوشواره‌های آویز با مینای شنل یا حلقه‌های کوکتل بزرگ از برند این برند امسال جزو محبوب‌ترین‌ها خواهند بود.
نویسنده