اولین نشانه گوشواره‌ها را می‌توان در تمدن ایلام باستان دید که هم زنان و هم مردان از آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند. این مدل از زیورآلات که امروزه در میان بانوان و زنان ایران طرفداران بسیاری دارد و از آن با افتخار استفاده می‌کنند، انواع و مدل‌های بی‌شماری دارد که انتخاب را سخت می‌کند.

اگر شما هم جزو طرفداران گوشواره هستید، شاید تا به امروز به این موضوع دقت نکرده باشید که انتخاب مدل گوشواره حتی به رنگ لباس شما هم بستگی دارد. مدل گوشواره‌ای که در یک مراسم استفاده می‌کنید، همانند دیگر اجزا مثل لباس و کیف و کفش شما مهم است و تاثیر به سزایی روی زیبایی ظاهری شما می‌گذارد.

فرم صورت و گردن شما، نوع مهمانی‌ای که به آن دعوت شده‌اید، رنگ و فرم لباس‌تان و در نهایت سلیقه شخصی شما در انتخاب گوشواره مناسب دخیل هستند. مثلا اگر به مهمانی رسمی و شلوغی دعوت شده‌اید، استفاده از گوشواره شلوغ اصلا پیشنهاد نمی‌شود، در این نوع مهمانی‌ها می‌توانید اصلا گوشواره استفاده نکنید.

یکی از انواع گوشواره که طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است، گوشواره‌های بخیه‌ای هستند. این گوشواره‌ها که هم می‌توانند روی گوش شما قرار بگیرند و هم در مدل‌های آویزی موجود هستند، به عنوان یکی از شیک‌‌ترین مدل‌های گوشواره این روزها مورد توجه قرار گرفته است. به خاطر وجود مدل‌های مختلف و متنوع گوشواره‌های بخیه‌ای، می‌توانید آن‌ها را بنا به فرم صورت و نوع مهمانی و سلیقه‌تان با فراغ بال انتخاب کنید و بهترین گزینه را در اختیار داشته باشید.

گوشواره‌های بخیه‌ای بیش‌تر برای خانم‌هایی طراحی شده است که بیش از یک سوراخ روی گوش دارند، محصول خلاقیت و ابتکار در جواهرسازی و طلاسازی است. گوشواره‌های بخیه‌ای که بیش‌تر در طراحی‌شان یک زنجیر بلند و باریک استفاده شده است، از یک طرف به یک بست فلزی و از طرف به بخش تزئینی و زیبایی در انتها وصل شده است. همین طراحی متفاوت و خلاقانه در این سبک گوشواره، باعث شده تا افراد با طیف سلیقه‌های متنوع و متفاوتی به گوشواره‌های بخیه‌ای علاقه نشان دهند و با این مدل از طراحی همراه و هم‌سو شوند و شما امروزه گوشواره‌های بخیه‌ای را در گوش بسیاری از خانم‌ها در رده‌های سنی مختلف و با سلیقه‌های متفاوت مشاهده می‌کنید که نشان از موفقیت طراحی این مدل از گوشواره است.

گوشواره بخیه ای

این مدل جدید از گوشواره، با طولی بین ۷ تا ۱۲ سانتی‌ متر ریسمان مانند از سوراخ یا سوراخ‌های گوش شما رد می‌شود و زیبایی و تفاوت خاصی به چهره شما می‌دهد. ترکیب این گوشواره‌ها با گردنبند هم مدل‌شان هم کار آسانی است و شما به راحتی می‌توانید یک نیم ست جذاب با این مدل گوشواره تهیه کنید با آن‌ها در مجالس و مهمانی‌ها بدرخشید.

رنجیر بلند و باریک این گوشواره‌ها بعد از عبور از سوراخ یا سوراخ‌های گوش شما، بنا به مدل و سلیقه شما می‌تواند دور گوش‌تان حلقه بزند یا آویزان بماند. در بعضی از مدل‌های گوشواره‌های میخی، به خاطر انعطاف پذیری زنجیر آن‌ها شما می‌توانید مدل‌های مختلفی را با خرید یک گوشواره بخیه‌ای در عین سادگی امتحان کنید.

تفاوت اصلی گوشواره‌های بخیه‌ای با دیگر گوشواره‌های معمول، شما بخش اصلی و فلزی گوشواره را نمی‌بینید و تنها بخش تزئینی و آویز و زنجیره‌ای آن است که دیده می‌شود. بستن گوشواره‌های بخیه‌ای ولی درست همانند دیگر مدل‌های گوشواره است و تنها تفاوتی که با آن‌ها دارد در قسمت زنجیر آن است. این زنجیر بلند و باریک گوشواره‌های بخیه‌ای هم که به راحتی از سوراخ گوش شما عبور می‌کند و دور گوش‌تان پیچیده می‌شود. در مدل‌های جدیدتر و طراحی‌های اخیر گوشواره‌های بخیه‌ای شما دیگر آن ریسمان همیشگی را نیز نمی‌بینید.

خرید گوشواره بخیه ای

همان طور که گفتیم، هر گوشواره‌ای برای هر فرم صورت و هر مهمانی و مجلسی مناسب نیست. گوشواره‌های بخیه‌ای نیز با توجه به تنوع مدلی که دارند، دست شما را برای انتخاب باز گذاشته‌اند. شما می‌توانید با توجه به لباس و فرم صورت خودتان و همینطور مجلسی که قرار است در آن شرکت کنید، گوشواره بخیه‌ای مناسبی را انتخاب کنید.

امروزه خرید اینترنتی طلا بسیار متداول شده است، این خرید اینترنتی در مورد خرید طلا نیز صادق است. اگر اهل خرید اینترنتی باشید، حتما شده که حداقل یک بار به خرید اینترنتی طلا فکر کنید یا اقدام کنید. یکی از گزینه‌های معتبر برای خرید اینترنتی زیورآلات طلا و جواهر، سایت ساعتچی است، که هم تنوع بسیاری و هم قیمت مناسبی را برای شما فراهم کرده و در اختیارتان قرار داده است. اما خرید گوشواره از طریق اینترنت نیازمند آن است که شما بدانید چه مدلی از گوشواره برای صورت شما مناسب‌تر است. حتی رنگ طلا نیز در زیبایی بخشیدن هر چه بیش‌تر به زیورآلات شما و درخشیدن آن‌ها کمک خواهد کرد. پس اگر قصد خرید گوشواره‌های بخیه‌ای، چه اینترنتی و چه حضوری، را دارید؛ اطلاعاتی که در ادامه خواهید دید، بسیار به کار شما می‌آیند.

در ادامه مدل‌های مختلف گوشواره‌های بخیه‌ای را با هم خواهیم دید و با آن‌ها آشنا خواهیم شد. همچنین این‌که هر کدام از این مدل‌ها برای چه فرم صورتی مناسب هستند را هم مرور خواهیم کرد. قبل از آن بعضی از نکات را به طور کلی در خرید گوشواره به یاد داشته باشید:

  • اگر صورت‌تان تپل است، سراغ گوشواره‌های بزرگ نروید؛ چرا که باعث می‌شوند صورت شما پُرتر و تپل‌تر نشان داده شود.
  • افرادی که چهره و فرم صورت‌شان گرد است، نباید سراغ گوشواره‌های ریز و دکمه‌ای بروند.
  • گوشواره‌های بزرگ برای گردن‌های کوتاه گزینه مناسبی نیستند و باعث می‌شوند گردن شما را کوتاه‌تر نشان دهد.
  • اگر گردن‌تان به نسبت کوتاه است، پس نباید گوشواره‌های بلند و آویز را انتخاب کنید. این مدل گوشواره‌ها باعث می‌شوند که گردن شما کوتاه‌تر به نظر برسد.
  • گوشواره‌های بلند و آویز برای صورت‌های کشیده گزینه خوبی به نظر نمی‌رسد و باعث می‌شود این کشیدگی در چهره شما بیش‌تر از پیش نشان داده شود.
  • اگر چهره گرد با گردن کشیده دارید، بهترین گزینه برای شما گوشواره‌های آویز است که هم از گردی چهره شما می‌کاهد و هم زیبایی بیش‌تری به شما می‌دهد.
  • گوشواره‌های حلقه‌ای که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک هستند، برای انواع مدل‌ها و فرم‌های چهره و صورت مناسب هستند.

خرید طلا اینترنتی

  • صورت بیضی

اگر فرم صورت شما بیضی است باید خوشحال باشید، چرا که به راحتی می‌توانید هر مدل گوشواره‌ای را انتخاب کنید و از داشتن آن لذت ببرید. فرم صورت شما به شما این اجازه را می‌دهد که انواع گوشواره‌ها را امتحان کنید، گرد، آویز، ریز و دکمه‌ای، حلقه‌ای و … به صورت شما می‌آید.

اگر می‌خواهید از بین مدل‌های متنوع گوشواره‌های بخیه‌ای، مدلی را برای خود بخرید، نوع آویز آن بهترین گزینه‌ و مناسب‌ترین مدل برای فرم صورت شما است، خصوصا وقتی موهای خود را پشت سر خود جمع کنید.

 خرید گوشواره طلا

  • صورت گرد

اگر فرم صورت شما گرد است تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوشواره‌ای انتخاب نکنید که گردی صورت شما را بیش‌تر کند یا بیش‌تر نشان دهد، چون ممکن است چاق به نظر برسید. گوشواره‌های بزرگ، حلقه‌ای، گرد و ضخیم این ویژگی را در شما بیش‌تر نمایان می‌کند و استفاده از این مدل‌های برای صورت‌های گرد خیلی توصیه نمی‌شود. بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای صورت‌های گرد گوشواره‌های بخیه‌ای بیضی هستند که هم زیبایی خوبی دارند و هم گردی صورت شما را متناسب نشان خواهند داد.

فروشگاه طلا 

  • صورت قلبی شکل

برای این مدل از صورت هرگز نباید سراغ گوشواره‌های حلقه‌ای با سایز کوچک و میخی رفت؛ البته گوشواره‌های حلقه‌ای با سایز متوسط و مناسب برای این فرم صورت مشکلی ایجاد نخواهد کرد و مناسب هم هست. همچنین گوشواره‌های نگین‌دار به این مدل از صورت بسیار می‌آیند و زیبایی و شکوهی به صورت‌های قلبی شکل می‌دهند. در مورد مدل‌های گوشواره‌های بخیه‌ای نیز این موضوع صادق است، انواعی از گوشواره‌های بخیه‌ای که در قسمت نرمه گوش نگین دارند، مناسب این مدل و فرم صورت و چهره است.

گوشواره بخیه ای مدل

 

  • صورت مربع

در این فرم صورت باید گوشواره‌ای را انتخاب کنید که چهره را کشیده‌تر نشان دهد، پس گوشواره‌های بلند و آویز گزینه‌های خوبی به نظر می‌رسد. دقت داشته باشید که ارتفاع این گوشواره‌های آویز اگر تا فک شما باشد، مناسب‌تر است چرا که کشیدگی چهره شما را متناسب‌تر از هر اندازه دیگری نشان می‌دهد. گوشواره‌های حلقه‌ای نیز گزینه خوبی برای صورت‌هایی با فرم مربعی شکل است.

گوشواره طلا

 

  • صورت مستطیلی شکل

فرم صورت مستطیلی به خاطر کشیدگی خود چهره نباید از گوشواره‌هایی که به این کشیدگی می‌افزایند، استفاده کنند. گوشواره‌های آویز و بلند برای این مدل صورت اصلا گزینه مناسبی نیست و مدل‌هایی از گوشواره که صورت را گردتر نشان دهد، برای صورت‌های مستطیلی شکل گزینه بهتری هستند. گوشواره‌های حلقه‌ای بهترین انتخاب برای این دسته از افراد است و می‌توانند با خیال راحت از این مدل‌های گوشواره استفاده نمایند. مدل‌های حلقه‌ای گوشواره‌های بخیه‌ای مانند تصویر زیر نیز می‌تواند به زیبایی این مدل چهره‌ها بیفزاید.

گوشواره طلا زنانه

Summary
product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
3 based on 12 votes
Brand Name
ساعتچی
Product Name
گوشواره بخیه ای
Price
تومان ۶۰۰۰۰
Product Availability
Available in Stock